Hvordan står det til?

Helt ærlig? ... sånn midt på treet. Veldig travle morgener med storesøster som skal leveres i barnehagen og som viser sin misnøye med nytt familiemedlem ved å få fullstendig sammenbrudd hver gang vi skal skifte bleie, så det blir mye grining og kjefting og generelt dårlig stemning i heimen for tiden. Lillesøster tuller mye ved amming og bare den ene puppen virker.. hun får vondt i magen av erstatning og da blir det lange kvelder med byssing. Begynner å føle behov for å sosialisere litt, er litt stusselig å gå hjemme alene hele dagene. Men jeg er av dem som syns babyer er koseligere når de blir litt eldre, syns nyfødtperioden er slitsom og øøørlitegrann kjedelig. Men ellers bra ;) du da?
 
Ja, hvordan står det til med dere? :-)
Det går bra her :) Lillesøster er snillere med oss enn storebror var i starten! Føler tidvis at jeg ikke gjør annet enn å amme, drive med husarbeid og sparke fotball med guttungen, men sånn er det! :) Spent på hvordan ting blir når mannen skal tilbake på jobb om en uke, men da er det er ikke mange dagene til påskeferien ;)

Hvordan går det med deg? :)
 
Ja, hvordan står det til med dere? :-)
Her går ting veldig fint. Storesøster er eksemplarisk. Og føler vi har godt tid til hun også. Mannen var hjemme første dagen hjemme fra sykehuset, så ble vi overlatt til oss selv. Noe som har gått supert. Litt sliten av å må opp på natta og det å ikke ha kveldene for meg selv.
Lillebror er mye mer våken og aktiv enn det søstra var, men vi stor koser oss som en familie på 4.

Hvordan går det med deg?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det går veldig bra alt i alt egentlig:) Lillebror er roligere, sover mer og spiser sjeldnere enn hva storebror gjorde, så det er stor forskjell på barn har jeg merka nå. Storebror er litt småsjalu ved amming, men ellers går det bra. De siste 3 dagene har lillebror vært litt vanskelig å få til å sove på dagen. Det vil si, han sover egentlig lett, men har hatt en lei tendens til å våkne igjen når han blir lagt ned. På ettermiddag, kveld og natt går alt bra (så mannen tror vel sikkert at jeg bare finner på hele greia). Da sover han stort sett hele tiden og han kan også legges ned uten problemer. Synes dette er litt merkelig egentlig og det pleier jo ihvertfall å være omvendt, at de er mye våkne og spiser mye på ettermiddag/kveld. Men men, det går seg sikkert til igjen. Prøver vogna for å få han til å sove på dagen i morgen tipper jeg. Han sover flere timer i den når vi har henta storebror på ettermiddagen, også etter at den stopper. Har også tenkt at han kanskje våkner lett på dagen fordi han er mere sulten grunnet at han spiser lite på natta. Man jeg vet ikke helt. Har prøvd meg på å levere i barnehgen en dag, men det ble litt stress og kaotisk egentlig, enklere å hente. Da kan jeg planlegge bedre. Kveldene er iallefall svært rolige her. Hadde tenkt at rutinene kunne drøyes noen måneder, men lillebror viste tidlig, nesten fra vi kom hjem fra sykehuset at han ville sove på kvelden, så derfor er pysj og leggetid på soverommet i 19-20 tida allerede innført, så sover han frem til 22-23 tida og får et måltid før jeg legger meg. Ser ut til å fungere veldig bra, så spiser han 1-2 ganger på natta. Nå gleder jeg meg bare til å få litt rutine og orden på dagene også, så blir det helt supert. Jeg er også sånn at jeg ikke er sånn super glad i den nyfødtperioden og liker det best når de blir litt større og det blir mer rutine og roden på ting.
 
Helt ærlig? ... sånn midt på treet. Veldig travle morgener med storesøster som skal leveres i barnehagen og som viser sin misnøye med nytt familiemedlem ved å få fullstendig sammenbrudd hver gang vi skal skifte bleie, så det blir mye grining og kjefting og generelt dårlig stemning i heimen for tiden. Lillesøster tuller mye ved amming og bare den ene puppen virker.. hun får vondt i magen av erstatning og da blir det lange kvelder med byssing. Begynner å føle behov for å sosialisere litt, er litt stusselig å gå hjemme alene hele dagene. Men jeg er av dem som syns babyer er koseligere når de blir litt eldre, syns nyfødtperioden er slitsom og øøørlitegrann kjedelig. Men ellers bra ;) du da?
Kjenner jeg gruer meg litt til gubben er tilbake på jobb, vet ikke hvordan morgenene blir når jeg må styre med storesøster og kjøring i barnehagen. Jeg syns også babyer er morsommere når de blir litt eldre. Men tiden går så fort så vi får vel bare nyte alle stunder ;-) siste gang vi gjør dette her, så prøver å sette pris på det meste :-P
 
Her går det supert :) elsker denne perioden jeg... Det bittelille ansiktet, den bittelille kroppen, knirkelydene, den fantastiske lukten... Ja alt!

