Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hadde allerede 7 cm når jeg kom inn

Sånn tenker eg også ofteFørste startet med vannavgang hjemme, fødte på sykehuset 4,5 timer etter detHadde allerede 7 cm når jeg kom inn
Andre startet med rier fra kl 15, bygget seg opp og ble født 6 timer senere. ( 2,5 time aktiv fødsel)
så veldig spent på denne her nå, og tar meg selv i å tenke «hva om vannet går nå» på butikken osv![]()

Er førstegangs selv, men snakket med jordmor om dette i går.Også førstegangs her, kan noen beskrive hvordan riene kjentes ut? Hva er den beste måten å identifisere (tidlige og andre) rier?
Dette må da være første gang i livet jeg ser på det som en ulempe at jeg aldri har opplevd menstruasjonssmerterEr førstegangs selv, men snakket med jordmor om dette i går.
Riene varer i ish et minutt, så kan det være noen minutters pause før det er et nytt minutt med rie. De bygger seg gjerne opp sammen med smerter.
Latensfasen er veldig uregelmessige kynnere som kommer og går uten noe system. De kan være veldig vonde, og neste kjenner du kanskje ikke, så går det kanskje 30min til neste kynner og fra den kynneren til neste går det kanskje to minutter.
Rier er som veldig sterke menstruasjonssmerter, men det varierer fra kvinne til kvinne

Dette må da være første gang i livet jeg ser på det som en ulempe at jeg aldri har opplevd menstruasjonssmerter![]()

Haha, ja - hadde veldig lite smerter da jeg var yngre, men det skjedde et eller annet midt i puberteten der sånn at jeg fikk skikkelige smerter de to første dagene..Dette må da være første gang i livet jeg ser på det som en ulempe at jeg aldri har opplevd menstruasjonssmerter![]()
Første startet med rier som kom med jevne mellomrom og økte i intensitet utover dagen. Dem var ikke vonde før etter 12 timer faktisk. Så hadde tid til å dusje å alt mulignå har jeg derimot gått med rier av og på i 2 dager uten at noe skjer! Kommer jevnt i noen timer før dem blir helt borte igjen. En liten luring i magen denne gangen
![]()