Hvordan sover dere i disse dager?

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Jeg sover ærlig talt bedre enn flere av nettene jeg hadde på tampen som høygravid. Når jeg først har fått mini til å sove, kan han sove rundt 4 timer i strekk, en gang tok han 6 timer, mens noen ganger blir det bare to. For det meste er det bare å mate og rape og prøve med smokk eller amme litt mer og vente på at han skal sovne så jeg kan legge meg unna. Vi samsover, men siden vi har stor seng kan jeg som regel flytte meg såpass unna at jeg ikke må ligge som en pinne.

Så jeg får oftest rundt 8 timers søvn, men den er mer oppstykket og tar lengre tid å få :p skal ikke klage i det hele tatt!

Her har nettene gått som en drøm, hadde trodd det skulle være mye verre! Så jeg er positivt overrasket :) hun sover 2-4 timer i slengen som regel, vi samsover så jeg merker nesten ikke noe av ammingen, gjør det nesten i søvne :) føler jeg får hvilt ut og sovet godt hver natt :) krysser fingrene for at det fortsetter, hihi :D

Sover bedre nå enn da jeg var høygravid. Mini sover ca 5-6 timer om nettene, ammes så og så sover hun i 3 timer til.

Jeg får intervaller på 4-6 timer om natta, og det er en klar forbedring fra svangerskapet (y)

Dere er så sykt heldige!!! Hvor gamle er babyene deres? Hvordan sover de på dagen?

Hun her er tre uker, sover godt på dagen, stort sett 2,5 time om gangen mellom måltidene. Men når kvelden kommer er hun vanskelig å roe, og sover gjerne bare 30 min til 1,5 gjennom hele natta. Og jeg er likevel veldig fornøyd, da storesøsteren hennes ikke sov mer enn 20 min om gangen før hun var 10 mnd!

Her varierer søvnen. Noen ganger våkner lillesøster ofte, andre ganger sover hun bra.men storebror kommer ofte inn og han har begynt å våkne halv 6. å lillesøster blir ofte lys våken når vi skal legge. ene dagen gikk vi inn på rommet litt over 9 og 12 hadde vi ikke sovet mer enn noen minutter innimellom.

Dere er så sykt heldige!!! Hvor gamle er babyene deres? Hvordan sover de på dagen?

Hun her er tre uker, sover godt på dagen, stort sett 2,5 time om gangen mellom måltidene. Men når kvelden kommer er hun vanskelig å roe, og sover gjerne bare 30 min til 1,5 gjennom hele natta. Og jeg er likevel veldig fornøyd, da storesøsteren hennes ikke sov mer enn 20 min om gangen før hun var 10 mnd!
Vi hadde det likt med eldsteldstemann vi og. Han er to år, og søvn har bare vært kjent for han periodevis. Han måtte kjøres rundt i bil når det sto på som verst i starten... Med lillesøster er det luksus forelforeløpig. Hun er bare seks dager gammel, men so far so good. Sover flere timer i slengen om natta. Om dagen er det likedan. Så er det mating og så sover hun videre. Når man er vant til null søvn fra forrige mann er dette nesten for godt til å være sant..

Min er tre uker i morgen, men har sovet slik jeg beskriver fra fjerde natta av. Men han kaver mye om kveldene og vil henge i puppene og "spise seg opp". Typisk kveldsuro, virker det som. Håper din fortsetter slik da og gjerne øker intervallene etterhvert :) godt for både mor og barn med sammenhengende søvn!

Storesøster var også flink til å sove, men hun brukte meg som smokk hele natta. Så jeg sover mye bedre nå... :p

Når hun først sover så sover hun 3-4 timer, men å roe henne ned og få henne til å sove tar fort 1-3 timer det er mere slitsomt :( hun sover fra cirka 01:00-04:00 og det som er fra 04:00 får jeg ikke henne til å sove igjen. Hun er lys våken. Det er kjempekjedelig :( idag prøvde jeg å bysse henne i 1time og hun nekta å sove da sto mannen opp og tok seg av henne litt før han dro på jobb så jeg fikk sove.

Er omtrent samme greia hver dag :)
Er i grunn ganske fornøyd siden storesøster våkna hver 1,5-2t.

Problemet her er at hun her skal helst sove på meg og ikke i senga. Blir helt gåen i ryggen :(

Hun er 19 dager idag ;)

Tror han får hver 3.time, ser ikke på klokka bare slenger ut puppen:p
Kunne gjerne sovet lenger i strekk, men det går helt fint... sover bedre enn jeg gjorde med alle vondtene som høygravid;p

Lillemann er 18 dager nå, sover stort sett 3-4 timers etapper døgnet rundt (noen ganger 1-2 timers på dagtid), men han er fryktelig vanskelig å få til å roe seg for natta. Bruker gjerne et par timer hver kveld før vi får sove, og da er det fint lite som funker egentlig, annet enn at det tar den tida det tar. Han sover i egen seng som står inntil min side (laget til bedside crib) - jeg får ikke til liggende amming, så samsoving har ingen praktisk funksjon for oss (annet enn kos, men jeg får uansett ikke sove noe godt i frykt for å legge dyna mi over han).
Tror jeg har glemt hvor fysisk vondt det var på slutten av svangerskapet, for per dags dato jamrer jeg meg over at jeg har lyst på en hel natt sammenhengende søvn :P Har noen vage minner om at det må være noen mnd siden sist.
Forberedte meg på det verste før han kom; at jeg skulle få en baby som aldri sov. Så jeg er vel egentlig heldig, selv om jeg er blodig sjalu på de som har babyer som sover sammenhengende hele natta ;)

Her er hun nå 5 uker og vi har sovet godt på natten fra dag 1 *bank i bordet* :) . Nå legger hun seg i sin egen seng mellom 20-22 og sover en god stund, i natt våknet hun 03.30 og klokken 07.00. Så måtte hun vekkes klokka ni fordi vi skulle levere storesøster i barnehagen :) Etter første nattammingen samsover vi :) Det er først nå de siste dagene hun har begynt å sove i egen seng, men nå så vi behovet siden hun sovnet tungt i stua på kvelden og det ble dumt å vekke henne når vi skule legge oss.

Varierer, ingen rutine på det. Eneste er at etter kl 3 føler jeg han våkner i ett sett, kanskje fordi jeg da ammer liggende og vi begge sovner og at han da mister puppen og derfor bare småspiser og blir fort sulten igjen? Får som oftest minst tre timer sammenhengende, legger meg i 12 tiden og står opp rundt kl 10, så føler jeg får nok søvn hvertfall, men savner mer sammenhengende søvn :p

Her er det opp hver 2,5 time jevnt hele døgnet. Kan nesten stille klokka etter han.
Så jeg er konstant trøtt!

Vi tar siste mating kl 21. Så sover vi til ca 24. Mater - sover til 3-4 mater - sover til 7 ca. Sover myyyye bedre enn da jeg var gravid. Mating tar ca 30 min også må jeg pumpe i 30min så jeg er våken ca 1,5 time hver økt. Da jeg var gravid sovnet jeg ikke før 4-5 pga halsbrann

Back
Topp