Hvordan sovner babyen for natten?

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Sovner din på puppen for så å bli lagt eller legger du babyen i egen seng våken? Og han babyen da smokk?

Fikk ei tulle 4. Juli 2013

Han sovner som regel ikke når han får flaske nede i stua, men blir trøtt og kosete.
Så går vi opp etter rap, legger han, våken eller sovende, og da sovner han ordentlig av seg selv, ikke noe sutt.
Veldig lettvint.

❤ Emil 13.juli -13 ❤
❤ Theodor 6.mai -10 ❤

Sovner ofte til puppen, men våkner igjen når vi legger han i senga.
Noen ganger sovner han fint av seg selv, og andre ganger må han ha smokken og gjerne litt mer oppmerksomhet og nattasang før han sovner.

❤ Prinsen født 3.juli ❤

Slokner så å si alltid ved puppen til natta.. Blir deretter lagt i egen seng. Gir ikke smokk da. Vil helst han skal finne søvnen på egenhånd, å ikke bli avhengig av brystet. Men han strever fælt med det:/ På kvelden er han så trøtt at tar ikke sjansen på å prøve noe annet enn puppen da det er det som funker for ham.

På dagtid har jeg nå begynt å jobbe med å innføre smokk og koseklut(gulpeklut) for å gi han noen andre søvnassosiasjoner. Som også kan brukes av far;) Han blir lagt ned i vugga i våken tilstand. Foreløpig er det en kamp å få han til å sovne selv om han er stuptrøtt, men til slutt virker det. Istad brukte jeg 45 minutter for å få han til å sovne. Håper det blir lettere og lettere.

Hun sovner som regel på puppen, men våkner av å bli lagt ned i vuggen sin. Der ligger hun nok våken litt, men jeg er egentlig ikke sikker, for jeg går ut av rommet med en gang... Hun sovner i hvert fall av seg selv :D

**JENTE FØDT 10.03.2010**
**JENTE FØDT 05.07.2013**

Må som regel bysses før vi kan legge de-dag som natt.. Har muligens blitt noe bedre. Vi har også tenkt å gjøre som Lightning85, ønsker så desperat at de skal lære seg å finne søvnen selv! Fikk da tips av HS om å "øve" på dette på dagtid,og gjerne med kosekluten og smokk som kan gi andre soveassosiasjoner enn brystet til mamma og pappa... 45 min altså-her er det bare å stålsette seg da!

To skjønne gutter 26.06 ❤❤

Sovner din på puppen for så å bli lagt eller legger du babyen i egen seng våken? Og han babyen da smokk?

Fikk ei tulle 4. Juli 2013
Sovner ved puppen og så bærer jeg ham i seng. Legger smokken ved siden av så jeg vet hvor den er om jeg må bruke den i løpet av natta :p

♥ Mamma til verdens herligste Sondre ♥

Må som regel bysses før vi kan legge de-dag som natt.. Har muligens blitt noe bedre. Vi har også tenkt å gjøre som Lightning85, ønsker så desperat at de skal lære seg å finne søvnen selv! Fikk da tips av HS om å "øve" på dette på dagtid,og gjerne med kosekluten og smokk som kan gi andre soveassosiasjoner enn brystet til mamma og pappa... 45 min altså-her er det bare å stålsette seg da!

To skjønne gutter 26.06 ❤❤

Det er bare å stålsette seg:/ Jeg satt ved vugga hele tiden, stappa inn smokken om og om igjen. Stryker han over øyenbrynene og prater veldig lavt også innimellom for å fortelle han at jeg er her. Det var myyye sutring, knirking, klaging, kaving og fekting av både armer og bein.. Men vet han er trøtt, han gjesper i ett sett, sutrete før jeg legger han ned, bleia er tørr, og magen full. Og når øynene blir smale og begynner å seile til hver sin kant kort tid etter at vi er igang, så vet jeg at han trenger å sove. Han finner ikke søvnen på egenhånd(99% av tilfellene..) så da er det min jobb å hjelpe han. Vet hvor slitsomt dette søvngreiene er med en baby, så klarer ikke forestille meg hvor tøft det er med to! Masse lykke til!

Nå sovner hun av seg selv i voggen. Legger henne våken, sier god natt og forlater rommet. Hun maser litt med seg selv og så sovner hun. Veldig deilig.
Nå har vi vært i Riga i to netter og da har hun lagt på andre halvdelen av dobbelsengen. Men samme rutinen, bare jeg har lagt meg selv samtidig, og det gar og gått fint. Så deilig at rutinene fungerer også når en ikke er hjemme. :)

♡♥Frøkna kom 7 Juli 2013 - Termin 15 Juli 2013 ♥♡

Vi er kjempe heldig med legginga, legger seg ca åtte noen ganger før andre litt etter. Får flaska i mørket på rommet, rap ,rett i seng kyss i panna, spilledås på sovner! Hender han ligger litt våken å funderer men så sovner han :)

❤ Gutt født 27 juni ❤

Sovner enten i armkroken før jeg legger han eller ligger i sengen til han sovner.han får tutten hvis han ikke virker døsig.Han har stort suttebehov og roer seg fort med smokk.. han begynner gjerne å kave hvis ikke han får smokken og da har han tidligere gulpet masse.men får han smokken roer han seg og både han og sengen holder seg tørr.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Han sovner som regel etter flaske et sted mellom 21 og 24. Er han veldig trøtt sovner han av seg selv uten noe som helst. Andre dager må han bysses litt, evt sutte litt på smokken før han roer seg. Prøver etter beste evne å legge han mens han er ennå våken :)

----------------------------
Fødte en gutt 20. juli ❤

Back
Topp