Hvordan står det til?

Leelu

Elsker forumet
Nå er det lite aktivitet her igjen synes jeg, sikkert mange som er tilbake i jobb ol. og ikke har så mye tid lenger, men jeg synes det er på tide å høre hvordan det går med dere. 

Hvordan spiser de små nå? Ammer du fortsatt? Hvor mye?

Nå ammer jeg to ganger på kvelden, og en gang om morningen, og ellers er det fast føde på dagen.

Hvordan sover de, både på dagen og natten?

Her er det mellom en og to lurer på dagen, i dag sov hun faktisk i over 2 timer på dagen, for første gang. Vanligvis sover hun bare 30 min av gangen på dagen.
Nå har vi også hatt en runde med nattavvenning ift. amming på natten, det gikk forholdsvis smertefritt, men hun har en tendens til å våkne grytidlig. Så vi har fortsatt litt jobb igjen.

Noe annet nytt? Noen som har begynt i barnehage? Nye ferdigheter? Nye tenner?

Her har knøttet bare en tann oppe, men den andre og en hjørnetann er godt synlige, lurer litt på når de kommer igjennom. Ellers har hun blitt flinkere til å stå uten å holde seg til noe.

Håper det fortsatt er noen som stikker innom her, og kan ta seg tid til å skrive litt om hvordan det går.

Her ammes det ikke, slutta med det ganske tidlig.. Men får en liten flaske med mme før leggetid.. Ellers spiser hun fast føde, stortsett samme som vi spiser til middag. Går for det meste i brødskiver til frokost og kvelds, men hender hun får havregrøt. Lunsj er ofte enten frukt, yoghurt med havregryn o.l. i, eller ei brødskive...

Hun sover fra 18-19 tiden om kvelden, til 09-10 på morgenen somregel, sover i ett strekk.. Har en dupp på dagtid, som varer alt fra 20 min - 2,5 timer

Ellers er det lite nytt, begynner å dukke opp fortenner i overkjeven da.. Hun hverken står, går, reiser seg eller krabber.. Men hopper på rompa, og åler seg på magen i superfart... Sier stadig nye ord, flink til å peke å forklare hva hun vil, hermer, å gjør masse "rampestreker"

Kunne sikkert ha skrevet i evigheter om alt hun gjør osv. da, men kommer ikke på alt nå, er vel heller ikke spesielt spennende å lese  om

Jeg er ofte innom, å ser om det er liv, å prøver ihvertfall å svare når jeg ser en ny tråd osv.. Å selvom jeg er tilbake i jobb, har jeg fortsatt mye fritid, så rekker fint å innom her titt og ofte

Wow! Du har  bare drømme baby ift. min når det gjelder søvn!! 
Min legges i 19 tiden, og våkner som regel kl 06, hun sover maks 11 timer på natten, sånn har det vært siden hun ble født mer eller mindre.

Har knøttet ditt begynt i barnehage, eller er det pappapermisjon nå?

Leelu skrev:
Min legges i 19 tiden, og våkner som regel kl 06, hun sover maks 11 timer på natten, sånn har det vært siden hun ble født mer eller mindre.

Hehe.. Hun har alltid vært veldig lett å ha med å gjøre på alle måter, og søvnen har vi vært ekstra heldige med hele veien..
Veldig glad jeg slipper å stå opp klokka 06 hver morgen, da hadde jeg krepert..

Hun begynner ikke i barnehage før enn i august, søkte fra mai, men fikk ikke plass før enn fra august av.. Så vi legger opp litt sånn at pappa'n er hjemme når jeg jobber, og motsatt. Enn så lenge har "kabalen" gått opp ihvertfall..
Jeg er for ordens skyld bare vikar for tiden, å kan sette meg opp på vakter, utfra hvordan det passer, i forhold til når samboeren min er på jobb

Ammer enda 3 -4 ganger for dag, men hun har begynt å bite så spørs om det blir slutt snartt!!!Ellers er det brødskive morgen og lunch, middag stort sett det samme som oss og grøt til kvelds.
Hun sover fra ca 19 - 06, da er det morran Heldigvis er d nå stort sett uten oppvåkninger...Hun sover 1-2 ganger for dag, avhengig av hvor lang lur nr en er. Den varer alt fra 1,5 - 3 timer.

Har enda bare 2 tenner nede, dem fikk hun i februar...men hun har vært litt sur i det siste og nå kan jeg se en tann oppe like under tannkjøttet :)

Hun har krabbet et par måneder, reiser seg men går sjelden noe langs bord osv. Er litt pysete så tør ikke slippe seg,men hun har balansen hvis hun bare hadde turt. (Hvis vi slipper henne midt på golvet står hun støtt ei stund før hun begynner å skjelve i knærne :p)

Sier en del ord - mamma, pappa, mjau,vvv (vov) borte bø, hadet...er vel det foreløpig tror jeg men det kommer nok fort nå :)

Er her innimellom og titter men er rimelig dødt her nå ja!

