Holder på å strikke klompelompe sin sigurdgenser, men sliter med hvordan jeg skal strikke stripene. Blir liksom et hull der jeg skifter farge. Noen som har tips for å unngå det? Evt helst en link til en video på hvordan dere strikker striper?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Holder på å strikke klompelompe sin sigurdgenser, men sliter med hvordan jeg skal strikke stripene. Blir liksom et hull der jeg skifter farge. Noen som har tips for å unngå det? Evt helst en link til en video på hvordan dere strikker striper?
Takk for svarPasser du på å t tvinne tråden litt? Det kan hjelpe... Ikke mye, men kanskje en gang omhverandre så slipper du hullene![]()
Har faktisk prøvd denne, men ble noe rart da også. Genseren er blå og stripene hvite. Det hvite skal bare strikkes 2runder, men når jeg gjør det på denne måten ser det ut som den første masken på runden bare er strikket 1gang mens resten ser fint ut. Kanskje jeg som har gjort noe feil.http://www.pickles.no/striper/2010/11/15/strikk-striper-uten-hakk.html
Her er iallefall en video på å strikke striper uten hakk. Mener jeg ikke får hull når jeg strikker etter denne![]()
Det vil nok bli sånn uanaett siden du strikker maska neddi dem andre akkurat i skjøtet. Men vises det veldig uansett når den vel er i siden på genseren?Har faktisk prøvd denne, men ble noe rart da også. Genseren er blå og stripene hvite. Det hvite skal bare strikkes 2runder, men når jeg gjør det på denne måten ser det ut som den første masken på runden bare er strikket 1gang mens resten ser fint ut. Kanskje jeg som har gjort noe feil.
Har faktisk prøvd denne, men ble noe rart da også. Genseren er blå og stripene hvite. Det hvite skal bare strikkes 2runder, men når jeg gjør det på denne måten ser det ut som den første masken på runden bare er strikket 1gang mens resten ser fint ut. Kanskje jeg som har gjort noe feil.
Føler jeg ser det godt da blåfargen er så mørk mot det hvite, men ikke sikkert det blir så galt når jeg får strikket noen runder.Det vil nok bli sånn uanaett siden du strikker maska neddi dem andre akkurat i skjøtet. Men vises det veldig uansett når den vel er i siden på genseren?
Prøvd å slakke litt på det, men da kommer det et lite hull fram. Skal prøve å krysse/tvinne trådene hellerDet kan være fordi du strammer for mye... Hvis du drar litt i strikkingen ser du at begge massene er der. Den skøyten vil alltid vises når du strikker striper sånn, men det skal ikke bli hull om du krysser trådene![]()
Føler jeg ser det godt da blåfargen er så mørk mot det hvite, men ikke sikkert det blir så galt når jeg får strikket noen runder.
Prøvd nå å tvinne trådene bak for å unngå hull. Tror ikke det kan bli så mye annerledes enn detteVis vedlegget 140402

Morsomt at det var samme fargeDet der ser bra ut. Det vil bli en forskjell akkurat i skøyten der uansett. Jeg har del. Strikket den i de samme fargene og det ser ut akkurat likt![]()
Vis vedlegget 140415
Morsomt at det var samme fargetakk for hjelpa!