Hvordan står

Førstegangs

Glad i forumet
det til med Desemberbabyene? Synes det bare blir mer og mer gøy jeg nå Jeg har en skikkelig blid og fornøyd gutt som alle rundt oss kommenterer på hvor fornøyd og lettvin han virker Han surver når han er sulten og trøtt, ellers er han bare blid Ikke er han noe problem å legge på kvelden og han sover rundt, noe han har gjort en stund. Han er ekstremt nysgjerrig og klåfingra, men det er bare gøy Han kan si "ha det" og klapper selv. Nå venter vi bare på at han skal begynne krabbe da han står i krabbestilling, men ikke helt skjønner hvordan han kommer seg bortover Han er 7,5 mnd.
 
det til med Desemberbabyene? Synes det bare blir mer og mer gøy jeg nå Jeg har en skikkelig blid og fornøyd gutt som alle rundt oss kommenterer på hvor fornøyd og lettvin han virker Han surver når han er sulten og trøtt, ellers er han bare blid Ikke er han noe problem å legge på kvelden og han sover rundt, noe han har gjort en stund. Han er ekstremt nysgjerrig og klåfingra, men det er bare gøy Han kan si "ha det" og klapper selv. Nå venter vi bare på at han skal begynne krabbe da han står i krabbestilling, men ikke helt skjønner hvordan han kommer seg bortover Han er 7,5 mnd.
Her står det bare bra til :) Går etter hvert fremover med utviklingen her også, men hun har vært en fredelig sjel som helst har ligget stille på gulvet. Nå drar hun seg fremover og rundt. Drar opp ene beinet under rumpa, men ikke kommet opp i full krabbestilling enda ! :) Nærmer seg vel å klare å sitte selv , men det stresser vi ikke med.

Sover bra på dag og natt. Hun har sovet rundt i noen perioder, så begynner hun å våkne 1-2 ganger på natta igjen.. For så å slutte igjen osv.. Jeg synes det går helt greit, vi er hjemmeværende begge to nå i noen uker til, så da får vi alltids sovet ut uansett!

Høres ut som du har en nysgjerrig liten gutt som vil opp og frem i livet :)
 
Her er lillebror inne i en periode der han sover litt dårlig om nettene, våkner flere ganger og drikker vann, og er helt klar for å starte dagen i 05 tiden. Det sliter veldig på foreldrene. Heldigvis har vi hatt ferie nå, så vi har vært hjemme begge to.
Ellers er han en blid gutt, alle som treffer han, synes han er så "snill" han smiler og ler hele dagene.
Han krabber ikke enda, men eller rundt og skubber seg selv bakover, så det er ikke ofte jeg finner ham det jeg la han fra meg lenger Han setter seg ikke opp selv, men sitter ganske stødig i tripp trapp stolen når han spiser.
 
Her ble han 7 mnd den 2. august, og han går rundt bordet allerede :eek::) Tida går fort!
Her er det knall å fall stakkars :( Å han krabber mer å mer, men har ikke heeeelt teknikken enda :p
Ellers er han ganske flink å sove både på dagen og natta, men litt trøbbel har vi enda på kvelden/natten :p
Synes det blir bare gøyere å gøyere nå, de får mer og mer personlighet å klarer nye ting for hver dag som går :)
Spennende tid foran oss!
 
Her er han 7 mnd og 1 veke. Svært aktiv og alt skal utforskast. Begynt å krype, teknikken blir bedre kvar dag, åler seg om han har det travelt. Klarer å stå om han løfter seg opp etter noko, men fortsatt ustabil - så føler vi må følge med heile tida.
Sover bra om dagen og natta, begynt å sove rundt. Fortsatt litt styr med legginga, smågriner og klare ikkje heilt å finne søvnen aleine.
Er spennande dager ja:)
 
Baby er 7 mnd. Sover som regel hele natten, Max opp 1 gang å får mat. Står opp ca 830. Ruller rund og skyver seg bakover. Ingen tenner og lite hår. Som regel bare blid og fornøyd, så lenge han slipper å ligge alene på gulvet. Sover ca 2-3 dupper på dagen. Glad i mat, spiser alt, tjukk og god :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Lille frøken er 7 mnd og 1 uke nå. Hun er en aktiv liten baby som har masse personlighet og kryper rundt omkring. Teknikken er ikke 100% ennå, det er litt sånn spiderman-kryping foreløpig :) Klarer å reise seg opp langs sofaen eller på oss foreldre, men fortsatt litt ustabil så blir litt knall og fall. Klarer ikke å sitte av seg selv ennå så det øver vi på. Sover bra både natt og dag. Har aldri sovet helt rundt så nå er vi igang med avvenning av nattamming. Tror det går bra, men er bare på 3. natta nå så vi får se :) Litt surking før hun legger seg, men går som regel over fort.
Tiden har virkelig flydd avgårde og føler jeg sitter her som et spørsmålstegn og ikke forstår hvordan ting kan gå så fort. Litt vemodig at hun ikke er den bittelille babyen lengre, men er likevel en så fantastisk tid man er inne i nå og tid man har i vente..! :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Så spennende å lese om deres babyer også :) De virker til å være rimelig likt i utviklingen. Min reiser seg ikke opp enda, men for to dager siden begynte han plutselig å dra seg fremover :) Og klarer å legge seg når han sitter, uten å slå seg ;) Har nå straks 4 tenner også ;)
 
