• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

hvordan sovner barnet?

chiquitita

Elsker forumet
Alene i sengen, med  puppen eller vugges i seng?
Her er det vugging som gjelder, funker ikke det, så er det puppen. veldig skjeldent alene i sengen...[&:]

Sovner alene i senga. Prøver å ikke la ham sovne ved puppen.
OG han MÅ IKKE være overtrøtt!!! Da nytter ingenting!!

Når vi er hjemme sover hun i sengen sin, er vi ute sover hun i vogna.
Hun sover isenga si på nettene, å kan da legge hu våken i senga og hun sovner av seg selv.

Vi har endelig fått henne bort fra vogginga men vi stryker henne på ryggen. Sovner av og til av seg selv.

her sovner han i senga si.. men det skal sies at det blir litt gråting.. men innen et kvarter er han sovnet.

Hun legges våken i senga og sovner av seg sjøl. Noen kvelder er hun ikke trøtt nok og da må jeg inn og gi henne smokken noen ganger, men prøver i det lengste å la det vær for de nettene hun har sovna med smokken våkner hun nesten uten unntak flere ganger i løpet av natta også...

Han sovner av seg selv i senga si. Men som andre sier, er han overtrøtt, funker det sjeldent. Da blir det endel gråting. Men det er heldigvis sjeldent!!

Her har det ikke vært så lett i det siste med den legginga.
Han kan gråte opp til en time før han sovner og jeg har prøvd alt.
Jeg har prøvd å legge han før, men da ligger han der og er våken.
Så de siste uken har jeg måtte sitte inne hos han til han sovner. Håper det gir seg snart og at han sovner av seg selv igjen. [:)]

Hun sover i vogna på rommet mitt om dagen/ kvelden,
tar henne med meg i senga når jeg legger meg.

Legger henne i vogna, gir henne tutt og koseklut,
så sovner hun som en stein!
Hender av og til at hun "roper" på oss et par
minutter etter at hun er lagt, da må vi inn og gi henne tutten,
igjen, så sovner hun.

Men er hun overtrøtt kan det være vanskeligere.[;)]

legger han i senga si, gir han sutten og gnur bamsen oppi ansiktet på han, så sovner hen etterhvert av seg selv.

ORIGINAL: chiquitita

Alene i sengen, med  puppen eller vugges i seng?
Her er det vugging som gjelder, funker ikke det, så er det puppen. veldig skjeldent alene i sengen...[&:]

Her er det som hos deg.. enten vippes hun i søvn i vippestol.. eller så sovner hun til puppen og blir lagt over i bagen sin.. som hun fortsatt sover i.. Har ALDRI sovnet av seg selv...

Til dere som sier at når de er overtrøtte så hjelper det ikke at de sovner av seg selv.... Når starter dere leggingen da? For å forsikre seg om at de ikke blir overtrøtte? Ved første gjesp? Når de begynner å gni seg på nesa/i øynene.. eller er det da for sent?

Har aldri prøvd å la Frida sovne av seg selv.. mye pga at da vi har prøvd så har hun sikkert vært overtrøtt.. for hun skriker... og gir seg heller ikke..

SOM JEG MISUNNER DERE.  HUN HAR KANSKJE SOVNET AV SEG SELV 3 GANGER PÅ SNART 6 MND...... OG JEG SOM HAR MYE SENEBETENNELSER I ARMENE...[&:]

I det siste har hun ikke villet legge seg til normal tid, har grenet og egentlig hylt, så vi har strevet litt med det..men når jeg tenkte meg om så begynte det hele når vi begynte med at hun la seg med babysafe på..ikveld var det grining og hyling..frøkna var kjempe trøtt men ville ikkje legge seg..tok av henne babysafen, og lot det være litt lysere på rommet..prøvde å legge henne igjen kl 20.00, å vips..der sovna ho..
Hun liker å ligge på siden, og det var kanskje vanskelig med den safen, så mulig det er den hun ikke har likt, eller mørkeredd?!!
Blir spennende å se i morgen [8|]

Har aldri prøvd å få han til å sove tror jeg. Han sovner når han er trøtt, i armene mine, på puppen, eller i MT/sjal. På kvelden pleier jeg å legge han over i senga si når han har sovnet. Det er somregel mellom 20 og 22. Han sover i sengen sin til han våkner for å få mat en eller annen gang på natten. Da blir han hos meg resten.

Stresser ikke så mye med det. Når de blir litt større, er det viktig med litt rutiner synes jeg, for de blir mer utvilte og fornøyde da. Hvertfal sånne som mine som må opp tidlig og i bhg. Men når de er så små, synes jeg ikke det er så mye å stresse med. Hovedmålet mitt dette korte året med knerten hjemme hos meg, er å få kost mest mulig med ham

jeg  gir han mat og bryst så flytter jeg han over  isengen våken eller ei og sovner av seg selv.[:)]

Her blir han lagt alene på rommet, mørkt og kaldt. Hender at han ligger og skravler litt før han sovner, men pleier å gå veldig greit. Griner så og si aldri når han blir lagt for natta! På dagtid er det litt anderledes...

Back
Topp