Hvordan startet din fødsel ?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Hvordan startet din fødsel, og hvor lenge varte den ?

Starta med vannavgang 09 torsdag, rier ved midtnatt, og gutten er født 17.25 fredag... :) Så totalt 32.5 timer...

Vi hadde sex 15.00 da startet riene pang på med 2min mellomrom. Ute var hun 18.48 så totalt 3 t og 48min. Drømmefødsel i forhold til storebror det holdt på i 40 t:)

Begynte med svake rier på ca 2 på natt til onsdag, de forsvant, og kom tilbake med full styrke og var regelmessige fra 17 om ettermiddagen, og han var født kl 2159 samme kveld :) født uten noen form smertelindring :)

Startet natt til mandag ca ved midnatt. Begynte med en gang med rier som varte 1 min og med 5 -6 min mellomrom. Linn ble født onsdag kl 14:01 og ble tatt med haste keisersnitt, så totalt 62 timer med rier (8 av de med epidural). Satser på at nummer 2 blir enklere når den tid kommer.. :)

Vannavgang 23.30 og han var ute 02.17 :)

Rier natt til søndag, vannet gikk søndag kveld og frøken var ute mandag kveld. 23, 5 time etter vannavgang..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ble satt i gang ved at de tok vannet og 5 timer senere var han ute ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vannet gikk 02.00 natt til søndag, riene kom med en gang, han kom ut mandags morning 05.58. Brukte 27 t på de første fire cm, fikk så høy dose epidural at eg sovnet, og våknet med pressetrang, et og et halvt press senere var han ute.. Så eg sov fra 4-10cm:)

Ble satt i gang 4 dager på overtid pga svangerskapsforgiftning

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Og fødseln tok 24 timer..
Di tok først vannet rundt 11 og satt meg på drypp kl 13. fra 13 til 8 på morran hadde jeg bare fått 9 cm åpning, guttungen stanga i bekkenet og legene bestemte seg for haste ks :/

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vannet gikk kl halv 6 tirsdag morgen, men jeg fikk ikke regelmessige rier. Fikk første modningspille onsdag morgen, men fortsatt ikke regelmessige rier. Snuppa kom til slutt kl. 16.15 torsdag ettermiddag etter tremodningspiller

Startet med vannavgang natt til torsdag 00:35 sammentrekninger fra torsdagen, ikke vonde. Riene startet fredag. Lørdag kl 06:41 kom gutten min, ca 55 timer fra vannavgang blir det vel! Var sliten:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Fant slim og blod på dopapiret ca kl 5.15. Riene begynte forsiktig 05.40. Tok seg kraftig opp fort, men jeg skjønte ikke hvor sterke de var ( siden jeg hadde laaaag førstefødsel, så regnet jeg med at jeg enda skulle ha timesvis med rier) 6.45 tok mannen min grep, og ringte barnevakt og sykehuset. Da hadde jeg så kraftige rier at jeg knapt sto på beina. Ett minutt i mellom.
Barnevakta kom kl 7. Vi kom oss ut av huset 07.18. Vannet gikk i bilen, og pressriene begynte umiddelbart. Vi slengte fra oss bilen utenfor akuttmottaket. Lille Ole ble født 1 minutt (ca) etter at vi kom inn på fødestua. Mor sittende på huk på golvet med buksa på anklene. Far hadde barnet i armene kl 7.30 :-)

12 dager på overtid, fikk første modningstablett klokka 1100, så klokken 1500, og 1900 startet riene. Klokken 2200 hadde jeg 8 cm åpning, men fosterlyden sank farlig mye så det hele endte med et hastekeisersnitt. 2253 kom han ut. :)

Back
Topp