Hvordan stimulere baby?

Rita1994

Forelsket i forumet
Jenta mi nærmer seg 6 måneder med stormskritt (HJELP!) og jeg trenger noen råd. Har en kamerat som ble fratatt datteren sin pga understimulering, og jeg må ærlig innrømme at jeg ikke så at hun var understimulert. Faktisk syns jeg fortsatt den dag i dag at "Selma" (for å anonymisere henne siden hun er alene i landet om å hete det hun heter) utviklet seg ganske bra da hun lå før gjennomsnittet. Dette har fått meg til å tenke. Hvordan kan jeg best mulig stimulere Elida? Vi går på trilleturer, ligger på magen sammen og ler og tøyser, er mye på besøk hos andre men har ikke så mye besøk hjemme, pludrer sammen store deler av dagen, hun ligger enten i babygymmen (mummitrollet) eller på leketeppet og leker alene kanskje to timer iløpet av dagen, da med lamaze-leker, mummitrollet-leker og minniemus bamser. Hun sitter på magen min og tuller og tøyser mens jeg ligger på gulvet og jeg bruker henne også som vekt og løfter henne opp og ned ala benkpress. Hun plasker og koser seg i balja i ca et kvarter hver kveld, noe hun elsker. Jeg har aldri fått noen klager eller kommentarer som antyder at jeg stimulerer henne for dårlig eller for lite, men jeg kjenner på angsten. Jeg har sittet på vitnestolen i tingretten og fortalt hvor gode foreldre jeg syntes kamreaten min og ekskona hans var og fortalt om episoder hvor de har lekt sammen pg stimulert "Selma", men barnevernet vant. Da kjenner jeg angsten og panikken. Hvis jeg er under det inntrykket at de var gode foreldre for "Selma", er jeg da en god nok forelder for Elida? Tanker som: "Stimulerer jeg henne som jeg bør?" "Leker jeg nok med henne?" "Er hun sent ute med å snu seg fra rygg til mage?" "Er hun sent ute med å åle seg fremover?" "Er hun sent ute med å le?" "Hvorfor ler hun så lite?" "Er jeg flink nok til å vise henne at jeg elsker henne?" Osv osv osv.. dette er bare en brøkdel av spørsmålene som har dukket opp i hodet mitt den siste uka etter de tapte saken.. har dere noen tips til hvordan jeg kan roe hjernen og gjøre ting som stimulerer Elida godt?
Ja, jeg er litt panisk. Men når jeg ser brutaliteten i en barnevernssak så blir jeg veldig usikker på om jeg gjør ting rett, stimulerer henne rett, gjør hva som skal være best for prinsessa mi.
Har dere noen gode tips og erfaringer med stimulering?

Prinsesse Elida 17.11.2013 ♥
 
Det høres ikke ut som at du gjør noe galt i hvertfall! Alle barn har vell sitt eget tempo. Noen dager er jeg bekymret og syns Markus babler lite, men dagen etter er han aldri stille - babyer kan ha gode og dårlige dager de også ;) Skjønner godt at man kan bli bekymret og tenke mye, men stol på deg selv og på at du gjør en god jobb! :)
 
Må bre snike her. Er i akkurat samme situasjon som deg faktisk. Og jeg er selv redd! Tenker samme tankene som deg. Men det høres ut som om du er kjempeflink!

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp