Hvordan sover dere med barnet på natten?

Lillejordbær

Flørter med forumet
Hei! Hvordan sover dere med barnet på natten? Jeg prøver å få barnet medsiden av meg i sengen men ofte havner han oppå meg. Og alle råd sier at det absolutt ikke anbefalt. Prøver også å få han oppi bedside criben, men det er foreløpig umulig. Med første mann lå han oppå meg fra dag 1 til ca 1 år, men man kjenner jo man blir veldig engstelig for krybbedød.
 
Storesøster på tre år kommer inn til oss hver natt. Så siden lillebror kom til verden for fire uker siden har storesøster og pappa sovet på gjesterommet og jeg og lillebror i vår seng. Han sover da ved siden av meg med egen dyne. Når mannen jobber natt sover jeg mellom baby og storesøster. Har forsøkt å få baby i egen seng ved siden av vår uten hell. Tør ikke å sovne med baby oppå meg. Som regel ammer vi liggende så jeg bare kan skyve meg unna når han har sovnet.
 
Her varierer det veldig :) men legger han i sprinkelsenga som står vedsiden av vår. Sover da til mellom 1-3 . Tar han så ut og ammer og bytter bleie. Der har jeg også titt og ofte gått på smellen når jeg bysser han til søvn. Han sovner oppå meg og jeg dupper av. Heldigvis har jeg lagt meg helt ned og har ikke min dyne på oss. Men prøver å unngå det nå ved å amme sittende og høre på podcast.
Så legger jeg han i sprinkelsenga igjen og da sover han til 6-7. Etter amming da får han ligge i senga vår til vi står opp som er mellom 8-10 :)
 
Foreløpig i senga mellom oss med egen dyne, prøver å legge i sprinkelsenga, men uten hell til nå :hilarious: vurderer å kjøpe beddide crib å prøve det
 
Vurderte lenge (før fødsel) å kjøpe bedside crib, men det ble aldri noe av. Glad for det nå, tror ikke vi hadde fått brukt den stort uansett.. baby sover i sengen vår mellom oss, med egen dyne :) Ammer liggende på natten og skyver han bort fra meg når vi er ferdige.
 
Var SÅ fornøyd med å få tak i bedside crib med mesh hele veien på senga til en fin pris, men så kjøpte vi oss ny seng som er veldig høy, så bedside criben blir alt for lav og må sitte statisk i en sit up for å få henne over så det ble bare knotete, så den blir jeg nok å selge.. så her er det samsoving og så blir det sprinkelsenga etterhvert:)
 
Hun sover i sengen sammen med oss, ammer liggende og skyver unna når hun har sovnet. Har egen dyne:happy: Vi har bedsidecrib, brukte den de første nettene etter vi var hjemme fra sykehuset, men siden vi ikke har kunnet feste den til senga vår enda pga da kom ikke jeg meg ut på morgenen/natta uten å vekke alt og alle (keisersnitt, kan ikke ta «sit-ups» ut av senga) pluss at da slipper jeg bruke en evighet på å bysse henne i søvn, så endte vi med samsoving. På sikt vil jeg ta i bruk bedside’en når jeg kan skyve henne over dit igjen når den er festa til senga vår :happy: Håper vi får til det :happy:
 
Jenta vår er 9 dager i dag. Målet er å få henne til å sove i bedside crib, men hun våkner og gråter når vi legger henne ned. Nå har vi prøvd litt forskjellig: samsoving med henne mellom oss på egen madrass med egen dyne og at vi er våkne på skift og bysser/bærer til hun sovner i armene våre. Begge deler funker, men vi vil jo at hun sover i egen seng. Hun vil også ha mye mat generelt og spesielt på natta, men hun gir nesten aldri tegn på at hun er ferdig med ammingen (altså at hun slipper brystet). Det er veldig slitsomt, så jeg håper det bedrer seg på sikt.
 
Hun sover stort sett i bed-side crib. Får flyttet henne dit etter amming ved leggetid. Sliter så med å vekke henne resten av natta, så for øyblikket, så er criben absoluttt i bruk
 
Hun sover i bedside crib. Har til nå våknet av seg selv etter ca 3 timer når hun er sulten, ammer henne og gir MME rett etter i tillegg, så legger jeg hun tilbake i criben. Har gått greit så langt. Håper på sikt å produsere nok melk til å kun amme, heldigvis har sambo permisjon i 2 uker til.
 
Sover litt i sprinkelseng men da blir det korte økter og ikke alltid hun vil. Så hun sover en del i senga med oss. Helst at hun har sin egen dyne. Ved skikkelige knipe netter så sover hun litt på brystet til pappaen, men da sover jeg med ett øye oppe :bag:
 
Her har lillemor sovet i springkelseng hver natt siden vi kom hjem fra sykehuset. Hun sovner som oftest i armene våre, eller på brystet. Overgangen til å legge henne ned i sengen varierer litt, det kan fort ta 2-3 forsøk midt på natten (på dagtid er hun mye lettere å legge fra seg, i vugge eller vogn), men når hun først sover så sover hun godt og lenge i sengen sin.
 
Min er 6 uker. Hun sover stort sett i bedside, og har sovet noen netter i nestet i senga. Mannen og storebror sover på eget rom foreløpig :p men det har absolutt vært netter hvor hun har sovnet oppå meg etter raping og netter hvor jeg bare har lagt henne ved siden av meg med egen dyne. Tenker at det er best å følge egne instinkter og se an hva barnet ønsker. Jeg er ikke suuuper nøye på hva retningslinjene sier, men tar selvsagt sikkerhet i betraktning :)
 
Har tatt av den ene siden på sprinkelsengen og satt den inntil min. Baby sover der fra ca 22.30- rundt 03.. da våkner han for mat :) så sover vi videre til ca 06.30. Da sier vi hadet til storesøster som skal til barnehagen. Så legger vi oss ca 07, og sover videre til 10… vi bytter også bleie hver gang vi er våkne.
 
Back
Topp