Hvordan står det til med treningsmotivasjonen?

Dansejente

Elsker forumet
August 2018
Januarlykke 2020
Jeg har dessverre alltid vært litt overvektig, og har selvfølgelig jobbet med å gå ned i vekt før jeg ble gravid. Hadde et mål om å klare å jogge 1 mil sammenhengende. Jeg var godt i gang, så fra ikke å kunne jogge i det hele tatt til å klare 5km. Men nå når jeg ble gravid blir jeg andpusten av å gå opp en trapp :(
Er det andre som har det sånn? Jeg er 11+0 idag og håper på at dette blir bedre igjen snart.
Og er det noen som har gode råd til hvordan jeg skal få trent enda jeg føler at jeg peser før jeg kommer igang? Ønsker jo bare å holde meg i bevegelse sånn at jeg kanskje kan unngå for stor vektøkning og forhåpentligvis få en fin graviditet :-) Er min første så alt er ukjent for meg...

Jeg trente styrke og øvde på å løpe lengre og lengre før jeg ble gravid. Har nesten ikke trent etter uke 7 og vært mye sliten. Stresser ikke med det.
Er i bedre form nå, men satser på øvelser jeg har fått fra kiropraktor og 3-4 øvelser i tillegg og går.
Det får bli etter graviditeten igjen :)

Kjempebra du har kommet så langt som du har. Men nå er det viktigere å lytte til kroppen og holde seg i aktivitet med gåturer f.eks og øvelser for å styrke kjerne og bekken enn å løpe 5-10km.

Det kommer en permisjonstid du kan trene deg opp igjen :)

Jeg har stort sett ikke trent eller bevegd meg siden uke 4! Men er nå i litt bedre form (ikke helt kake og kvalm), så tenkte å ta litt tak i treningen igjen. Jogging kjenner jeg er helt uaktuelt. Er ikke stor, men blir anpusten og svimmel av små oppoverbakker. Min plan er å svømme og gravidyoga. Tenkte å bare bruke yogaøkter fra youtube. Ønsker også å få lagt opp et styrketreningsprogram for de aller viltigste musklene jeg burde trene, med middels intensitet.
Men..har ikke begynt enda :p

Tusen takk for gode og oppmuntrende ord. Er litt godt å vite at det er flere enn meg som føler seg for sliten.
Tenkte å gå turer de dagene jeg føler meg bra. Så får jeg som dere sier ta det igjen i permisjonen ;-)
Gravidyoga har jeg ikke tenkt på. Tusen takk for tipset. Tviler på at jeg klarer å svømme nå for jeg brekker meg fort av klor lukt.
Lykke til videre med treningen deres og ikke minst graviditeten :-)

Jeg er glad i og løpe og var ute 4 dager i uken for og trene. Siste dagen jeg trente var da jeg tok testen og måtte ut for og lufte hodet litt :) Jeg har rett og slett ikke orket, pluss at det var ubehagelig og jogge med så ømme pupper. Var det som gjorde meg mistenksom til og begynne med :P Så tenker jeg skal begynne litt igjen når formen kommer seg. Har ekstrem svangerskapskvalme sååååee, ikke noe løpelyst enda selvom jeg får medisiner :P Prøver og ikke tenke så mye på det :)

Jeg lufter bikkja, det er min form for trening. Prøver å huske på å KNIPE!! Og tenker at jeg vil komme igang med noen styrkeøvelser, men ikke enda...

Går tur med hunden, blir noen km pr dag, men ellers så har jeg blitt veldig glad i å ligge på sofaen...:smiley-ashamed008

Jeg hadde store planer om å ihvertfall gå meg en liten tur hver dag for å forebygge bekkenløsning (hadde det sist). Men det har ikke vært mer enn turene fra senga til benken, og benken til toalettet di siste 7 ukene :( Håper formen blir bedre snart, så jeg kan begynne å gå tur. Akkurat nå er det formen min som bestemmer alt, å den har bestemt seg for å være for det meste i ro :/

Jeg har en jobb hvor jeg beveger meg mye, og var ikke i særlig mye aktivitet før graviditeten, annet enn at jeg løp litt nå og da. Nå blir jeg andpusten av å gå en rolig tur, men prøver å få til å gå minst 2 turer på 20 minutter hver dag :)

Jeg begynte å trene styrke før jeg ble gravid, og hadde kommet godt inn i en rutine. Men så ble jeg gravid, og formen har vært elendig! Håper formen snart blir bedre, så jeg kan starte med styrketrening igjen :) jogging å løping er det dårlig med her i gården :p

Noen som har gjort markløft etter de ble gravide. Fikk meg en real smell og kiropraktoren frarådet meg å ta øvelsen før etter graviditeten.
Så surt når jeg endelig begynte å komme opp på en bra vekt :p

Noen som har gjort markløft etter de ble gravide. Fikk meg en real smell og kiropraktoren frarådet meg å ta øvelsen før etter graviditeten.
Så surt når jeg endelig begynte å komme opp på en bra vekt :p

Jeg har fortsatt med styrkeøvelser som før, inkludert markløft. Nå er jeg riktignok bare 11+5. Har merket at baseøvelsene er blitt litt tyngre, så har gått ned litt på vekt og heller opp i antall repetisjoner :-)

Har du sjekket at du har korrekt teknikk?

Jeg har fortsatt med styrkeøvelser som før, inkludert markløft. Nå er jeg riktignok bare 11+5. Har merket at baseøvelsene er blitt litt tyngre, så har gått ned litt på vekt og heller opp i antall repetisjoner :-)

Har du sjekket at du har korrekt teknikk?

Ja, teknikken er god. Kiropraktoren sa det var fordi leddbåndene tøyes mer nå.

Går minst 6 km til dagen, i tillegg til ca 10000 skritt på jobb. Men jogge med ømme pupper har jeg gitt opp. Presser heller med god fart på toppturer. Venter spent på at badeanlegget her skal åpne etter sommerferien, da jeg må være ekstra obs på ryggtrening pga sjukdom. Håper det blir ein hyggelig rutine å svømme minst to ganger i uka :)

Jeg har vært i dårlig form nesten hele graviditeten så langt i tillegg til blødninger, så med meg har det vært mye sofasliting så langt. Skal begynne på igjen med yoga om et par uker har jeg tenkt, starter med veldig rolige timer, så håper jeg at jeg får ork til å gå litt tur etterhvert også. Løping og styrketrening med vekter får vente til permisjonstiden tror jeg med mindre formen bedrer seg betraktelig ;)

Jeg har trent minst 4 dager i uken siden januar, men fra uke 4ish har jeg ikke hatt energi til å trene noe, blir også andpusten av den minste bakken! Håper formen blir litt bedre så jeg kan få kommet igang igjen:)

Formen er så mye bedre nå i uke 14!! Så skal driste meg på spinning iløpet av uka :D usikker på timeplanen etter sommern

Back
Topp