Hvordan spiser man etter fødsel?

Jeg hadde elendig matlyst i sikkert en måned etterpå, spiste lite:S Ikke rart jeg ble slapp og matt. Helt til nå nylig har jeg slitt med å ha tid til å spise, har en veldig krevende liten kar. Kunne bli ettermiddag før jeg kom på at jeg ikke hadde fått tid til å spise....
Nå prøver jeg å passe bedre på:)

jeg spiste alt dom var dødt eller sterkt skadet hahaha. Jeg spiste som en hest, særiøst!

Vel, dei første mnd åt eg ganske lite. Mest pga at eg var så oppslukt av lillemann, at eg ikkje fekk tid, og litt fordi eg viste at det som kom inn, skulle ut igjen gjennom eit krater av sting og rifter (AUUU).
Etter nokre mnd snudde derimot trenden, og eg åt omtrent alt eg kom over, dei stakkars kg eg gjekk ned kom fort på igjen...

husker egentlig ikke, men drakk mye brus og vann iallefall.....

Jeg spiste mye, men var sulten hele tiden likevel. Produserte noe så borti natta med melk også da, kan jo ha hatt en sammenheng.
Men jeg spiste som regel en skive mer enn vanlig til frokost og kvelds, og ca en halv porsjon ekstra middag. Gjerne frukt og sånt som mellommåltid, og jeg drakk myyyye vann! Var kjempetørst, særlig på natta. Da hadde jeg en flaske med vann stående på nattbordet, i tillegg til litt niste... 

Ulvehungeren roet seg etter ca 2-3 mnd, heldigvis. 

Merka ikke noe forskjell...

Ingen forskjell her :) Alltid vært kresen da, så spiste minimalt på sykehuset ;)

Jeg var helt sinnsykt sulten rett etter hun kom ut.. Jeg klarte ikke slutte å tenke på mat. men det er vel fordi jeg ikke hadde spist på to døgn da :P Fødselen varte litt lenge kan man si..
Ellers var matlysten helt normal. Ihvertfall slik jeg husker det.

På sykehuset spiste jeg ingenting, men reiste hjem 12 timer etter fødselen da... Hjemme spiste jeg lite de første 6 ukene siden jeg hadde lungebetennelse og bronkitt, men etter det spiste jeg normalt:)

Vi fikk frokost etter hun ble født. Gikk greit ned den, for da hadde jeg ikke spist på 8 timer.
På sykehuset var det veldig greit å få i seg mat, for da ble den servert. Men da vi kom hjem ble det værre, for jeg glemte rett og slett å spise. Kunne være i middagstiden at jeg kom på at jeg ikke hadde spist noe frokost enda. Ikke greit det der, man er så oppslukt i babyboblen og at babyen skal ha alt bra. Må være flinkere denne gangen når vi kommer hjem, ellers går jeg kjapt ned i kjelleren når det gjelder energi.

Jeg hadde elendig matlyst i mange måneder begge gangene. De første dagene klarte jeg nesten ikke å tvinge i meg noe. Etter første fødsel gjemte jeg maten jeg fikk i nattbordskuffen, for at jordmora mi skulle slutte å mase om at jeg måtte spise noe. :P Andre gang tilsto jeg hva jeg hadde gjort første gang, og var ærlig om at jeg ikke ville ha mat. 

Jeg har ikke glemt å spise eller noe slikt, og ikke hatt det for travelt slik som noen andre. Jeg tvang i meg 5 måltider om dagen, jeg bare hadde ikke noe lyst på. Jeg var helt frisk, med topp energi, type sprudlende, irriterende overlykkelig mamma, men fremdeles uten matlyst.

Kleo79 skrev:
Spiste mer enn vanlig, og drakk masse vann pga ammingen.

Samme her

De første 5 døgnene spiste jeg utrolig mye ( noe jeg aldri gjør ellers) så kom vi hjem fra sykehuset og ammetåka satte inn for fult så jeg glemte rett og slett og spise. Og når jeg kom på det så trengte lillemor meg så gikk litt tid imellom :-) Men lærte meg til slutt og spise når hun spiste.

dårlig her hvertfall. De første dagene måtte jeg tvinge i meg sykehus maten, men så etter ett par uker kom matlysten for fullt!

Er skikkelig mat-pingle, og gruet meg for sykehusmaten - hadde derfor laget opp ferdige porsjoner hjemmelaget biff Stroganoff med ris som sto klar hjemme - ble medbragt av mannen til hver visitt (varmet i micro på sykehuset), og jeg storkoste meg - tenkte som så at det var bra med rødt kjøtt, fløte, og litt andre godsaker - har heldigvis aldri hatt problemer med amming og barn med magesmerter, for maten var full av løk :-)

Etter hvert blir det jo fort litt sånn at man spiser når det er tid - men jeg har hele tiden hatt barn som henger fast i puppen, så ble ekspert på enhåndsmatlaging :-)

De første dagene var det lite matlyst, var på sykehuset i over 12 timer med sterke rier før babyen kom, spiste ingenting i løpet av den tiden, så når babyen endelig var ute prøvde de på sykehuset t å tvinge i meg noe mat, men jeg var alt for sliten til å spise. Tok vel kanskje 5-6 dager før jeg spiste vanlig.

suuuper matlyst, spisste alt jeg fikk servert, til og med ting jeg ALDRI har likt!
varte i 3 dager, så gikk det dårlig med matlysta..
og tørst som fy. pga amming :)

Hadde dårlig matlyst i flere uker, og måtte bli mint på av andre rundt meg om å spise. Men jeg drakk EKSTREMT mye og var mye tørst, så jeg tror kanskje det var fordi magen hele tiden var full av veske at jeg aldri var sulten.

Med første; elendig matlyst etterpå.
Med andre; åt som en hest på sykehuset! Var pinlig, men jeg var altså helt tom for energi, var akkurat som kroppen måtte fylle opp igjen energilagrene.

Oj her var mange ulike svar :) 

Back
Topp