Hvordan startet dine premature rier?

Nysgjerrige siljemor

Andre møte med forumet
Hei.

Har hatt en del mensensmerter og mye kynnere i det siste. Vært på sjekk og alt ser bra ut, men lav terskel på å ringe føden. 30 + 4

Det jeg lurer på er hvordan startet dine premature rier?
Hadde du mensenmurringer først, eller kjente du at det var rier? Bygde det seg opp?
 
Last edited:
Hvor langt på vei er du? Jeg hadde ikke premature rier, men fødte et par uker før termin. Jeg hadde mye kynnere, og så et par dager der jeg hadde ganske vondt i magen, men var ikke rier liksom. Var innom både jm og fødeavdelingen for sjekk og alle var enige om at det ikke var rier. 6 timer senere var hun født. Så poenget er - ikke vent for lenge med å kontakte dem! Lykke til!
 
Hvor langt på vei er du? Jeg hadde ikke premature rier, men fødte et par uker før termin. Jeg hadde mye kynnere, og så et par dager der jeg hadde ganske vondt i magen, men var ikke rier liksom. Var innom både jm og fødeavdelingen for sjekk og alle var enige om at det ikke var rier. 6 timer senere var hun født. Så poenget er - ikke vent for lenge med å kontakte dem! Lykke til!

30 +4, tusen takk for svar og deling av erfaring! Tar kontakt med føden om det tar seg opp igjen
 
  • Liker
Reactions: HCS
Har født to premature barn helt i begynnelsen av uke 36. Med nr 1 var det ingen tegn til fødsel før riene plutselig startet en natt med fødsel utpå dagen. Med nr 2 hadde jeg litt kynnere siste par uker før fødsel, men de var verken smertefulle eller regelmessige. Igjen startet fødselen plutselig på natten med fødsel utpå dagen. Med nr 3 derimot som er født til termin hadde jeg sterke kynnere allerede fra rundt uke 20. Fra uke 30 hadde jeg sterke og til tider regelmessige kynnere.

ja ved fødsel så bygger riene seg opp. Det er som i all hovedsak skiller rier og kynnere. Kynnere øker litt i intensitet og kan også komme med tidsintervall før de avtar.
 
Back
Topp