Her i hus er det ikke rolig et sekund. Krabber, setter seg og reiser seg. Full fart hele dagene!!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
frøkna her er av den bedagelige typen hun kan endelig ligge litt alene og leke mens jeg går rundt henne og gjør litt husarbeid! Hun kommer ikke opp i krabbestiling enda, men strekker ut armene og drar den ene foten under seg.
hun smiler å ler hele dagen og sover hele natta ellers er hun veldig sosial og liker å være der det skjer.
i dag var hun med på en liten fjelltur i meis for første gang og det var veldig stas! Byttet på og bære henne i armene og på ryggen. Ellers snurer hun rundt seg selv og fra mage til rygg og omvendt, sier mamama og trener iherdig på pinsettgrep
 
Her er en blid og fornøyd jente :) såvidt begynt å krabbe og elsker å stå å prøve å gå :) sover enda store deler av dagen men har nå dager hin er våken 6timer :-D
Jeg har begynt å jobbe og pappa er hjemme :)
Leonora sliter med mye oppkast det har hun gjort siden hun ble født men legene finner ikkje ut hvorfor :-( masse blodprøver og ul av mage, tarm og hals. Men på tross av mye oppkast så legger hun på seg pittelitt hver måned :) er snart 7kg nå :-D hun er veldig nysgjerrig og er overalt! Drar med seg lekene overalt rundt om i leiligheten ;)
Kommer mer og mer lyd i henne og masse latter, mamamama, papapa og namnamnam når flasken eller skåla med grøt kommer :-D masse gledeshyl og roping ;-) er deilig å høre på :p
Hun er så positiv og lett å ha med å gjøre :-D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Her er d full fres fra 06 på mårran! Åle-kryper i full galopp og reiser seg på alt det går an å ta på, ramler endel og da blir vi lei oss! Ellers er han veldig blid og sosial. Klapper i hendene, sier mama, papa, baba, mmm til maten, og bø!
Han nekter pupp på dagen , men vil ha 2 skvetter på natta ( kl 23 og 03), så her sliter vi litt. Nå må vi begynne å avvenne, for dette går ikke når jeg begynner på jobb om 5 uker. Er inne i en periode med mange oppvåkninger (igjen) og det er slitsomt. Jeg tror kanskje d er på tide med eget rom.
 
Her ble han 8 mnd den 4., og det er full fart om dagen :) Han er stort sett strålende blid, men litt irritabel akkurat nå da tann nummer fire er på vei ut. Ellers har vi slitt litt med dårlig søvn både dag og natt, men nå ser det heldigvis ut til at det er i ferd med å bedre seg litt.

Han åler seg i forrykende fart og står i krabbestilling - må bare finne ut hvordan han skal synkronisere armer og bein for å komme seg fremover :) Ellers jobber han for tiden med å sette seg opp selv og å hale seg opp etter ting. Han klapper, viser hvor stor han er, vinker (sånn halvveis :p) og sier "heia!" til alt og alle :) Han elsker mat og har nettopp fått kontroll på pinsettgrepet. Vi har nettopp introdusert bæremeisen og det var stor suksess. Sang og musikk er kjempegøy og han ler høyt når vi leker "borte-bø". Storebror er den store helten og han får ikke fred om dagen, lillebror er etter ham hele dagen :)

Merker at han er i den delen av tilknytningsfasen der han ikke liker at jeg forsvinner ut av syne.

Det er jo en så fantastisk periode, jeg kunne fortsatt å skryte i evigheter :)
 
Her går det opp og ned. Hun er heldigvis blid og fornøyd jente. Men vi sliter med at hin er syk og ventetiden på sykehuset er til å bli gal av!!!! Haste henvisning til barnepoliklinikken tar 2uker før den ble sendt til vurdering og nå må vi belage oss på å vente 4-6 uker til...
Uff det skriker av smerte i mamma hjertet å vite at babyen min er syk og jeg ikke vet hva som gjør henne så syk :-( satser på at når vi endelig får komme til at det er noe som er "lett å fixe"

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Uff det skriker av smerte i mamma hjertet å vite at babyen min er syk og jeg ikke vet hva som gjør henne så syk :-( satser på at når vi endelig får komme til at det er noe som er "lett å fixe"

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Så trist å høre at hun er syk Julebaby. Håper dere finner ut av hva det er snart og at det er som du sier "lett å fikse". Krysser fingrene for dere:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Takk takk holder på med utredning nå men det går sakte.
Nå har hun fått bronkitt igjen og siden immunforsvaret er svekket så får hun så lett det :-(
 
Takk takk holder på med utredning nå men det går sakte.
Nå har hun fått bronkitt igjen og siden immunforsvaret er svekket så får hun så lett det :-(

Bra dere er i gang med utredning! Har de noen ide hva det kan være? Stakkars lille. Masse god bedring:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg tror de sikter på diabetes :-(
Men prøver og melkeprotein fri diet. Men kroppen hennes klarer ikkje å "fordøye" kalium og kalsium så er vanskelig de sier så mye så håper de blir enige snart så vi kan få en diagnose.
 
Eneste jeg har fått svar på er at de skal ha gitt henne en diagnose innen 2. Desember i år...
 
Back
Topp