Jeg er ikke selv i noen prøverørsprosess da vi har en datter som kom på naturlig vis etter kort tids prøving, men bestevenninnen min har nylig vært gjennom første ferskforsøk og et påfølgende fryseforsøk, begge negative uten så mye som antydning til graviditet. Nå er det mange måneder til neste ferskforsøk pga lang ventetid i det offentlige (hun har ingen flere på frys, og privat er ikke aktuelt da de har det ganske trangt økonomisk). Hun er naturlig nok ganske deppa og lei seg, og er overbevist om at det aldri vil bli hennes tur til å bli mamma. Jeg lurer derfor på om dere har noen råd om hva jeg kan gjøre for å støtte henne gjennom denne tunge tiden?
Det bør også nevnes at vi selv har tenkt å prøve på nr to snart, og at det er flere kolleger og andre i vennekretsen som også er eller snart vil være i babyprøvermodus, så venninnen min risikerer å bli omgitt av gravide mager på alle kanter ganske snart, noe jeg er redd vil gjøre prosessen og ventingen enda tøffere for henne :-/
Alle råd og egne erfaringer tas i mot med takk!
Det bør også nevnes at vi selv har tenkt å prøve på nr to snart, og at det er flere kolleger og andre i vennekretsen som også er eller snart vil være i babyprøvermodus, så venninnen min risikerer å bli omgitt av gravide mager på alle kanter ganske snart, noe jeg er redd vil gjøre prosessen og ventingen enda tøffere for henne :-/
Alle råd og egne erfaringer tas i mot med takk!