Hvordan startet fødselen?

1+1

....
Jeg lurer på hvordan deres fødsler har startet? Hvordan føles det og hvor ofte og tett kom riene? :-) Hører mange sier: "Du vet det når det er igang" - men det skjønner jeg ikke helt, jeg som aldri har opplevd det, så greit å høre litt erfaringer :-)

Rier som først kom med 10-12 min mellomrom og varte ca 1 min så ble de sterkere, kom tettere og var lenger i varighet:)

Hos meg startet det med rier. Jeg skjønte ikke at det var igang før jeg hadde fem minutter mellom riene.. Klarte da ikke sove så var slik jeg forstod at det var igang. Hadde vondt/tak i hele korsryggen med sinnsyk stråling nedover lår og lysken..

Det startet med en "mensfølelse", den ømheten man har før krampene begynner omtrent. Så kom det masse sliteme utflod den dagen, mer og mer, til slutt blodig, sammen med kynnere som gikk fra å være OK til å bli sabla vonde. 

Men selv om kynnerne mine var grusomme, så var det bare maserier. Jeg hadde faktisk ikke mer enn 2 cm åpning da jeg kom til sykehuset, men siden jeg hadde så vondt lot de meg få bli, og over natten kom "ekte" rier. 

Fucoc skrev:
Det startet med en "mensfølelse", den ømheten man har før krampene begynner omtrent. Så kom det masse sliteme utflod den dagen, mer og mer, til slutt blodig, sammen med kynnere som gikk fra å være OK til å bli sabla vonde. 

Dette er slik jeg har hatt det i dag, yeeeeey... bare venter på blodet som viser at slimproppen har gått!!!!!
jeg er bare SÅÅÅÅÅÅ klar! :D sykeste vonde kynnere...

kryss fingre for meg :D

Irismor skrev:

Fucoc skrev:

Dette er slik jeg har hatt det i dag, yeeeeey... bare venter på blodet som viser at slimproppen har gått!!!!!
jeg er bare SÅÅÅÅÅÅ klar! :D sykeste vonde kynnere...

kryss fingre for meg :D

spennende :D krysser alt jeg har for at det er din tur (selv om du sniker litt ;p ). 

Jeg er bare helt utslitt av å ha hatt noe jeg trodde var rier som varte 5 min imellom..vondt var det. Varte en time..så ga det seg 3 timer senere haddde jeg konstant vond i magen og korsryggen..varte leenge..ringte føden. De sa jeg bare måtte komme når jeg følte det var noe på gang, 5 min etterpå ble det borte..igjen.. nå har det gått 3 timer snart igjen..og begynner å kjenne murring.. tror jeg drar av meg håret snart av irritasjon.. Når skal det skje? Dette er 3 barnet..men det er 7,5 år siden.Vannet gikk med begge de første uten at jeg hadde noe rier eller veldig vondt..3 mann er en liten luring sier mange..jaja.. Redd det blir hu og hast på sykehuset..når vannet går denne gangen, siden det tok 3 timer sist..

Her startet det med rier, vonde tak med 9-13 min mellomrom, ble litt mer og mer vondt, så plutselig hadde jeg 2-3 min mellom, da var det veldig vondt..

Det starta med rier på begge to som økte i styrke og lengde etter kort tid..

Mensen smerter med litt vonde tak hvert 10min hadde det vel sånn i 10 timer da gå det seg helt i 4 timer. Så startet det med vonde tak uregelmessig i 2 timer da det plutselig ble ca hvert 4minutt å når det var 2-3 imellom dro vi til sykehuset.

Vannet gikk, og da begynte riene umiddelbart.. Uregelmessige, men sterkere og sterkere! De ble ikke regelmessige før etter ca 11 timer.. Å så gikk det veldig fort mot slutten!

Hos meg startet det (sist jeg fødte) med vannavgang, splæsj, midt på natta. Det bare fosset ut i store mengder. Først et døgn etter begynte riene, først som sterke mensmurringer, som økte i styrke og frekvens.

Back
Topp