hvordan stoppe klypingen?

Travel mamma

Gift med forumet
ikke jeg som klyper altså, men minstemann.. om jenta mi sitter på fanget mitt så klyper han i sjalusi"sinne" . slåe med leker avogtil også om de vil ha samme leke f.eks.  han er 14 mnd. og det er ikke så lett å si nei heller, han ler og tror det er noe gøy..

Hva med å si sette/gi han ord på følelser han viser..

Spørre han om det ikke er en kos han vil ha istedet for å fokusere på hva "galt" han gjør..

Kanskje si til han kan få kos/klem når han ønsker det og at han da bare trenger å vise det med hånden ved å stryke på deg i stedet for å slå..

ORIGINAL: ~lilla gumman~

Spørre han om det ikke er en kos han vil ha istedet for å fokusere på hva "galt" han gjør..

Kanskje si til han kan få kos/klem når han ønsker det og at han da bare trenger å vise det med hånden ved å stryke på deg i stedet for å slå..

jeg kan jo gjøre det for han, men han er for liten til å skjønne det selv ennå. såklart han vil jo opp på fanget han også men storesøster må også kunne få kos uten han vedsiden av alltid.

ORIGINAL: 1 stor og 1 liten

ORIGINAL: ~lilla gumman~

jeg kan jo gjøre det for han, men han er for liten til å skjønne det selv ennå. såklart han vil jo opp på fanget han også men storesøster må også kunne få kos uten han vedsiden av alltid.

Hvis man føler at barnet ikke forstår via tale kan man jo alltids vise barnet hva som er ønsket atferd. Kan godt forstå at det er godt å bare kose bare det ene barnet alene noen ganger, men mener selv at det gagner alle hvis man klarer å gi begge kos samtidig og at det kanskje føles vondt å bli ekskludert fra felleskapet hvis man skulle blitt nektet kos.

Ikke lett dette, det skjønner jeg. Håper du finner frem til måter som hjelper deg av andre her inne.

Back
Topp