Hei 
Her sluttet vi med ammingen når hun var 9 mnd akkurat, for nesten 2 mnd siden. Hun bare gråt og bet og skubbet meg bort, så hun ville ikke mer. Men vi trives godt med å gi et par flasker mme hver dag i stedet  Må innrømme det er deilig at far kan ta leggingen også!

Snuppa sover fra ca 19 til ca 07.30 hver natt, uten oppvåkner. Deilig! Sover fremdeles to ganger hver dag, ca 1,5 time hver gang. Fått kjemperutine på sovingen føler jeg.

Hun har 7 tenner, med nr 8 som ligger klar hvert øyeblikk. Da har hun fått alle fire fremme, oppe og nede! Hun har just begynt å åle seg, i et voldsomt tempo. Øver på krabbing, men reiser seg ikke, og går i alle fall ikke! Hun snakker litt, sier hei, heia, tittei, koko, der. Hun vinker, og viser hvor stor hun er, og hun danser bare hun hører musikk Fine snuppa mi!

*Lykkelita skrev:
Ammer enda 3 -4 ganger for dag, men hun har begynt å bite så spørs om det blir slutt snartt!!!Ellers er det brødskive morgen og lunch, middag stort sett det samme som oss og grøt til kvelds.
Hun sover fra ca 19 - 06, da er det morran Heldigvis er d nå stort sett uten oppvåkninger...Hun sover 1-2 ganger for dag, avhengig av hvor lang lur nr en er. Den varer alt fra 1,5 - 3 timer.

Har enda bare 2 tenner nede, dem fikk hun i februar...men hun har vært litt sur i det siste og nå kan jeg se en tann oppe like under tannkjøttet :)

Hun har krabbet et par måneder, reiser seg men går sjelden noe langs bord osv. Er litt pysete så tør ikke slippe seg,men hun har balansen hvis hun bare hadde turt. (Hvis vi slipper henne midt på golvet står hun støtt ei stund før hun begynner å skjelve i knærne :p)

Sier en del ord - mamma, pappa, mjau,vvv (vov) borte bø, hadet...er vel det foreløpig tror jeg men det kommer nok fort nå :)

Er her innimellom og titter men er rimelig dødt her nå ja!

Her biter hun også ifm. med amming en gang i blant, var en kort periode hun bet skikkelig hardt, så jeg fant fort ut at her biter hun som regel mer jo mer "våken" hun er, så jeg prøver å amme på kvelden når hun var veldig trøtt slik at hun ammet på autopilot, neste ammestund finner sted når hun sover (og rett før jeg legger meg) da biter hun aldri, nettopp fordi hun sover. Og morning ammingen er hun også trøtt nok til å ikke bite.  

Frøken83 skrev:
Hei 
Her sluttet vi med ammingen når hun var 9 mnd akkurat, for nesten 2 mnd siden. Hun bare gråt og bet og skubbet meg bort, så hun ville ikke mer. Men vi trives godt med å gi et par flasker mme hver dag i stedet  Må innrømme det er deilig at far kan ta leggingen også!

Snuppa sover fra ca 19 til ca 07.30 hver natt, uten oppvåkner. Deilig! Sover fremdeles to ganger hver dag, ca 1,5 time hver gang. Fått kjemperutine på sovingen føler jeg.

Hun har 7 tenner, med nr 8 som ligger klar hvert øyeblikk. Da har hun fått alle fire fremme, oppe og nede! Hun har just begynt å åle seg, i et voldsomt tempo. Øver på krabbing, men reiser seg ikke, og går i alle fall ikke! Hun snakker litt, sier hei, heia, tittei, koko, der. Hun vinker, og viser hvor stor hun er, og hun danser bare hun hører musikk Fine snuppa mi!

Så heldig du er som har fått en god rutine på sovingen, her har vi en form for rutine, men siden hun våkner før kl 06 er den ikke akkurat optimal for oss foreldre. Jeg skal tilbake på jobb neste mandag, så da må jeg nok begynne å legge meg før kl 22. Det er i tillegg så og si ikke en natt hun sover igjennom uten å våkne og gråte på ett eller annet tidspunkt.  

Mange tenner din har fått! Her er det bare 3 tenner, to nede og en oppe, ser morsomt ut med bare en oppe. Det er riktignok 2 tenner som er godt synlige, men det har de vært i nesten 3 uker nå, så ingen anelse for når de bryter igjennom.

Min er også danse baby!! Det er så morsomt, hun har sine favoritt sanger som hun har en fast "danse rutine" til. Av og til prøver hun å synge med også. Så sutrer hun når sangen er over, eller om det er en sang hun ikke liker. 

tjukkebolla^^ skrev:

Leelu skrev:

Hehe.. Hun har alltid vært veldig lett å ha med å gjøre på alle måter, og søvnen har vi vært ekstra heldige med hele veien..
Veldig glad jeg slipper å stå opp klokka 06 hver morgen, da hadde jeg krepert..

