Hvordan står det til?

Twirler

Blir kjent med forumet
Har dere det bra? Selv synes jeg ting fortsatt er litt skumle.. Hatt en trilletur i byen og rundt i området her vi bor, men tør enda ikke være borte hjemmefra når det nærmer seg amming og bleieskift.. Ellers har kroppen begynt å venne seg til nye soverutiner på nettene, men er ikke flink til å ta igjen søvn på dagtid.. =/ Ser frem til å bli tøffere og tryggere..

Kjenner meg igjen i det å holde seg i nærheten av hjemmet. jeg har også gått noen turer, men syns jeg kjenner lillemor såpass lite at jeg stoler ikke på at hun sover hele tiden mens vi er på tur. Er redd hun skal våkne å skrike. ikke bare å ta henne opp i kulden (går tur langs landevei, -  ingen kafe å lure seg inn på).

Ellers syns jeg det går mye bedre enn forrige gang. Kjenner jeg er mer rolig og legger mindre press på meg selv. Tar det mer som det kommer. Plages med ammingen, og det er skikkelig nedtur, men har slått meg til ro med at jeg ikke får nok melk til henne, og gir nan i tillegg. hun får kose seg med det jeg har :)

Her går det ganske fint :D Gått mange trilleturer, besøkt familie og kost meg masse med lille guttn min :D Så langt har han sove hele natten:) Ammingen har gått fint og bleieskift :) Stor koser meg som mor, og nyter lille guttn min <3

Kjenner meg veldig igjen! Har ennå ikke turt å gå trilletur alene, og er også redd for at han skal begynne å skrike midt i runden. Nå begynner det å hjelpe bittelitt med amminga, men jeg må fremdeles pumpe og gi på flaske i tillegg, for han spiser seg ikke mett. Derfor er det veldig tungvint å ut av hus... Vi må alltid være hjemme igjen til han skal ha mat...

Godt å høre at det ikke bare er meg som holder meg rundt heimen.. Selvom jeg selvfølgelig ser frem til fremtidige besøksrunder.. =D Landeveisturer her og og desverre ingen gode runder i nærleiken eller kafeer.. Var i sentrum av Kristiansand på torsdag og trillet.. Men kjente nesten kaldsvetting da det nærmet seg mat så fortet meg hjem før han våknet.. Ellers sier nybakt momo at han har blitt rundere i kinnene så håper han får nok mat og kjærlighet.. =)

Her går det ganske så bra :)  Dette er min nr 3, så føler jeg takler det meste ganske greit. Har vært på lengre trilleturer, på cafe og trilleturer i byen. Har ammet han ute på cafe, og bryr meg egentlig lite om det. Eneste forskjellen denne gangen er at jeg er alene med alle barna mine. Det er uvant ja. Det er ganske så hektisk til tider..... særlig om morran, ettermiddagen og ved legging. Men begynner å gå seg til litt nå. Har funnet ut at alt trenger planlegging ;)
Julian er en storspiser, så han har måtte få litt ekstra melk etter jeg har ammet han. Men håper det tar seg opp snart. Han er oppe ca 2 ganger hver natt for å få mat :)  Uvant å bli vekt på natta igjen ;)

Her hos meg går det også veldig fint. Jeg koser meg virkelig. Dette er mitt andre barn  og det er  helt noe annet. Ammingen gikk igang med en gang omtrent uten sårheter, og det har ikke vært noen barseltårer. (det var jo noe av det værste sist). Jeg går turer, og har hatt masse koselig besøk, og jeg nyter det virkelig.

Jeg kjenner meg absolutt igjen med det å være utrygg, når jeg fikk dattera mi. Det er ikke så ålreit, men mitt råd er at alt går fint. Og det gjør ingenting om de plutselig begynner å hyle litt. Min erfaring er at babyer nesten aldri begynner å gråte når de trilles utendørs. Inne på sentrene er det litt annerledes siden det er mye lyder.

Min utfordring denne gangen er når jeg skal begynne å levere og hente i bhg med den største. Gruer meg litt til det. Jeg har ikke gjort det enda siden jeg tok keisersnitt.

Elinms skrev:
Her går det ganske så bra :)  Dette er min nr 3, så føler jeg takler det meste ganske greit. Har vært på lengre trilleturer, på cafe og trilleturer i byen. Har ammet han ute på cafe, og bryr meg egentlig lite om det. Eneste forskjellen denne gangen er at jeg er alene med alle barna mine. Det er uvant ja. Det er ganske så hektisk til tider..... særlig om morran, ettermiddagen og ved legging. Men begynner å gå seg til litt nå. Har funnet ut at alt trenger planlegging ;)
Julian er en storspiser, så han har måtte få litt ekstra melk etter jeg har ammet han. Men håper det tar seg opp snart. Han er oppe ca 2 ganger hver natt for å få mat :)  Uvant å bli vekt på natta igjen ;)

Hvor gamle er dine to eldste? Har du gode råd til meg nå som jeg skal begynne å hente og levere i barehagen? Gruer meg.

Mine 2 eldste er 9 og 4 år. 9 åringen går heldigvis til skolen selv, men 4 åringen må jo følges ;)
Jeg gruet meg voldsomt til dette. Nesten hele svangerskapet ble ødelagt pga bekymringer for hvordan livet som alenemor til 3 skulle bli. Men egentlig har det gått greit. Jeg legger frem klær og pakker sekkene kvelden før. Fordelen med barnehagen er jo at de ikke trenger å komme til en viss tid hver dag. For pluttselig skal den minste ammes eller har bæsja osv ;)
Beste tipsene er vel bare å gjøre klart mest mulig på forhånd. Prøve å ikke stresse, for da blir ungene stresset også.
Dette går nok bedre enn du forventer :)  Lykke til :)

Back
Topp