Hvordan sover dere ?

Alvea

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Her har lillegutt ligget i mellom oss i senga vår, men i natt skal vi prøve å ha han i sin egen seng, kjenner jeg gruer meg :p

Vi har hatt han i bedside crib, ved siden av senga vår. Både natt og dag ligger han i et reir av rullet helseteppe. Når han sover på dagen reiver vi ham i et helseteppe. Da koser han seg. På natta legger vi han med dyne som vi fester stramt rundt ham over brystet. Vi har Sleepyhead reir også,men bruker den ikke enda pga bronkiolitt, så tar ikke sjansen på mindre surstoff opptak.

Jeg og lillemor ligger i dobbeltsenga, mannen ligger på madrass på gulvet :P vi ammer hver 2.-3.time, og hun ønsker ofte kroppskontakt med meg, så vi varierer mellom at hun sover på brystet mitt og ved siden av meg i senga. Har også Bedside crib, men hun vil ikke ligge der. Kanskje etterhvert.

På dagtid må jeg innrømme at mini sover for det meste på brystet/armkroken min eller mannen sin ❤️ om natten sover han i en moseskurv ved siden av senga mi. Han vil kun sove alene hvis vi svøper han godt i et helseteppe med dyne over :p

På dagtid må jeg innrømme at mini sover for det meste på brystet/armkroken min eller mannen sin ❤️ om natten sover han i en moseskurv ved siden av senga mi. Han vil kun sove alene hvis vi svøper han godt i et helseteppe med dyne over :p
Sånn er det her også :P babyene sover fortest når de får ligge på brystet, så det får de ofte. Men ellers sover de innesvøpt i teppe enten i sofaen (med Bbhugme-puta som kant rundt) eller i sin seng

Her vil lillebror bare sove på oss :p sov 2 korte økter i senga si i natt. Det var deilig :p har Babynest som vil flytter litt på.. Tror han trivest der. Men ikkje lenge. Håper han vil sove mer alene etterhvert. Eg eg heilt gåen i ryggen etter og ha han i armkroken hele natta :p testa vogna i går. Der sov han fint :) så håper på mye fint vær så vi kan gå mye ut :)

Tulla vår sover mest på brystkassa vår også. Hun hater å sove alene. Sengen sin vil hun ikke sove i. Vi prøver å bli flinkere på å legge henne ned i vugga når hun sover om dagen. Om natta prøver vi å legge henne i babynest mellom oss i sengen. Fungerer noen ganger.

Åh det var litt godt å høre at flere sover med baby på brystet <3 føler meg helt alene i denne verden om å gjøre det slik, da alle "flinke" mødre får ungen til å sove rundt og i egen seng kun etter få uker...

Ååh, kjempegodt å høre det er flere som ikke har de i egen seng ! Føler alle mener de må ligge i sin egen seng fra dag en omtrent.. Vi prøvde i natt, men han har grått og vært urolig hele natta, trolig pga vondt i magen, så etterhvert, etter mye byssing, havna han i vår seng igjen og falt endelig til ro kl 6 i dagtidlig, så rimelig slitne foreldre kan man si :p På dagen sover han godt i vugga si på stua eller i fanget til en av oss :)

Ingen babyer kan bli bortskjemt, bare å kose masse og hjelpe de til å bonde og føle trygghet i denne ukjente nye verdenen de har kommet til :-)

Her sover babyen vår i seng om natten, hender noen ganger vi sover sammens med han :-) Ellers så sover han i vugge, i sofaen eller på brystet vårt :D

Godt å høre det er flere... Her har vi forsøkt å ha lille i egen seng, men han vil ikke... Sover greit på dagen i vogga, men vil bare ligge i vår seng på natta...

❤️

Last edited:
Sover i babynest i senga sammen med meg inntil første amming, etter det ligger hun bare ved siden av meg. Sover meg gjennom ammingen som regel og orker ikke flytte henne etterpå :p Er bare koselig å ha henne nært :)

Back
Topp