Hvordan spiser du gjennom dagen?

LilttleMama

Flørter med forumet
8+2

Jeg blir gal.. er sulten hele tiden, og spiser jeg ikke så blir jeg kvalm.. Er elendig på å spise gjennom dagen, så jeg trenger sårt tips.

Hvordan spiser du gjennom dagen fra morgen til kveld? [emoji173]️

Spiser vel ca ett knekkebrød i timen [emoji23] blir også veeeldig kvalm hvis jeg blir sulten. Men orker ikke spise særlig.

Spiser oftest mulig! Blir mye brød, nudler og annen nøytral mat. Blir dessverre kvalm bare ved tanken på å spise sunt.

Det er helt merkelig, men pærer som jeg før syntes var litt kvalmende, er det jeg helst spiser nå om jeg ikke har lyst på noe annet.
Som ved forrige svangerskap er jeg ikke særlig lysten på middag.
I går spiste jeg:
Frokost: 2 skiver
Mellom frokost og lunch: 1 pære
Lunch: müsli med biola
Mellom lunch og middag: 1 yoghurt og 1 eple
Middag: Blomkålsuppe
Kvelds: 2 skiver
Sein kvelds: 2 små skiver

Hittil o dag har jeg spist:
Frokost: 2 skiver og vann
Mellommåltid: 1 pære
Lunch: 2 skiver

Det er betydelig mindre enn hva jeg pleier å spise, så jeg må skjerpe meg!!

Jeg er nesten ikke kvalm, så spiser det meste [emoji4] Det varierer litt hva jeg spiser men omtrent:
Frokost: 1 skive grovt hjemmelaget brød eller en skål med frokostblanding og melk eller en skål med kesam, cottage cheese og bær
Mellommåltid: 1 frukt
Lunsj: «Dagens» i kantina eller en brødskive, frukt og nøtter
Mellommåltid: 1 frukt
Middag: Prøver å velge varierte middager (fisk, kylling, rødt kjøtt) så jeg får i meg litt av alt
Mellommåltid: 1 frukt eller det jeg måtte ha lyst på/komme over [emoji85]
Kvelds: samme som frokost

Folk spiser sundt og lite :eek:

Meg: 2 skiver halvgrovt
Lunsj: 4 skiver brød eller kantina + litago
Middag: ikke noe mønster, men spiser mye
Kvelds: noe digg (is, sjokolade osv)

+ frukt osv innimellom dette

Frokost: en skive ristet brød med smør + en kopp kaffi
Middag: liten porsjon taco

Så har jeg egentlig ikke kommet lengre. Pleier spise litt druer/plommer innimellom. Sikkert en skive ristet brød med smør til kvelds også + en kopp ingefærte.

Jeg spiser som normalt, men normalt for meg er alt for mye så jeg må skjerpe meg ganske snart. Fikk baby på nesten 4kg sist så jeg vil prøve å spise litt sunnere denne gangen:)

Jeg eier ikke matlyst på dagtid. Spiser kun ett grovt rundstykke eller noe sånt fram til middagstid. Men fra middag og utover er jeg alldeles umettelig [emoji15] Da spiser jeg hva enn jeg kommer over...

To rundstykker til frokost
Frukt til mellommåltid
Middag (alt mulig)
Kveldsmat (kan være en frukt, evt i dag var middagen liten, så da ble det nudler)

Havregrøt til frokost. Banan mellommåltid. 3-4 brødskiver til lunsj. Noe annen frukt til mellom måltid. Så middag.(fisk,kylling, rødt kjøtt etc) så en yoghurt eller et par knekkebrød til kvelds[emoji28]

Jeg spiser HELE tiden, må spise hver time for å ikke bli kvalm! Er skikkelig fysen, og lyst på masse jeg ikke bruker spise! Heldigvis ikke lyst på snop og sjokkkis!

Spiser altfor mye. Konstant sulten, håper dette går over.. Mener å huske jeg var slik i starten ved forrige svangerskap men rart for fort man glemmer[emoji85]

Tror jeg spiser ganske normalt. Kanskje litt mer frukt enn vanlig da dette smaker bedre enn endel mat [emoji5]

Jeg spiser og relativt ofte for å holde kvalmen i sjakk samt få energi. Går mye i knekkebrød med ost.. men og mye mer søtt denne gangen...

Back
Topp