Hvordan spiser barnet nå?

Beebee83

Andre møte med forumet
Min sønn lå litt under på vekt kurven ved 15 mnd kontroll, og har ikke spist noe bra i det siste. Han vil ikke ha middagsglass lengre og ikke middag vi lager. Skiver med leverpostei er veldig godt, men det blir mye leking med maten om vi gir noe annet. Grøt er nesten aldri aktuelt. I dag har han spist 2 brødskiver og 2,5 bolle. Han har vært flink til å spise tidligere, men etter mye sykdom i barnehagen har det blitt dårligere apetitt. Helst vil han bare ha Smooty og bananer. [emoji85]
Hva spiser barnet ditt ila en dag? Gir dere vanlig melk eller MMe i tillegg?
 
Min er litt rar syns jeg, og det går veldig i perioder hva han spiser. Til frokost og kveldsmat spiser han en stoooor bolle babygrøt (4 mnd Hehe får han ikke til å slutte på det), i bhg spiser han lite, noen ganger ikke i det hele tatt, noen ganger 1 brødskive eller yoghurt.Til lunsj her hjemme spiser han heller ikke noe særlig. Middag i 3 tiden, spiser ofte 1/2 - 1 laksefilet, pasta med pesto, eeeeelsker brokkoli og noen staver med gulrøtter.

Han spiser oftest fisk og kylling, noen ganger medisterkake og kjøttkaker. Noen ganger bare tuller han, og jeg kan ikke forstå det går an å overleve på så lite mat.

Han har en periode der frukt er æsj, andre ganger er banan og eple supert. Han får ingen form for melk, verken MME, pupp eller kumelk. Har ikke klart å innføre melk til måltidene, han elsker vann.
 
Her spises det litt dårligere for tiden. Må skikkelig jobbe for å få noe inn, så synes hun lever på lite. Når det er sagt så går det i bølger.. I bhg kan hun godt la vær å spise noe og plutselig vil hun ikke ha frukt som hun har likt før osv..sliter mest med å få inn grønnsaker, men lager jeg mos og gir med skje så går det. Hun har også begynt å spytte bevisst ut det hun ikke liker..her drikkes biola og vann, melk nekter hun
 
Her går det veldig opp og ned med maten. En dag kan han spise 1 voksenporsjon med havregrøt, og neste dag vil han ikke ha noe... De er stort sett flinke til å regulere selv :) vi gir vanlig melk.
 
Her og varierer d veldig på matintaket, men så lenge hun er fornøyd tenker jeg d er greit. Frøkna elsker kjøtt, kylling,fiskekaker og frukt. Ellers spiser hun grøt brød eller youghurt..grønnsaker må moses da kan hun kanskje spise d. Er d biter spytter hun d fort ut og pluker bort alle bitene, men ser at hun gjerne prøver et par ganger så hun er intrisert i å smake. Så tenker at hun til slutt vil like det.
 
Tror jeg også skal prøve å mose grønnsakene og maten bedre. Også får jeg satse på at totalen av det han spiser ila en mnd er Ok. Det vil hvertfall vise seg på neste kontroll. [emoji5]
 
William spiser som en hest, alt han får servert egentlig. Spiser veldig godt, ligger vel rett under snittet på vekt, men han er veldig lang og tynn :)
 
Spiser to skiver til frokost. En med leverpostei og en med makrell i tomat. Lunsj blir spesial yoghurt (Neocate spoon) med musli og noe frukt attåt. Enkelte dager kan han få en varm rett til lunsjen, for eksempel en fiskekake"burger". Middag er han kresen på for tiden. Spiser helst hjemmelaget kjøttsaus til spaghetti. Kveldsmat blir grøt og en brødskive og en flaske med mme. Slet en stund med å få i han mat når alle tennene kom på en gang. Da ville han helst bare ha smoothie og kjølige ting, men ikke helt kjøleskap kaldt heller.
 
Back
Topp