Hvordan startet kvalmen hos deg?

Sia

Forelsket i forumet
Jeg er 5+4 og har hittil ikke kjent noe særlig til kvalme, var kun litt svakt rett ved IKM tider, men ikke noe etterpå. Nå i kveld så kjenner jeg meg uggen, småkvalm og svimmel (akkurat som om jeg driver å blir syk) Enten så driver jeg faktisk å blir syk, ellers så begynner kvalme hos meg og[emoji37] Tygget tyggis i ste og brakk meg uten at den var for langt bak på tungen..

Startet kvalmen med et ”smell” hos deg eller bygget den seg gradvis opp? Og i hvilken uke kom den?

Gradvis fra uke 4. Ble nesten umerkelig litt verre dag for dag. I uke 6 var jeg på "lurer på om jeg holder på å få omgangssyke"-stadiet. Nå i uke 9 er jeg på "skulle ikke ha drukket så mye i går"-stadiet. :)

Fikk det i uke 7, kom plutselig

Har aldri fått det, kunn litt uggen og innimellom et " blaff" av kvalmexsmile9er 8+1

Kom snikende i uke 7. Litt uggen i starten bare,spesielt på kvelden. Mot slutten av uke 7 kom den for fullt hele dagen.

Bygde seg opp i uke 5 og i løpet av uke 6 ble det helt forferdelig. Uke 7 likeså. Nå i uke 8 har det begynt å avta igjen heldigvis, fremdeles konstant kvalm med ennå verre kvalmebølger, men klarer å få i meg mat nå og har faktisk vært ute av huset et par ganger de siste dagene. Men jeg tar postafen etter avtale med legen da. Så tror de er med på å holde det litt i sjakk.

Kom gradvis her også.. begynte så smått 5+0, og ble verre frem til 8+2.. aldri oppkast/brekninger eller no da, men sliter veldig med dårlig matlyst - alt byr meg i mot.. men de to siste dagene synes jeg faktisk jeg har vært litt bedre.. :)

Har vært kvalm siden før positiv test, kastet opp allerede i uke 5, men det var levelig. 7+0 eskalerte det og de siste dagene har jeg ikke gjort annet enn å ligge på sofaen, alt kommer i retur, 8+4 i dag [emoji14]

Det bygget seg opp hos meg. Begynte smått i uke 4-5, og nå er det helt ekstremt!

Håper du slipper denne kvalmen[emoji4]

Jeg er nå 7+0. Har vært kvalm ca 4 dager til sammen. Ikke kastet opp, men vært på nippet.

Får ingen forvarsel, bare opplever å være kvalm en dag. Har ikke funnet noe mønster eller noe som utløser det:/
Håper at det ikke eskalerer!

Det kom da jeg var 5+6! Og har gradvis blitt verre siden. Er 7+3 nå og nesten konstant skikkelig kvalm. Slitsomt!

Jeg er 5+4 og har hittil ikke kjent noe særlig til kvalme, var kun litt svakt rett ved IKM tider, men ikke noe etterpå. Nå i kveld så kjenner jeg meg uggen, småkvalm og svimmel (akkurat som om jeg driver å blir syk) Enten så driver jeg faktisk å blir syk, ellers så begynner kvalme hos meg og[emoji37] Tygget tyggis i ste og brakk meg uten at den var for langt bak på tungen..

Startet kvalmen med et ”smell” hos deg eller bygget den seg gradvis opp? Og i hvilken uke kom den?

Sniker fra mars.
Kjente ingenting før det kom som kastet over meg i uke 8. Er i uke 17 nå og fremdeles kvalm. Er dager jeg blir helt sengeliggende og dager jeg ikke kjenner noe til det igjen. Men generelt lite matlyst.

Fikk den i uke 6 og den kom bare BOM! Denne gangen har det vært helt ekstremt.

Var småkvalm i forrige uke, men det plaget meg ikke. Nå på mandag (6+3) ble det mye verre og jeg kastet opp. Kvalm hele dagen, litt bedre når jeg ligger. Har fått mer sensitiv luktesans og ingen matlyst. Må finne frem seabandsene mine, mener å huske det hjalp litt!

Det begynte vel litt sånn smått rundt ikm tror jeg, uke 6 var helt grusom, men den siste uka( uke 7) har det utrolig nok blitt litt bedre. Seabands har hjulpet mye for min del. Kvalmen er der jo fortsatt, men ikke noe ekstremt.

Kom vel ikke akkurat som et smell for min del, bygget seg mer opp. Men jeg våknet plutselig en dag og var veldig mye dårligere, så det kjentes vel litt ut som et slag i trynet likevel :confused: Har kun vært pittelitt bedre på kvelden innimellom, ellers har det vært ganske konstant

Kom ila en dag i uke 7 og har blitt værende siden gitt.... Kvalm hele formiddagen og hele kvelden, litt bedre midt på dagen. Kaster opp 2-3 ganger daglig :( Og har ikke sykemeldingsrettigheter ennå etter jobbytte, så er i full jobb, men syns nesten det hjelper å få tankene over på noe anna. Værst sånn som i ag når jeg har fri og bare ligger på sofan hele dagen :p

Kom kastet over meg i uke 8..er ekstrem til tider der jeg brekker meg men kaster heldigvis ikke opp:) kommer i etapper igjennom hele dagen..er jeg sulten blir den verre.. håper det snur snart for jeg hater kvalme.. uke 9 er vel uken embryo går over til foster å morkaken tar over så til mange blir det bedre når uke 9 er over:rolleyes:

Kom veldig brått i går (7+4) og har vært skikkelig ille i dag. Holdt på å kaste opp flere ganger og virkelig følt meg uvel.

Håper du slipper dette!

For min del ligger kvalmen og ulmer. Noen dager kjenner jeg voldsomt på det men andre dager er den nærmest ikkje eksisterende.

Ja dere, da ser det ut som kvalmen har startet smått hos meg også.. Startet som småkvalme før her i kveld, men synes jeg bare blir kvalmere og kvalmere. Håper det bare er i kveld, men den tanken må jeg vell lenger ut på landet med..[emoji28] Er 6+1 nå.

Back
Topp