Hvordan sover deres små på dagen?

Katmoon

Forelsket i forumet
Juli13-jentene
Her sover hun veldig sporadisk, korte dupper og hvor/når som helst...

Sover heldigvis godt på natten, så jeg har til nå ikke lagt så stor vekt på det, men bør vel prøve å få rutiner på dette også etterhvert...

Hvordan gjør dere det?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Her sover hun veldig sporadisk, korte dupper og hvor/når som helst...

Sover heldigvis godt på natten, så jeg har til nå ikke lagt så stor vekt på det, men bør vel prøve å få rutiner på dette også etterhvert...

Hvordan gjør dere det?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Samme her. Som regel korte høneblunder her og der. Noen dager sover han masse, mens andre veldig lite. Han sover som regel godt om natten, da :)

----------------------------
Fødte en gutt 20. juli ❤

Det kommer helt an på om og hvor lenge jeg spaserer turer.
De dagene jeg er hjemme og gjør husarbeid f.eks sover han mindre om gangen, men oftere.
Når vi er ute på farten sover han godt mens jeg trasker. Kan også sove egne når vogna står i ro ute noen ganger.

❤ Prinsen født 3.juli ❤

Dagsøvn er noe skikkelig dritt:/ Strever veldig med å få han til å sove på dagen. Ser han er trøtt, men han bare sutrer og klager istedenfor å sove.. Ender som regel opp med 30-50 minutters dupper. Igår f.eks ble det 55min i vugga, rundt 30 min på puppen og 35 min i vugga. Og det var det vi fikk til på 11 timer..

Men han sover ganske godt på natta(ser ut som det er fellesnevneren for dårlig dagssøvn), klarer til og med å finne søvnen selv mange ganger(!) Noen få ganger ved legging, og nå nesten alltid etter første nattmaten. Han sover to gode strekk, første på 5-8timer og andre på 3-4timer.

Snakket med helsesøster idag, og hun var enig i at han sover litt lite på dagen, men når jeg nevnte hvor godt han sov på natta, så ble det visst ikke noe mere snakk om søvn:P

Følger med på denne tråden fremover:):) Spent på råd:D

Som regel en kort dupp (30 min) bare 1-2 timer etter han står opp. Så kort våkentid før han har en lengre hvil. Litt varierende med denne, den kan vare fra 1 1/2 time til 3 1/2 time. Så har han en kort en til på ettermiddagen, den er 20-30 min hvis den forrige var lang, og lengre hvis forrige var kort ;-)

Han har laga disse rutinene sjøl. Natta er også bra, sover fra ca 1930 til 0730 med 2-3 måltider.

Hun har som regel en lang lur i løpet av dagen på 3 til 3.5 time , så har hun to kortere lurer;)

Samme "problem" som mange andre her, ser jeg! Sover godt om natta, men på dagtid heller dårlig! Kan slumpe til å sove tre timer i vogna på formiddagen, viss jeg er i sentrum og handler/gjør ærender, men som regel er det en halvtime her og et kvarter der, sutring, tydelig trøtt og vil helst ligge og kose ved brystet/i fanget. Ikke så veldig effektive dager med andre ord! :p

Sovebabyen min forsvant da hun var rundt to uker, og nå er det litt så som så med dagsovingen. Hun kan sove i vognen, men da må den være i konstant bevegelse, helst på brostein e.l. Hun kan også sove på fanget mitt med puppen i munnen, men jeg kan ikke legge henne fra meg siden hun alltid våkner. Så det blir ikke gjort så mye i heimen siden jeg alltid er opptatt med henne når hun sover, men jeg håper det går seg til etterhvert.

Nattesøvnen er ikke så verst da, heldigvis fungerer noe greit :)

Samme "problem" som mange andre her, ser jeg! Sover godt om natta, men på dagtid heller dårlig! Kan slumpe til å sove tre timer i vogna på formiddagen, viss jeg er i sentrum og handler/gjør ærender, men som regel er det en halvtime her og et kvarter der, sutring, tydelig trøtt og vil helst ligge og kose ved brystet/i fanget. Ikke så veldig effektive dager med andre ord! :p

Akkurat det samme her! Tydelig trøtt, men blir bare sutring istedenfor å finne søvnen.. Jeg smittes så veldig av Markus sitt humør, så om jeg styrer for lenge med å få han til å sove blir jeg så sutrete selv:P Så må gi meg endel ganger for hjelper null når både jeg og lille er i dårlig humør:P

Her er det også mye sutring og soving på armen/ved puppen, legger jeg henne fra meg går det 5 min så er det hyl og skrik. Vi skal manuellterapaut på mandag så håper dette kanskje løser seg da..:)

Natta er ikke noe problem, sover fra 21.30-08.00 med en amming på nattten:)

♥Termin 25.07.13-Prinsessa født 19/7-13♥

Går jeg tur eller ligger sammen med henne i vår seng sover hun gjerne i to-tre timer, ellers blir d 4-5 lurer av 30-40 min i løpet av dagen. Sover 13 timer om natten da :)

Storesøster Mars 2009
Lillesøster Juli 2013

Back
Topp