Litt småtrøtt blir jeg jo og litt travelt er det om morgenen når de to eldste skal i bhg og lillemor bare vil spise eller kose på armen, men sånn ellers er alt topp :)

Skikkelig forelsket i min nyfødte lille skatt :)
 
Synes det går bra jeg, men merker at humøret går litt opp og ned alt ettersom hvor mye jeg har fått sovet. Men det er jo normalt regner jeg med. Når jeg er uthvilt kjenner jeg meg helt overveldet av kjærlighet og glede til barnet mitt. Og når hun bare gråter og jeg ikke får sovet og ikke klarer å roe henne kjenner jeg at jeg blir kjempefrustrert. Heldigvis går det fort over.
Etter ni måneder med hormoner og humørsvingniger begynner jeg å bli vant til det.

Jeg prøver å fokusere på å ikke stille for høye krav til meg selv, og aktseptere at ting går sakte og at jeg ikke kan få til alt på en gang.
Jeg gleder meg veldig til å dra til Oslo, og har egentlig lyst å møte alle venninnene mine på en gang. Men da kommer jeg helt sikkert til å bli utslitt, så jeg prøver å senke forventningene mine til meg selv jeg hva jeg faktisk orker. Ikke lett:)
 
Går sånn midt på her. Lillesøster har en mild form for kolikk og storebror har kommet i 4 årstrassen og den går veldig mye utover meg siden jeg ikke har lov til å løfte han pga ks såret. Er trøtt og sliten da dagen starter mellom 0530-0600 her med mating av lillesøster og påkledning av henne og få storebror i bhg.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Går veldig fint til tross for at jeg ikke fullammer. Har kommet inn i en rytme nå.
Frøkna sov fra 2230-0700 i natt så jeg klager ikke. Hun er veldig snill og grei, gråter lite.

Venter bare på å få begynne og trene igjen, samt barsel aktiviteter. Synes noen av dagen kan bli litt vel kjedelige..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Går veldig fint til tross for at jeg ikke fullammer. Har kommet inn i en rytme nå.
Frøkna sov fra 2230-0700 i natt så jeg klager ikke. Hun er veldig snill og grei, gråter lite.

Venter bare på å få begynne og trene igjen, samt barsel aktiviteter. Synes noen av dagen kan bli litt vel kjedelige..


Sent from my iPhone using BV Forum
Fy søren, høres deilig ut med en hel natts søvn! Blir nesten deprimert av å tenke på at jeg ikke får sove så mange timer sammenhengende. Det er utrolig koslig å amme og det er jo 1000 fordeler, men kunne ønske at hun ikke var 100% avhengig av meg noen ganger.
 
Vil bare presisere at jeg ammer som "normalt" cirka hver tredje time (utenom natta), men gir tillegg etter hver amming ;)

Hun har sovet hele natta siden hun ble født, ekstremt deilig. Tror ikke jeg hadde fungert om hun ikke hadde gjort det...

Jeg har heller ikke hat migrene siden torsdag, så akkurat nå er alt supert (bank i bordet).
Sent from my iPhone using BV Forum
 
Går stort sett bra :) Snuppa sover 7 timer i strekk første gang jeg legger ho i senga om kvelden, når ho våkner får ho ny bleie og oppi senga mi med amming og soving til rundt 9 når vi står opp. Veldig deilig å få hvilt ut om natta! Ho har blitt så stor nå (5 uker+2 dager) at ho ikke sover på dagen. Litt vist vi går tur i vogna og litt på puppen, men så fort jeg legger ho i vogga er ho våken og vil opp. Så det blir laaange dager, fra 4-9 på kvelden er det stort sett amming i et strekk for at ho skal ete seg opp for natta. I følge ammehjelpen er det heeelt normalt, men veldig kjedelig da, får jo ikke gjordt så mye... får sett masse trash på tven da :) Men føler alt i alt vi er heldige som har en relativt snill baby :) Men noen dager blir man veeeldig sliten, gleder meg til ho blir litt større med litt mer rutine så det er lettere å finne på ting :)
 
Her går det bare fint med oss :) trives som nybakt mor <3 gutten vår er veldig rolig og snill :) er litt trøtt på dagene jeg, men er ikke så flink til å sove på dagen når han sover :p da skal jeg jo gjøre masse annet.


Mh
 
Fy søren, høres deilig ut med en hel natts søvn! Blir nesten deprimert av å tenke på at jeg ikke får sove så mange timer sammenhengende. Det er utrolig koslig å amme og det er jo 1000 fordeler, men kunne ønske at hun ikke var 100% avhengig av meg noen ganger.

Tips! Pump deg og ha i kjøleskapet ( eller kjøp NAN). Tar ikke baby flaske så tar de fleste kopp, eks er lite målebeger. Vi måtte gjøre dette fordi gutten vår ble født tidlig og var sugesvak. Det gjorde jo at jeg kunne sove en gang i blant og pappa kan gi kopp. Vi har derfor fortsatt med det for å ha litt "frihet". Pappaen syntes der er veldig stas å få bidra og kunne ta han med ut på egen hånd :) nå skal vi prøve flaske.


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Back
Topp