Hvordan startet fødselen og når?

Venter skatt #3 - april 2020

Andre møte med forumet
Hadde termin igår og mange uker med sterke kynnere. Sist fødsel startet med å våkne kl 11, slimproppen hadde gått og 2 timer seinere startet svake rier som ble mer og mer intense.

Nå våkner jeg skuffet hver dag siden ikke fødselen har kommet i gang. Men lurer egentlig på hvor mange som har opplevd at riene startet på dagen? Hvilke situasjon skjønte du at det ikke bare var kynnere, men faktisk rier :)

Mine rier startet kl 17 den dagen jeg var 41+6. Hadde avtale om igangsetting dagen etter. Jeg trodde først det var kynnere, Men når de ble mer regelmessig og kom hyppigere skjønte jeg det var noe annet. Forsøkte meg i badekaret hjemme, Men de kom for hyppig og endte med å ringe føden rundt kl 21. Var på sykehuset kl 22 og vannet gikk kl 22.30.

Første baby startet riene kl 23 på kvelden. Mens andre fødsel måtte settes i gang i uke 42, da hadde kroppen klart 3 cm åpning.

Begge mine fødsler har startet med vannavgang uten noe annet forvarsel [emoji4] den første 10 dager før termin, kl 00.30, og den andre 7 dager på overtid kl 04.00. Ved begge fødslene har riene startet 2-3 timer etter vannavgang [emoji4] Så jeg har ingen opplevelse med at riene starter først.. Håper det blir fødsel på deg snart, lykke til når tiden kommer [emoji254]

Mine 3 fødsler har startet med rier.
Med alle 3 har riene startet klokken 1 på natten. Men med nr 1 og 3 har det vært uregelmessige rier som har gitt seg på morgenen. For å ta seg opp på ettermiddagen.

Last edited:
Nr 1: våknet kl 01 av rier. Dag 8 på overtid, hadde blitt strippet dagen før på overtidskontroll.
Nr 2: Var på overtidskontroll med mye kynnere, ble strippet og kynnerne ble bare sterkere. Gikk over til rier og ble født den natten også på dag 8 som storesøstra [emoji85]

Begge mine fødsler startet først med at slimproppen gikk. Deretter veldig svake rier som bygget seg opp.

Rier med 2 min mellomrom når jeg våknet, deretter gikk slimproppen etter 10 min under en ri. Vannet en time senere på sykehuset[emoji4]

Denne gangen ble jeg igangsatt, men med storesøster startet det med lette rier i fem-seks-tida på natta. Gikk hele dagen før riene tok seg opp mot kvelden. Reiste på sykehuset ca kl 02, snuppa var ute kl 07:45 :)

Vannet og slimproppen gikk 17.30 etter en lang dag på farten 37+3 :)
Svake (modnings)rier som tok seg opp starta etter 45 min ca.
Uka før hadde jeg ganske regelmessige kynnere :)

Takk for svar allesammen :) får bare vente å håpe det skjer snart!
Men dere som det startet med svake rier. Var dere i bevegelse når dere begynte å kjenne at de bygde seg opp eller satt dere i ro?:)

Back
Topp