Hvordan står det til med deg? Mye plager?

Jente24år

Glad i forumet
Nå er det ikke så voldsomt lenge til februar, og terminen nærmer seg sakte med sikkert.
Hvordan føler du deg? Hvilke plager/vondter har du? Blir du fort sliten?

Vil gjerne høre hvordan du har det i disse travle dager før jul :)

Jeg vil påstå at jeg har vært super heldig.
Jeg har hatt fint lite plager gjennom svangerskapet, men merker at ting blir tyngre. Jobbet 100% frem til midten av november, men jobber nå 50%. Julegaveshopping har gått greit så lenge jeg ikke går mer enn en time av gangen. Da sier ryggen ifra. :)

Føler jeg har vært veldig heldig jeg også :) Lite plager hele veien, og formen er stort sett bra nå også. Kjenner det i bekkenet hvis jeg går mye, men trening går fortsatt fint. Sover overraskende bra, med bare en dotur på natta (noe jeg ofte har uten å være gravid også). Merker jeg blir fortere sliten og trøtt nå enn for noen uker siden da, og er avhengig av mye søvn. Jeg er student, og sitter for tiden og skriver masteroppgave, så jeg styrer dagene mine veldig som jeg vil selv. Det hjelper nok mye på formen :)

Her går det faktisk bedre enn det har gjort hele svangerskapet :) Endelig! Er 33 uker i morgen, og kan endelig nyte graviditeten ordentlig, føler jeg. Bekkenet begynner imidlertid å krangle skikkelig rundt symfysen, så det er litt kjipt om natta. Men tar en dag av gangen, plutselig er de små her! :)

Har vært heldig jeg også [emoji846] sykemeldt 20% like før 3.trimester og 40% nå, kun 3 uker igjen på jobb. Er plaget med ryggen og nå symfysen, men kunne vært så mye verre! [emoji846]

Jeg jobber fortsatt 100% (gjort det hele svangerskapet), men kjenner det begynner å blir fryktelig tungt og er enda bare midt i uke 30.
Formen er fin, men må ta en del hvilepauser i løpet av dagen.
Har ellers ingen større plager; halsbrann/ sure oppstøt, men begynner å bli veldig godt vandt med det [emoji38]

Har vært 20 % sykemeldt siden september pga bekkenplager. 100 % siden november. Da fikk jeg også høyt blodtrykk i perioder. Stresser ned,og ligger på sofaen store deler av dagen. Orker veldig lite,og tar husarbeid i etapper. Sliter også med mye kynnere. Dette er svangerskap nr 2, og føler det er veldig annerledes enn sist. Godt det bare er for en periode :) Nyter masse liv i magen og gleder meg veldig til lillegutt melder sin ankomst :):)

Akkurat samme sjauen som forrige svangerskap. Mye kvalme, oppkast og lite energi. Vært sykemeldt til og fra med ulik prosent hele svangerskapet. Gleder meg til å bli ferdig. Skal ikke klage på kroppen ellers da. Ikke noe problemer med verken bekken eller rygg. Begynner å bli litt tyngre, men det går helt fint.

Bevegelseshemmede bekkenløsning og låsning her... jippii... halsbrann og humørsvingninger som ikke likner grisen..
Dårlig søvnkvalitet og dårlig matlyst. Men har ikke hatt uvi dette svangerskapet og heller ikke noe galt med blodtrykket, så da skulle vel alt være innafor normalen da?! :P

Ble 80% sykemeldt i oktober og 100% i november. Bekkenet som trøbler, men er utrolig fornøyd med å ha holdt ut så lenge denne gangen. Har mye halsbrann og sover dårlig pga bekkenet. Får kynnere vis jeg anstrenger meg for mye og hovner fort opp i beina. Gleder meg til å bli ferdig [emoji85] 31+0 idag

Har mye nedpress og kynnere.. Til tider kjennes det ut som om hun skal komme hvert øyeblikk [emoji85] Kanskje det blir januarbarn istedenfor? [emoji85] Ellers har trettheten kommet tilbake for fullt.. Gleder meg til lillesøster kommer [emoji175] Jobber 80% nå, men går ut i permisjon 10.januar[emoji108]

Har vært sykemeldt i varierende grad fra September av (100% sm fra uke 32) pga. bekkensmerter og en fysisk krevende jobb. Ellers føles det meste veldig tungt ut akkuratt nå:meh: Har mye hovne ben (med åreknuter og sprengte blodkar), halsbrann, sure oppstøt, uren hud og søvnløse netter... dette er mitt andre svangerskap, og jeg gleder meg til å få kroppen min tilbake, slik at jeg også kan være der mer for den kommende storesøsteren igjen:rolleyes: Jeg og lillebror er ellers friske, og burde ikke klage:p Men jeg synes det en utrolig krevende å føle seg så utilstrekkelig i så mange måneder. Heldigvis nærmer det seg termin:p

Vært sykmeldt siden august så dette svangerskapet har vært tungt! Gledes til å være ferdig å få lillebror sammen med oss ❤ satser og håper på jauarbaby her så ikke mange ukene igjen!

Jeg har hatt 2 fine svangerskap før så dette har vert litt tungt! Har bekkenløsning, utslitt, kynnere, mye åreknuter/hemorider og nedpress! Så litt slitsomt[emoji28] Det blir nok siste gang gravid[emoji51] men gleder meg til å få verdens fineste premie[emoji173]️

Joda går bra, men tung og klar for å se den lille babyen nå.
Går opp masse i vekt og tungpustet. Bekkenløsning foran og bak, rart man henger sammen.. Haha ehm.
Litt småkvalm i støytene, men det går bra.

Sover veldig dårlig og lite. Kanskje ikke rart da jeg er så tung og div puter her og der som må strategisk plasseres i søvne. Så finne ut at jeg må tisse når jeg endelig ligger godt. Fantastisk

Svangerskapsdia med insulin går greit. Større nåler nå pga jeg setter hurtigvirkende i skinka istedenfor magen. Den er stram og mer fluff å ta av på rumpa nå.

Kun noen uker igjen nå.

Ser ut som om det er mange av det er heldige med svangerskapene deres, det var godt å lese :)

Back
Topp