Hvordan sover babyene?

2 uker gammel i morgen. Sov seg gjennom første uke, måtte vekkes for å spise/skift. Fra dag 8 har han våknet veldig, og vi sliter masse med luftsmerter. Lite søvn på grunn av tydelig ubehag/knip. Virker som om han sliter med å få rape etter måltidene, og så vil han spise enda mer når han har vondt. Da virker han nesten litt desperat, enda han har spist. Sovner som regel på brystet og kan sove lenge der, men våkner når jeg legger han fra meg. Gulper og hikker veldig mye. Er det flere som har det sånn? Er det vanlig kolikkliknende smerter? Har kjøpt ammete, og vurderer å ta han med til kiropraktor bare for å sjekke at det ikke er noen låsninger.

Høres kjent ut ja! Jenta mi ble bedre da jeg gikk over til å gi hipp.. Først ammet jeg, men da ble hun rasende hver gang jeg skulle gi hun mat, og var ekstremt urolig! Så prøvde vi nan, litt roligere, men fikk hard mage, så gikk vi over til hipp, det hjalp veldig! Kan hun faktisk ligge for seg selv og sovne selv eller bare se rundt seg! Mye blidere nå
 
Har d ganske likt deg utenom at frøkna mi gulper nesten aldri og raping går greit... Skal sjekke låsninger på mi hvertfall. Bruker også ammete samt semperdråper og minifom... Lite som har hjulpet dessverre :(

Vi kommer oss med rapingen, men gulper en god del enda. Virker som om det har roet seg litt når jeg ikke drikker melk og spise så mye yoghurt. Her har vi bestilt time til kiropraktor, uansett greit å sjekke=) ganske stor baby og ganske så lav og liten mamma, så han har hatt det veldig trangt. Ammete har vi=) semperdråper hva er det?
 
Høres kjent ut ja! Jenta mi ble bedre da jeg gikk over til å gi hipp.. Først ammet jeg, men da ble hun rasende hver gang jeg skulle gi hun mat, og var ekstremt urolig! Så prøvde vi nan, litt roligere, men fikk hard mage, så gikk vi over til hipp, det hjalp veldig! Kan hun faktisk ligge for seg selv og sovne selv eller bare se rundt seg! Mye blidere nå

Men måtte du slutte å amme helt? Vi prøver oss frem med å kutte ut litt forskjellige matvarer. Men må gå å bære hele dagen, også er det en storebror her som også trenger mamma litt. Har kjøpt meg bæresjal, så får jeg da avlastet litt=)
 
Jeg tok i bruk tutt! Det gjorde stor forskjell. Hadde det sånn som du beskriver.
Vi prøvde med smokk, men det hjalp akkurat der og da. Problemet var st han svelget så mye luft at det gjorde vondt verre=\
 
Vi kommer oss med rapingen, men gulper en god del enda. Virker som om det har roet seg litt når jeg ikke drikker melk og spise så mye yoghurt. Her har vi bestilt time til kiropraktor, uansett greit å sjekke=) ganske stor baby og ganske så lav og liten mamma, så han har hatt det veldig trangt. Ammete har vi=) semperdråper hva er det?

Så godt d kommer seg da! :) Semperdråper er probiotika, altså melkesyrebakterier :) Skal hjelpe fordøyelsen.
 
Men måtte du slutte å amme helt? Vi prøver oss frem med å kutte ut litt forskjellige matvarer. Men må gå å bære hele dagen, også er det en storebror her som også trenger mamma litt. Har kjøpt meg bæresjal, så får jeg da avlastet litt=)

Jeg sluttet helt ja! Det var virkelig ikke verdt det! Jeg ble helt utslitt både fysisk og psykisk! Og når man både gir mm og mme så kan det gi magevondt!

Hvor har du kjøpt bæresjal? Jeg har bæresele, men kunne tenkt meg sjal også! Hvilke skal man velge liksom
 
Mere og mere våken på dagen nå, kanskje opp til 3 timer uten tiden vi ammer :) sovner fra 24-09 med 2-3 runder med amming
 
Jeg sluttet helt ja! Det var virkelig ikke verdt det! Jeg ble helt utslitt både fysisk og psykisk! Og når man både gir mm og mme så kan det gi magevondt!

Hvor har du kjøpt bæresjal? Jeg har bæresele, men kunne tenkt meg sjal også! Hvilke skal man velge liksom

Det skjønner jeg da, når det blir mer trøblete enn det er kos. Man må bare prøve seg frem og finne det som funker for baby og en selv=)

Jeg bestilte sånn uten knyting, baby k'tan heter det, de har det flere steder. Bestilte på barnas helsebutikk, aldri handlet derfra før, men det virket ganske ålreit. Aldri prøvd bæresjal før, men likte at det var uten den knytingen, tror det hadde endt med at jeg aldri brukte det. Enig, føler bæresele blir litt klumpete på en måte=p
 
Har tydelig forskjell på dag og natt. Sover nesten ikke på dagtid, men på natt kan han sove 5 timer mellom det første måltidet og neste på natta så ca 2 timer mellom de neste måltidene..
 
Back
Topp