Hvordan sov toåringen deres?

Skytten84

Glad i forumet
Hvor mye sov toåringen deres? (På dagen og natta?)
Lurer på om vi må kutte ned på dagsovinga pga leggeproblemer, men det kan jo være andre ting også. Han sover to timer, lurer på å kutte ned til en...

Sov tre timer på dagtid, og +/- 12 timer på natta..

Sover en halv time på dagen, om han har behov for det. Legger seg kl 19.00, sovner som regel innen 10-15 minutter, våkner som regel etter halv 9  på morgene om han får bestemme selv. Sjeden han er våken i løpet av natten.

Sov ca 1.5 time på dagtid, og ca fra 19.00/19.30 på kvelden til alt mellom 06.00 og 08.30 på morningen.. Stort sett våknet han i 7 tiden.. 

Tiden rundt da han ble to, så sov han maks en time på dagen, og ca.12 timer natt.

Nå er han 2.5 og dagsoving er på vei ut, blir myyye tull ved legging om han sover på dagen. Og de gangene han sover så er det maks en halvtime, mer enn det betyr trøbbel ved legging, mye uro på natta.

Hun sover 1 time på dagen, sover hun mer blir det tull om kvelden. Legger seg kl 20, og sover natten igjennom til hun blir vekket i 7-8 tiden. I helgene får hun sove så lenge hun vil og da sover hun gjerne 13-14 timer natt, da kutter vi dagduppen.

han sover 1-2 timer på formiddagen, ca 4 timer etter at vi har stått opp. legger seg i 7 tida, er umulig å legge, å ligger derfor midt mellom mamma å pappa, å må "koses" i søvn.. går ikke mange timene før han våkner igjen å så må det "koses" litt til.. etter at vi har lagt oss å alle tre er i dobbelsenga, våkner han gjerne alt fra 2 til 5 ganger i løpet av natta å skal ha sutten, eller finner ikke kosen å slike ting..

søvn er ikke noe vi kan her i huset for å si det sånn

Hehe, må bare smile litt av "får hun sove så lenge hun vil"... det har skjedd kanskje 2 ganger i løpet av 2 1/2 år at jeg har våknet før lillesnuppa :) Det høres behagelig ut :)

Henriettemamma skrev:
Hun sover 1 time på dagen, sover hun mer blir det tull om kvelden. Legger seg kl 20, og sover natten igjennom til hun blir vekket i 7-8 tiden. I helgene får hun sove så lenge hun vil og da sover hun gjerne 13-14 timer natt, da kutter vi dagduppen.

Kutta ut dag sovingen for ca 6 mnd siden..  Han legger seg ca kl 19 og står opp rundt kl 07 +-

nå er han 2år & 3mnd

1.5-3 timer på dagen
(nå er han i en 1.5 t periode pga påskeferien, det var en etter juleferien og..oftere at det blir 3)

og 11 om natta

Min er 2 år om 3 måneder . 
Morgen i 07.30 tiden.
Han sover 1 til 3 timer på dagen.
Leggetid 19.30 og det fungerer greit.
 men når på dagen sover han da??

Kanskje dere kan kutte litt ned da på hvilen på dagen.

Min er 2 år om 3 måneder . 
Morgen i 07.30 tiden.
Han sover 1 til 3 timer på dagen.
Leggetid 19.30 og det fungerer greit.
 men når på dagen sover han da??

Kanskje dere kan kutte litt ned da på hvilen på dagen.

Hun sov nesten aldri på dagen etter at hun ble 1 år, men gikk/går litt i perioder likevell.

hun sov alt ifra 20 min til 3 timer på dagen, men la seg like fint om kvelden og sov 13-15 timer om nattan likevell.

Jeg synes det høres mye ut med 2 timer soving om dagen for en 2 åring. Ihvertfall som fast rutine hver dag.
Min jente sluttet å sove rett før hun ble 2. Men er vel vanlig at de er litt over 2.. De fååå gangene hun trengte å sove i begynnelsen fikk hun maks en halv time før jeg vekket henne. Ellers får hun absolutt ikke sove på kvelden.. Nå kan hun ikke sove i 15 min i bilen engang uten at hun ikke får sove senere. Så her må hun holdes våken uansett sliten hun blir utover dagen. Ingen av de andre barna over 2 i barnehagen sover heller, så hun slipper å leke alene i barnehagen heldigvis :)
Hun sover 12 timers natt. Hun blir 3 i slutten av juni.

Han legger seg rundt 19.. Noen ganger sover han med en gang og noen ganger styrer han på til halv 10 (heldigvis sjeldent) 

Da sover han som regel til 08.30.. 
Noen ganger våkner han på natten.. Enten sulten eller luft i magen.. 
Da hjelper en skive eller massasje! 

Han sover halvannen time i bhg, men skal helst ikke sove etter 14.. 

Han blir ikke 2 før i juli da! :)

Ingenting på dagen...11 til 12 timer på natta og det er max... Ingen soveunge gitt..

Fra kvart på sju - kvart på sju. Ca. 1,5 time på dagtid.

Nå er hun 2,5, og sover fortsatt tolv timer på natta. Duppen på dagtid er kuttet ut. :)

Jeg har tydeligvis fått meg en sønn som trenger lite søvn. Vi har kuttet hvilen på dagen og han sover fra ca 19:00 til 06:00.

Back
Topp