Hvordan sovner mini?

Ennahoj

Forelsket i forumet
Må mini sovne til puppen, bysse eller sovner den på egenhånd i sengen?
Her er det enten pupp eller byssing! Blir lys våken hvis man prøver å legge henne i sengen hvis hun ikke sover tungt :-)

Vår bolle sovner i egen seng, og i dag våknet han ikke før 6.30 :-D Litt våken midt på natta, men gråter ikke og sovner igjen. Får bare MME. Det merkelige er at han blir så glad når han får legge seg i senga om kvelden ;-)

Om dagen og kvelden sovner han uten byssing eller pupp som regel (men spiser seg mett først selvsagt).

Om natta derimot er han umulig å få lagt i egen seng. Han SKAL ligge oppi senga inntil meg og våkner mange ganger om natta for å spise. Virker nesten mer intr. i melk om natta enn kvelden. Sliiiiiitsomt for mamma som våkner kl 6 med storesøster. Joda det hender at jeg får pappaen til å stå opp, men sjelden uten kjeft og smell og det orker jeg som regel ikke.

Her sovner babyen selv i egen seng på kvelden, det har hun gjort hele veien:/) på dagtid derimot kan hun drøye det litt lenge og bli litt vanskelig å få til å sove! Ds trenger hun ofte litt byssing før hun sovner:-)

Sovner i egen seng mellom 20-2030. Spiller musikk på spilledåse i 4-5 min. Våkner vanligvis 3-4 for pupp, men har vært oftere i det siste av en eller annen grunn. Er 4 mnd på torsdag.

Sovner stort sett i forbindelse med amming eller gåturer (sitter i bæresele), på dagen fungerer det ikke alltid at han sover videre når han legges ned, men det er ikke noe problem på natt, da sover han tungt. Sover i babynest mellom meg og pappaen eller i babynest i bedsidecriben :) Har for tida natt fra 22-23 til 9-10. Dagtidsduppene varierer.

3 mnd gammel :)

Sovner enten ved vugging, eller ved at mamma'n hans ligger ved siden av han med leppene på panna hans. ☺️ Sovner til tider helt på egenhånd, men da er han meeeget trøtt. Sovner lettest og best ved å ha noen nær, og det er helt okey for denne mamsen. :) Hører forskjell på søvnen hans når han sover oppå meg. (Lager koselyder i søvne) :)

Last edited:
Ammes stort sett i søvn både på dag og natt. Kan tidvis bæres og synges i søvn på dagtid. Er ofte korte høneblunder på dagtid, sjelden over 1 time. Har sovet ok på natt frem til for noen uker siden, dvs. mat 1-2 ganger mellom 24 og 06. Men nå er vi midt i utviklingssprang og da henger hun i puppen så og si hele natten, har ikke telling lenger. Sover nå i vår seng, orker ikke bruke en time på å få lagt henne i egen krybbe hver gang hun skal ha mat. Synes uansett det er koselig å ha henne i sengen og inntil meg :Heartpink

Vår sovner stort sett av seg selv i egen seng. Hender i blant jeg må ta henne opp og gi mat, hvor hun da sovner ved puppen. Hun sovner lettere av seg selv på kvelden i egen seng, enn på dagen i nestet sitt. Sovner jo lett på tur i vogna, og i bilen da.

Ammes stort sett i søvn både på dag og natt. Kan tidvis bæres og synges i søvn på dagtid. Er ofte korte høneblunder på dagtid, sjelden over 1 time. Har sovet ok på natt frem til for noen uker siden, dvs. mat 1-2 ganger mellom 24 og 06. Men nå er vi midt i utviklingssprang og da henger hun i puppen så og si hele natten, har ikke telling lenger. Sover nå i vår seng, orker ikke bruke en time på å få lagt henne i egen krybbe hver gang hun skal ha mat. Synes uansett det er koselig å ha henne i sengen og inntil meg :Heartpink
Høres ut som vår mini :-)

Noen ganger sovner han av seg selv i sengen, andre ganger må han bysses mer. Kommer helt an på hvor trøtt han er..!:p

På kvelden sovner hun av seg selv i Sengen sin. På dagtid kan det være litt utfordring, men som regel går det greit. Ellers må hun trilles i vogn g bæres i sele:)

Wow! Så heldig dere er med babyer som sovner selv. Hatt utfordring fra dag 1! Investerte i bæresjal. Sovnet bare i den eller i armene ved byssing. Da hun fylte 3mnd begynte hun å sovne i vogna, men må gå tur, hun sovner ikke hvis vi bare triller på stedet hvil. På kvelden er det en utfordring. Men har skjønt at hun trenger en utladning før hun sovner. Så jeg er ikke frustrert eller tenker hva mer kan jeg gjøre for at hun kan sovne. Tar alt fra 10min-60min til hun sovner( aldri konstant gråt, noen ganger bare sutring). Da ligger jeg i senga med henne på armen og bysser til hun sovner. Vi samsover så på natta sovner hun når hun er mett.

Men jeg syns ikke det er slitsomt, er jo derfor jeg er hjemme☺️ Koser meg med å varte opp lillegull.

Back
Topp