hvordan startet deres fødsler?

Lille92

Forelsket i forumet
Som overskriften sier. Var det noen som gikk med åpen mormunning i mange uker? Gikk vannet? Hvor lenge varte fødselen? Hvordan merket dere når fødselen var igang? Når ringte dere føden?

Nr 1: Vannavgang uke 37. Rier etter 12 t. Totalt 36 timer med rier. Var ikke moden i det hele tatt. Grusom fødsel.

Nr 2: Indusert uke 37 med ballong, så to runder med tablett. Ikke moden. Mensmurring i et døgn, så rier i ca. 18 timer. Helt ok fødsel. En del komplikasjoner på slutten, men alt i alt mye bedre enn første.

Slimproppen gikk lørdag kveld 35+6, på natta begynte riene, kom inn med 3cm åpning.. Stoppet på 5cm, da ble vannet tatt kl21 søndag, fikk stormrier, kl 23 kom pressriene, kl2340 var hun ute!

Ble satt igang. Ballong kateter dag 1, piller i skjeden x 2 dag 2, dag 3 hadde jeg begynt å få svake rier. Da tok de vannet mitt den morgenen, kl 18.30 var han ute.

Ble satt igang. Modningsgele kl 09.00 og en gang til etter 6 timer. Små veer, ga seg, så gikk vannet kl 21.00 på kvelden. Heftige veer, veldig unaturlig. Ente med katastrofesnitt og gutten var ute 03.05. Alt gikk bra tilslutt:)

Med storebror fikk jeg ingen forvarsler. Spontan vannavgang på ettermiddagen (5 dager før termin), da ringte jeg selvfølgelig føden. ☺️ 5 min. etter at vannet hadde gått kom riene med 1 min. mellomrom, full åpning når vi ankom sykehuset. Storebror var ute på få timer. Denne gangen har jeg fått beskjed av jordmor om å huske 113. Wææææ, veldig skremmende, ikke veldig lyst til å føde hjemme, eller på vei til sykehuset.

6 dager før termin blødde jeg, kontaktet føden og ble sendt på sykehuset da vi bodde så langt unna og måtte overnatte der. Dagen etter sku sykehuset sende meg hjem igjen da ingenting hadde skjedd, men i det vi sku pakksammen og dra gikk fostervannet mitt og rier kom hyppig deretter. 7,5 timer etter var store søster kommet til verden.

1: Startet med rier kl.7 på morgenen, var på sykehus kl.17 med 3-4 cm. Ute kl.24 etter en time med pressing. 5 dager før termin.
2: Helt likt forløp som første, både klokkeslett og fremgang, men presset henne ut på 2 pressrier. 2 dager over termin.
Fine fødsler begge to, men siste var naturlig fødsel på Føderiket og fikk velge fødestilling selv (stående), mye bedre opplevelse. Veldig spent på om tredjemann blir lik, gleder meg til fødsel.

Vannet gikk om morningen kl 11, var 39+2. Vannet var brungrønt så jeg skjønte at hun hadde hatt sin første avføring i magen. Kom rett inn på føden, hadde 2 cm åpning ved sjekk, ble satt i gang med vaginal pille kl 14:30 pga fargen på vannet. I 18:00 tiden begynte riene, satt fast på 2 cm til kl ca 06:00, fikk da epidural og drypp for sterkere rier siden de var redd for at jeg begynte å bli veldig sliten og jeg skulle jo presse også etterhvert. Sovnet etter epiduralen, sjekk kl 8:30 da var jeg på 4 cm, sovnet igjen og våknet av smerter, da var det full åpning og det var bare å presse, et kvarter senere (kl10:22) var hun ute :)

Slimproppen gikk over noen dager, siste gode klump ca 4 døgn før hun var ute

Våkna hver natt til samme klokkeslett pga regelmessige kynnere/rier 4 netter på rad. 4. natta ga de seg aldri. Hun ble født om morgenen 5. natta.

Med nr1 gikk vannet mens jeg gikk på do haha og riene kom like etterpå og han var ute 12 timer senere :)
Blir spennenende å se hva som skjer denne gangen

Forrige gang startet det med vannavgang. Riene kom rett etterpå. Ringte føden med en gang for å høre hva rutinen ved vannavgang var. Fikk beskjed om å ta kontakt igjen om vannet ble misfarget. Noe det etter hvert ble. Vannet gikk 7 om morgenen, dro inn på føden ca 15:30. Ingen modning. Ble satt på riestimulerende drypp neste morgen. Ble akutt ks 42,5 timer etter vannavgang.

Våknet kl 02.30 av at noe var ekkelt.. kjente at slimproppen hadde gått og i det jeg røyste meg gikk vannet. Riene begynte etter ca en time og ble vonde etter ca 5 timer. Da dro vi inn til føden med bare 2 cm åpning og ingenting skjedde på hele dagen. Fikk noe å sove på og neste morgen ble jeg satt på drypp og antibiotika siden jeg begynte å få en infeksjon. Fikk stormrier og jenta var ute etter 3 timer :-)

Det første tegnet jeg hadde var slimproppen som gikk en ettermiddag. Samme kveld hadde vi sex og etter 2-3 timer begynte svake rier. Akkurat 24 timer etter første svake rie var hun født☺️

Med rier. veldig variable å både styrke, lengde og hvor langt i mellom før pang, rier uten stopp...

Back
Topp