Hvordan spiser deres brødskive?

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
N

neledam

Guest
Deler dere fortsatt opp i små biter? To halve? Med eller uten skorpe?

Har prøvd å få henne til å spise to halve, men hun prøver bare å dytte hele inn i munn på en gang noe som fører til at ho setter i halsen. Hun skjønner liksom ikke at hun må rive av små biter med munn.
Det samme gjelder egentlig all annen mat, skal fylle opp munn mest mulig for å så sette i halsen og ikke klare å svelge det...

Hun spiser brød greit på alle måter. Men får i seg mest om vi skjærer vekk skorpa og deler opp i biter, ellers bruker hun så lang tid på å rive istykker og få litt for store biter i munnen som går ut og inn igjen og skorpa gnager hun mer på enn å spise den.

Vi deler en skive i to og legger oppå hverandre med skorper på:) hun tar som regel delene fra hverandre selv og river av biter selv:p

Vi varierer alle sammen, han kan få 2 halvskiver sammen med skorpe.. Men er han ikke veldig sulten, gir jeg i biter (hjelper underveis) da spiser han mer.. :-)

Det Josefinebrødet fra butikken har så myke skorper at de trenger vi ikke å skjære bort. Men pleier å skjøre opp brødskiva i to...

I biter. uten skorpe. Hun får en og en bit av gangen, hvis ikke bare stapper hun innpå

Deler den i to... Noen ganger med skorper, andre ganger uten :) Begge deler går bra..

Her spiser hun to halve med skorper og alt. Deler egentlig veldig lite mat til henne, hun fikser det selv. Flink til å spise med skje og gaffel.

I biter, noen ganger med skorpe og andre ganger uten. Sjelden han spiser selv, fisefin type som ikke liker å bli klissete på hendene:p

Stort sett delt opp uten skorpe. Han kan nok fint spise med skorpa også, men han er litt småspist så syns det er viktigere å få i han brødskiva enn at han skal gnage på skorper.

Deler i fire med skorpe på. Får alle bitene samtidig.

Delt i to med skorpe. Slik har han spist siden han fikk tenner (fikk delt i fler biter før det)

Deler skiva i 2 og spiser selv.

I biter uten skorpe. Forsøker ofte å putte 2-3 biter i munnen på en gang. Hvis jeg gir hele skiven, så river han av en stor bit. Kan bli litt mye i munnen på en gang da.

Deler skiva i to. Nokon gongar gjer eg ikkje det heller. Blir meir spennande da ;) :P

Nå prøvde jeg å dele frokost-skiva i bare fire. Hun sitter med en bit i hver hånd uten å spise, og det har hun gjort i 20 minutter nå :P tenker jeg må fortsette å dele i biter ja..

Back
Topp