Hvordan spiser man etter fødsel?

marley88

Forelsket i forumet
Mailykke <3
Lurer på hvordan matlysten er når barnet er komt ut ?? Noen erfaringer ?? :) 

Spiste INGENTING i 3 uker nesten. Mannen tvang i meg mat, matlysten var borte vekk. Han kunne sitte med gaffelen foran meg og be meg gape opp, haha. Flaut å tenke tilbake på hvordan det var. Men det gikk heldigvis over og jeg er tilbake til å være det matvraket jeg en gang var.

noen spiser dette:

http://www.mothers35plus.co.uk/plac_rec.htm

Mens de fleste andre spiser ganske normalt. Jeg hadde økt matlyst etter fødselen, spiste masse fersk frukt, og drakk masse isvann.

Første jeg spiste var en dolly dimples pizza, levert på rommet(familierom på sykehushotell)
...5 timer etter fødsel

*yummymummy* skrev:
noen spiser dette:

http://www.mothers35plus.co.uk/plac_rec.htm

Mens de fleste andre spiser ganske normalt. Jeg hadde økt matlyst etter fødselen, spiste masse fersk frukt, og drakk masse isvann.

Æsj...

Jeg spiser ganske normalt, men blir ikke så lite og ofte som jeg skulle ønske. Lillegutt er pri og når han endelig sovner har jeg dannet meg en liste over ting jeg må gjøre. Å spise er dessverre ikke øverst på lista og spiser som regel når det begynner å svartne for meg. Når kjæresten min er er derimot, da spiser jeg for 2 :)

Spiste som normalt egentlig. Gubben ble sendt ut midt på natten etter fødselen etter mat:)

Til å begynne med spiste jeg mindre enn jeg pleide, men etter ca 3 uker gikk det tilbake til hva det var og vel så det...

Det første døgnet spiste jeg hele tiden og var sulten i ett kjør, men så roet det seg, og jeg spiste som normalt.

Med guttungen så låg jeg på barselhotellet, og der er det buffet. Til lunch den dagen han var født (han er født halv fem om morgenen) så var det arme riddere. Jeg klarte ikke bestemme meg for hvilket syltetøy jeg skulle ta, og tok fire riddere, en til hvert syltetøy.

En gammel dame som sto bak meg kikket på maten min og sa "Du har nettopp født du, sant" hehehe. 

De første dagene var matlysten dårlig, men jeg klarte å presse i meg noe mat fordi jeg måtte. Men så kom ulvehungeren, og den er over meg enda. Jeg har lyst på mat hele tiden, og da spesielt det som er søtt!

De første ukene hadde jeg dårlig matlyst, men så ble det normalt igjen :)

Spiste mer enn vanlig, og drakk masse vann pga ammingen.

var ca et døgn på sykehuset før småen kom ut, så ble ikke så mye mat da, så jeg var ihjelsultet de to første døgnene etter fødselen. Var superfortvilet fordi de kjipe serveringsdamene nektet å gi en noe mer enn en vanlig porsjon frokost og middag (spurte bla om ekstra mat til middag, fikk en ekstra kyllingbit på størrelse med en cherrytomat). Så sendte sambo hjem etter ostehorn jeg hadde bakt. Men etter to dager så ble apetitten normal igjen, heldigvis. Trengte bare masse vann ifm amming.

Ble servert frokost med en gang mini kom ut nesten, men den kom rett opp igjen... Men utover dagen var matlysten som normalt...

mat var blæ....... hadde bare lyst på kjeks :P hehe.. tror det var fordi jeg følte jeg trenger sukker og energi, men ble aldri sulten så klrte ikke et helt måltid...

Jeg hadde super matlyst etter å ha hatt null lyst til å spise hele graviditeten. Var kjempegodt med mat igjen :)

Tror det tok litt tid før jeg spiste, men det var fordi jeg var mett etter å ha stappet i meg rundstykker rett før pressriene kom

Jeg hadde tilnærmet normal appetitt, kansje litt økt... men det ble ikke så jeg spiste like jevnt, mer sånn spis når man kan opplegg pga et barn som da krevde sitt:)

Back
Topp