Hvordan spre det glade budskap?

A-40549399

Flørter med forumet
Tenkte vi kunne ha en tråd hvor vi utveksler ideer og erfaringer rundt det å fortelle familie og venner at man er gravid:) Kanskje er det noen kreative sjeler her som har noen morsomme ideer? For mange er det kanskje litt tidlig å begynne å fortelle folk ennå, men greit å være tidlig ute i tilfelle man får en idé som krever mye planlegging:D
 
Jeg tar gjerne i mot ideer til hvordan fortelle kommende storesøsken :love017
 
Jeg er så lite kreativ, vi har bare sagt det rett ut til foreldre og søken "Hei, dere skal bli besteforeldre/tante/onkel" :hilarious: vi valgte å gå ut tidlig til de nærmeste for å ha et godt støtteapparat rundt oss på veien.
 
Våre to barn har lenge ønsket seg et søsken, og vi har vært åpne med dem om at vi ønsker en til og at det kan ta tid.
Så vi kommer nok til å fortelle dem når vi har vært på tidlig ultralyd, og bare ta det som en samtale der vi tar opp hva de har ønsket seg lenge osv.

Til resten av familien blir det nok at vi ordner t-skjorter til barna, det det står store*søsken* på begge to, og det vil jo være en ny tittel for den yngste. Så får vi se hvor lang tid det tar før familien leser hva hva som står :)
 
Vi reiste til Spania tre dager etter vi fant ut av graviditeten, så tenker dele det glade budskap med de aller nærmeste når vi kommer hjem. Dette er vår første, så vi vil gjøre en fin/morsom greie utav det. Tenkte kanskje trykke opp noen søte og morsomme t-skjorter her nede, evt få laget noen kopper eller lignende med tekst. Tips - jatakk! :D
 
Samboer er veldig fast bestemt på å ikke dele noe før uke 12. Jeg har ikke noe i mot å vente i teorien.. men forstår ikke hvordan jeg skal klare å holde det skjult for de nærmeste hele sommeren! For meg må det være den vanskeligste tiden å klare å skjule noe slikt :p
 
Samboer er veldig fast bestemt på å ikke dele noe før uke 12. Jeg har ikke noe i mot å vente i teorien.. men forstår ikke hvordan jeg skal klare å holde det skjult for de nærmeste hele sommeren! For meg må det være den vanskeligste tiden å klare å skjule noe slikt :p
Vel det er ikke vanskelig å sjule før man legger på seg, valgte å si det til noen få, men har 3 måneder igjen til termin og det er fler i min familie som ikke vet noen ting enda laughing6
Men det kommer ut nå i sommer tenker jeg, siden er bare litt over 1 mnd igjen til baby shower får det i august og noen av de som ikke vet enda skal bli invitert ditt så må vel kanskje si noe da laughing6
 
Vi reiste til Spania tre dager etter vi fant ut av graviditeten, så tenker dele det glade budskap med de aller nærmeste når vi kommer hjem. Dette er vår første, så vi vil gjøre en fin/morsom greie utav det. Tenkte kanskje trykke opp noen søte og morsomme t-skjorter her nede, evt få laget noen kopper eller lignende med tekst. Tips - jatakk! :D
Sögne har kopper med typ «bestemor/farfar/onkel»-tekster på, og i min mening er det faktisk fine og gode kopper som man gjerne kan bruke, og ikke bare en «morsom gave» :)
 
Vi tenker å vente med å dele nyheten til etter nipt.. (det er sjukt lenge til.. og jeg har 3 søstre jeg brenner etter å fortelle det til :whacky011 )

Kom på en god ide i dag faktisk. Vi har grønnsakshager, drivhus, bær, høns. Så etter UL så høster jeg inn og bruker grønnsaker/frukt/egg som props på et trefat sammen med UL bildet. Tenker å skrive «En fruktbar sommer» eller noe sånt, før vi poster på some :Heartred da får alle de viktige vite på samme tid
 
Eg trykket opp en tskjorte til guttungen med bilde av han på og teksten "oppgraderes til storebror i 2025" :hilarious: så dro vi på han en genser, tok turen til svigers og ventet på at farmoren sku ta av han genseren (noen hun alltid gjør for han er så varm av seg) :hilarious: så var det bare å vente på at dei sku lese den :angelic::joyful:
 
Min mamma er flink til å strikke. Så da kjøpte jeg 2 garnnøster (1 hvit og 1 babygul siden det er nøytrale farger). La ved en lapp der det sto "Kjære bestemor, håper du vil strikke en jakke til meg så jeg ikke fryser når jeg kommer ut av magen i februar". Både mamma og pappa ble veldig glad og synes det var en morsom måte å dele nyheten på.
 
Jeg har ikke fortalt det til barnefar enda, da han har vært bortreist siden 3+1 og jeg har lyst til å fortelle ham det Face-to-Face. Han kommer hjem på slutten av uken, og da er jeg vel 5+0. Jeg er 36, vi har nettopp begynt å prøve, og ble gravid andre eggløsningen etter jeg sluttet på prevensjon - så vi hadde vel egentlig begge regnet med at det ville ta litt lengre tid, haha!

Så jeg tenkte å lage en slags «skattejakt» til når han kommer hjem, der jeg gjemmer noen lapper rundt i huset med hint til hvor neste er, og så er det siste gjemmestedet stekovnen - og der tenkte jeg å gjemme en bolle - fordi jeg har «bolle i ovnen»
 
Min mamma er flink til å strikke. Så da kjøpte jeg 2 garnnøster (1 hvit og 1 babygul siden det er nøytrale farger). La ved en lapp der det sto "Kjære bestemor, håper du vil strikke en jakke til meg så jeg ikke fryser når jeg kommer ut av magen i februar". Både mamma og pappa ble veldig glad og synes det var en morsom måte å dele nyheten på.
For en flott ide! Mulig jeg må låne den og gjøre noe liknende! :)
 
Vi har tenkt til å invitere foreldrene våre og søsknene med partner på middag, kaffe og kaker rundt uke 10 ish. Da har vi begge bursdag og jeg blir 35 så det er naturlig å invitere til bursdagsmiddag. Når vi skal spise, så skal jeg hente meg en ekstra liten tallerken og et ekstra glass og forsyne meg med mat på begge tallerkenene. Når noen spør (eller i hvis ingen andre spør, så spør mannen min) "hvorfor har du to tallerkener?" Svarer jeg: "Fordi jeg spiser for to da". Og så skal jeg ha enten et ark med printet tidlig ultralyd bilde å vise, eller festet på en t-skjorte under jakka som jeg viser frem rundt middagsbordet.
 
Back
Topp