Hun begynner ikke i barnehage før enn i august, søkte fra mai, men fikk ikke plass før enn fra august av.. Så vi legger opp litt sånn at pappa'n er hjemme når jeg jobber, og motsatt. Enn så lenge har "kabalen" gått opp ihvertfall..
Jeg er for ordens skyld bare vikar for tiden, å kan sette meg opp på vakter, utfra hvordan det passer, i forhold til når samboeren min er på jobb

Jeg venter fortsatt på svar på om vi har fått barnehageplass, prøver å ikke ta sorgene på forskudd, men det er stressende å ikke vite. Spesielt når jeg godt vet det ikke er nok plasser i vår bydel, er så redd vi får plass på andre siden av byen (man har jo krav på plass, men i Oslo kan plassen være hvor som helst). Om vi får plass på andre siden av byen blir vi nødt til å takke nei, og finne en dagmamma vi kan stole på.

Så kjekt å høre hvordan det går med dere andre juli- mammaer og babyer :)

Vi har virkelig fått ei snill jente! Fra hun var 4 mnd har hun sovet minst 11 t på natt, uten en eneste oppvåkning. Aldri vært problem med legging eller noe. Jeg ammet kun de 3 første mnd. Jeg mistet melken, og da jeg hadde fått orden på det ville hun ikke ha pupp mer - bare flaske. Men, det har gått greit. Nå sover hun to dubber på dagen, en på ca to timer og en på ca en time. Hun krabber, reiser seg opp, går så lenge hun har noe å holde seg fast i og sier mange ord som "hei, mjau, mamma, pappa, bø osv." Men lille Emira har INGEN tenner enda ;) Sjekker spent hver dag, men ser ut som de lar vente på seg..

Jentungen sover fra 19-07 og et par timer på dagen. Herlig! Hun er stort sett blid og fornøyd og veeeeeeldig glad i mat .   Dersom noen andre spiser MÅ hun også ha noe å spise selv om hun nettopp har spist. Her har det gått i MME siden starten og er ennå populært.

Hun kan ikke krype, men ruller, skubber seg bakover og drar seg framover. Det nye er at hun løfter seg opp i krypestilling og står og vugger. Hun har ennå ikke prøvd å reise seg og klarer ikke gå når hun blir holdt i hendene.

4 kvasse tenner, to oppe og to nede har tittet fram. Og med dem biter og gnager hun på alt! Pass fingerene dine......

Ordforrådet er kommet opp i 15 -20 ord og småsetninger.F.eks god dag, hei, ha det, omma mamma, titt-tei,pappa. 

Vi er så heldig å ha fått barnehageplass

Leelu skrev:
Nå er det lite aktivitet her igjen synes jeg, sikkert mange som er tilbake i jobb ol. og ikke har så mye tid lenger, men jeg synes det er på tide å høre hvordan det går med dere. 

Hvordan spiser de små nå? Ammer du fortsatt? Hvor mye?

Mini spiser alt mulig rart. Ikke så velsig glad i frokost, men spiser ellers veldig bra. 

Hvordan sover de, både på dagen og natten?

Her er det ca to lurer på dagtid. En kl 08.00 og en lur ca 12.30. Da sover han ca en times tid. Eller legger han seg mellom kl 18.00- 18.30 og sover da til kl 05.00-06.00:-)

Noe annet nytt? Noen som har begynt i barnehage? Nye ferdigheter? Nye tenner?

Tja, han begynner i barnehagen 1. August. 
Han har begynt å gå, og skravler noe helt ekstremt.
Han har 8 tenner hittil, den 9 tannen begynner å bryte frem. 

Jaja, ble visst litt mye dette her. Dere får nesten bare lese om dere orker :p

Heisann. Nå er det en hel evighet siden jeg var her inne.. Nå er jeg tilbake på jobb vett og dette er vel så å si det eneste jeg kommer innpå her på jobben :p Så da blir det sikkert litt mer aktivitet fra meg om dere er aktive også :p

Jeg ammet nesten ikke i det hele tatt da jeg ikek hadde nok melk, og når jeg endelig fikk nok så nektet hun.. :p Så her går det i mme sammen med litt grøt til kvelds bare =)

Her har hun sovet natten igjennom siden hun var 5 uker, da hun var ca 7 mnd begynnte hun å våkne på natten og roet seg ikek før hun fikk en flaske med melk, nå har vi avvent henne med det og hun sover stort sett fra 20.00/21.00 - 08.00/09.30 =) veldig greit synes jeg =) på dagen har hun en dupp på formiddagen som er alt fra 1 til 2,5 timer =)

Ellers har hun fått barnehage fra 13 August. noe som gjør at jeg kommer til å slite som fy i hele juli med barnepass... :s Hun kan veeeldig mye, krabber som bare det, står alene uten støtte, men kan ikke gå helt enda. :p Hun kan vise meg hvor tåa er, øynene, munn, nese, mage, øre, hvor stor hun er, vinke, klappe, danse, peker som besatt :p, + + + =)

Hun fikk først for nøyaktig en uke siden sin første tann som brøt igjennom, i dag brøt tann nummer 2 seg igjennom =) nå venter vi bare på at de skal komme seg helt ut. =) Det er de 2 nede =)

Back
Topp