Hvordan startet din fødsel?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
To rier :-)

Startet med svake rier, så gikk slimproppen og riene ble kraftigere å mer regelmessig.

Første med rier og siste satt i gang.

Fikk riestimuli for å sjekke om babyen tålte rier, for å få fortgang på fødselen, fikk fikk jeg etter fem timer to kapsler, så var babyen ute to timer etterpå :) skulle bli satt i gang, men når jeg kom inn den morgenen var hjertelyden dårlig, så da ville de se an situasjonen først..

Prins 03.03.08 og prinsesse 14.04.14 <3

Sent from my iPhone using BV Forum

Slimproppen gikk fem dager før. Hadde delvis vannavgang, men ingenting skjedde de neste 24 timene, så skulle til igangsettelse. Startet av meg selv, og trengte ikke noe ekstra. Endte med tre timer i aktiv fødsel, og en og en halv time fra 4,5 til 10 cm. Førstegangs :)

Begge satt igang:).. Første 2 uker på overtid, andre 1 uke før termin :)..
To vidt forskjellige fødsler :)

Svake rier som ble sterkere og sterkere. De tok vel vannet 22 timer etter første ri, og etter 4 timer til var hun ute! Hadde 4 cm åpning 12 timer før hun kom.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Rier som gradvis bygget seg opp --> fødsel

Sent from my iPad using BV Forum

Første vannavgang uten rier, riene kom gradvis 12 timer etterpå. Andre svake rier av og på over et døgn, så rier og fødsel. Tredje uregelmessige rier en dag, helt til 8 cm. På de to siste ble vannet tatt ved 8-9 cm:)

Vannavgang og så startet riene tre timer senere. Fem timer senere var han ute :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vannavgang
Rier
Vannavgang

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

1. Rier (ble strippet 2 dager før, men vet ikke om det "hjalp")
2. Rier :)

Slimproppen gikk i løpet av 24t, så svake rier 1 dag etter, som ble sterkere frem mot fødsel. Fikk litt mer fortgang etter 4cm og første sjekk av åpning.

Ble satt igang med nr 1 da jeg hadde lite fostervann. Med nr 2 startet riene kl 03 på natten etter stripping 2 dager før på sykehuset:-)

Back
Topp