Hvordan startet din forrige fødsel?

lilleJ

Betatt av forumet
Hvordan startet den? Vannavgang/rier osv..
Kom babyen før tiden/etter?
Brukte du noen "kjerringråd" for å starte fødsel?

:)
 
Fødselen startet med rier natt til en søndag, sent søndag kveld gikk vannet og sent mandag kveld var hun født. Jeg gikk over tiden.
 
Hadde mye kynnere/rier? Hele dagen før termindagen.
Da det nærmet seg midnatt satt jeg i sofaen til kompis av mannen, og vannet gikk med et splæsj:) det var på mandagen.
En del rier eller mer smertefulle kynnere(?) de neste døgnene men kom ikke i gang av seg selv, så ble innlagt onsdag kveld og fikk tabletter satt inn i skjeden i løpet av kvelden pluss et klyster på natta. Tror jeg fikk morfin for å sove men usikker. Husker det føltes såpass voldsomt at jeg fikk mannen til å komme inn. Men ble ikke noe effektive rier og da var det tid for drypp på formiddagen torsdagen:) da de skrudde på det tok det tre kvarter før jenta var ute:p

Så oppsummert: startet vel nesten med vannavgang, hun ble født to dager etter termin, men vannet gikk en dag før. Ingen kjerringråd. Vi brukte ventedagene til å hvile, følge med på rier, og montere sprinkelsenga:)
 
Igangsatt begge gangene!!!
Tabletter oppi høna første gang.
Først ballonkateter, så gel ved fødsel nr 2.
Spent på om det blir nok en igangsetting nå pga svangerskapsdiabetes.....
 
Tenningsblødning og rier...
 
Startet med rier 3 dager over termin.
Tror jeg prøvde alle kjerringråd i boka, var driiiitlei og ingenting funka :p

2 dager over terminen var jeg veldig sliten og ringte føden for å ta en sjekk, spurte på samme tid om ho kunne strippe meg. Dro hjem med kraftige menssmerter og våknet dagen etterpå med rier :)

Hadde blitt strippet en gang før, men da var jeg ikke så moden. Husker de kunne tøye til 2 cm når jeg ble strippet andre gangen. Det satte fart i sakene! Blødde en del etterpå, kom masse slim og hadde ordentlig mensenfølelse.
 
Den startet med rier. Vannet gikk idet jeg satte meg i fødesengen
 
Ble strippet 9 dager over termin og begynte etter det å få litt smårier, dagen etter på kvelden satte riene inn for fullt og vi dro på sykehuset. Etter 12 timer tar de vannet og vips så er han ute. 11 dager over termin.
 
Begynte med rier dagen etter termin. Kjente de første antydningene ca kl 9, var ikke vondt før kanskje kl 17-18, sjukehuset med 6cm kl 20, baby ute kl 23 :)

Var drita lei, så hadde gjort alle triksa i boka i forkant (bringebærbladkapsler fra uke 34, kanel i frokostblandinga, gå hardt ned trapper, sex, etc), pluss midningsskupunktur :) denne gangen blir det akupunktur, dropper resten. Tror jeg. He...
 
Hmmm...her gikk vannet første gang i uke 32. 12 dager på sykehus for å holde baby innabords. Fikk reise hjem. 3-4 dager etterpå gikk vannet igjen. Da ble det hastesnitt, pga seteleie og fare for infeksjon. Hun kom i uke 34.
 
Våknet av vondt i magen 4 dager før termin/dagen før mensterminen. Reiste meg utav sengen og da gikk vannet.
Han kom 26 timer senere. På mensterminen.

Hadde hatt litt murringer men ikke noe jeg tenkte på at var tegn på fødsel.
Gikk til modningsakupunktur i ukene før, men usikker på effekten for brukte jo evigheter på å få åpning. ..
 
Igangsatt 12 dager over termin med pille oralt.

Pille kl 14, sykehuset kl 16, tok vannet kl 18, fødte kl 2045.

Ble strippet fredagen, jordmor lovet fødsel ila helga. Ble igangsatt/fødte onsdagen..
Var ikke moden da jeg ble strippet, det var verre enn selve fødselen.
Kom inn på sykehuset med 1
cm, så gikk rimelig raskt.

Håper på å føde før denne gangen, gjerne to uker! I wish!
 
Vannet gikk om kvelden 17 dager før termin. Riene kom sakte men sikkert i løpet av natten. Reiste på sykehuset om morgenen med regelmessige rier. Hun er født på ettermiddagen, 16 dager før termin :)
Håper jeg føder før denne gangen også :)
 
Startet med vannavgang to uker før fødsel. 5 timer etter begynte riene, og 3,5 timer etter det igjen var han ute :)
 
Ble strippet, fikk smårier og gikk tur men de dabbet av og ble strippet igjen dagen etterpå, gikk enda mer og fikk voldsomt med tak og rier.
Kom på sykehuset og ting så lovende ut, fikk epidural men da stoppet riene opp.. Så fikk fler runder med drypp med dårlig effekt før de tok vannet mitt som fikk mer fart på ting.
 
Mine fødsler har begynt med rier, over termin begge gangene..:)
Prøvd diverse kjærringråd, ingenting funket :p
 
Første fødsel startet med rier 3 dager over termin. Hun ble født 5 dager over. Ingen kjerringråd for å få igang noe :)

Andre starter med vannavgang kl 07.00 på morgenen en uke før termin. Fikk rier med engang å hun ble født 16.35 samme dag. Ingen kjerringråd da heller :)
 
Forrige fødsel startet med rier, vannet tok de på sykehuset og jenta kom 11 min etter. Fra første rie til jenta var født gikk det 3,5 timer.

Med første gikk vannet 5 timer før første roe, og etter riene kom var jenta ute etter 3,5 time
 
Back
Topp