hvordan "straffe" en 3åring?

~Heijdii~

Lever livet !
VIP
Jaa, i need help!

Benjamin har begynt å stå opp midt på natten, e stille som en mus for å ikke vekke meg..
når han er lei og ikke vil ødelegge mer så kommer han inn til meg å vekker meg, da står jeg opp til rot rot rot..
dvs ødelagt sminke, knekt røykt(selvom den ligger HØYT oppe), ødelagt mat i kjøleskap, tett dass.. ja dette er bare forbokstaven hva han gjør, jeg blir sint.. snakker til han, men det skjer igjen hveeeer natt.. nå er jeg drita lei av at han ødelegger tingene mine å vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre, for kjæfter jeg på han så sier han bare "au au" å griner.. så kjæfting e nytteløst[&o]
jeg blir så trøtt og sliten av dette[&o]

Oj.. Ikke greit.. Vil tro kjefting ikke hjelper stort, nei. Da må man på en måte ta dem på fersken, og ikke når de kommer "angrende" og sier ifra. Om det hadde vært oss i den situasjonen, tror jeg at jeg ville prøvd å sperre han fysisk fra å komme seg ut fra rommet sitt. Låse døra er litt for drastisk, men jeg ville satt opp en grind. Kanskje i døra? Da får du i alle fall begrensa skadeomfanget..

ja en trappegrind kunne kanskje gått, men ser virkelig for meg at han fint kan klatre over den...
med tanke på at han klatrer ut av grindsengen[:-] men får nesten prøve..

Huff, er ikke så lett når de holder på sånn[&:]
Tror jeg kanskje hadde prøvd å låse døra på rommet hans. Brutalt, men da kommer han iallefall seg ikke ut av rommet.
Ev. tatt ei våkenatt og tatt han på fersken. Ikke i det han går ut av rommet, men at du ser på hva han gjør.

Håper du finner en løsning[:)]

låse døren tørr jeg ikke, med tanke på brann osv..
prøvd å tatt han på fersken, men det hjelper virkelig ikke[:o]

ORIGINAL: ~Heijdii~

Skjønner den altså.
Trått når de er så små at de ikke skjønner konsekvenser enda.
Får tro han bare plutselig gir seg en dag[:D]
Har du prøvd å lokka han med belønning hvis han ikke står opp f.eks? Begynne i det små med at han skal få lov til et eller annet om han ikke står opp i f.eks. to netter. Også noe enda morsomere om han lar vær i flere netter osv.

ORIGINAL: _Nanne_

Skjønner den altså.
Trått når de er så små at de ikke skjønner konsekvenser enda.
Får tro han bare plutselig gir seg en dag[:D]
Har du prøvd å lokka han med belønning hvis han ikke står opp f.eks? Begynne i det små med at han skal få lov til et eller annet om han ikke står opp i f.eks. to netter. Også noe enda morsomere om han lar vær i flere netter osv.

prøvd det ja, men det glemmes jo med engang![&:][8D]

lås døra til badet og stua da? sånn at han kun kommer seg inn til deg? hvis det går an da.

høres utrolig slitsomt ut[&:]

ORIGINAL: Læidy Bla Bla

lås døra til badet og stua da? sånn at han kun kommer seg inn til deg? hvis det går an da.

Han klarer å låse opp døren selv, har ikke dør til stuen så da har han jo full tilgang til det meste av
ting han kan lirke låsen opp med.. så det e slitsomt ja![:-]

Uff.. vi hadde tendenser her også. Sambo kom hjem kl 4 etter jobb og fant henne i vasken på badet fullt innsåpa. Hun hadde stått opp og ville bade. Hun kunne 1. skolda seg, 2. sklidd og slått seg når hun skulle ned av vasken igjen [&:][&:][&:] Vi begynte da å alltid låse døra inn dit om natta.

Vet ikke om det vil hjelpe deg, men vi slukker alltid alt lys, bortsett fra et lys rett utenfor rommet vårt. Det hjelper på sånn at hun går til oss.

ORIGINAL: brownie*

Oi..det hørtes ut som en tricky nøtt..!!! kan tro at det er veeeldig slitsomt![&:] Håper dere finner en løsning på det[:)]

Kan du sette på en krok høyt oppe på de dørene du har inn på andre rom? Hvis du setter den helt oppe får han den vel ikke opp?

ORIGINAL: Læidy Bla Bla

Han klarer å låse opp døren selv, har ikke dør til stuen så da har han jo full tilgang til det meste av
ting han kan lirke låsen opp med.. så det e slitsomt ja![:-]

heng nøklene langt opp, på toppen av dørkarmen for eksempel? håper du får ordning på det!

Sammen problemet her en stund...

Vi snudde dørhåndtaket... så nå skjønner hun ikke hvordan hun skal få opp døra... Enn så lenge ihvertfall! [8D]

Så dette kan jo kanskje fungere... hvis ikke kunne du jo kanskje prøvd å ta bort favorittleker, bamser, eller noe...

Ikke et lett problem...Svigermor hadde lignende problem med mannen min da han var liten, og hun satte en krakk rett utenfor døra hans, eller hang ei bjelle på døren hans, så hun våknet hvis han snek seg ut...Da var det marsj i seng, uten å si noen ting.

Lykke til!

ORIGINAL: brownie*

Oi..det hørtes ut som en tricky nøtt..!!! kan tro at det er veeeldig slitsomt![&:] Håper dere finner en løsning på det[:)]

ORIGINAL: Cillia

Ikke et lett problem...Svigermor hadde lignende problem med mannen min da han var liten, og hun satte en krakk rett utenfor døra hans, eller hang ei bjelle på døren hans, så hun våknet hvis han snek seg ut...Da var det marsj i seng, uten å si noen ting.

Lykke til!

Et alarmsystem, så smart! [:D]

Det høres slitsomt ut å ha det sånn Heijdi, å aldri kunne slappe helt av, liksom. Heldigvis har vi aldri opplevd noe sånt her, men vesla har faktisk ikke begynt å klatre ut av sprinkelsenga enda. Når storesøster begynte å komme seg ut av senga på egenhånd satte vi krok høyt oppe på ytterdøra sånn at vi i hvertfall var trygg på at hun ikke kom seg ut, og den kroken bruker vi fortsatt, så slipper vi i hvertfall å komme i avisen fordi to-åringen vår har vandret rundt i nabolaget om natta.[8D] Inne i boliger er det jo for tiden ganske vanlig med åpne løsninger, og det setter jo begrensninger for muligheten for å stenge de fysisk ute fra områder i huset.[&o]

Kom på at vi hadde forresten babycall på snuppa en stund også. Den stod på super-sensetiv, så den slo ut når hun klatra ut av sprinkelsenga eller åpna døra. Og vekte meg [;)]

Håper du finner en løsning! Kan ikke være noe gøy det der[&:]
Har tenkt mye på deg og problemet. Sender masse støtte og klemmer!

Etter at hun her klatret ut av sprinkelsenga i sommer har vi alltid hatt en lem stående utenfor døra, så om hun gør det igjen blir det et saftig rabalder og vi våkner!

Back
Topp