hvordan smertstiilnde skal dere ha under fødsel?

tåmmelise

Forelsket i forumet
jeg har tenkt på badekar og lystgass. hva tenker dere om epudural?

Badekar, varme risposer kanskje lystgass.

Har IKKE lyst på epidural. Minst mulig drugs på meg takk :))

Her kommer jeg til å prøve alt utenom epudural tenker jeg. Har så sykt sprøyteskrekk, at det halve kunne vært nok.

sist klarte eg meed med lystgass. det skal eg vertfall ha denne gangen også :)
eg syntes egentlig ikkje det hjalp så veldig på smertene, men det var godt å ha noke anna å fokusere på når riene kom..
Til slutt var eg så sliten at eg ba om epidural, men da var det heldigvis for seint:) hadde egentlig ikkje lyst på det når eg ba om det heller, men det var så himla vondt og eg var så innmari sliten..
så eg tenker at en bare må se det litt ann.

har lyst å kunne sitte i en dusj med varmt vann vertfall..

Her blir det epidural eller ingenting.. Alt det andre prøvde jeg sist og det funka ikke! Regner med jeg kommer til å rope etter epidural etter en stund, sånt sant ikke fødselen blir så rask at jeg ikke rekker...

Fikk epidural sist også.. Fødselen min varte i nesten to døgn så fordi jeg var så sliten fikk jeg det for å slappe av litt, det hjalp og gav meg noen få timers søvn..

Men ser ann nå, går det fort er det ikke sikkert jeg trenger noe..

Jeg vil helst ikke ha epidural, men er positiv til å prøve lystgass om jeg skulle trenge noe Jeg har aldri født før så jeg må nesten se det an hvordan det går

Har brukt kun lystgass de to andre gangene, og håper jeg klarer meg med det denne gangen også. Men får se hvordan det blir ;)

Jeg fikk epidural etter å ha prøvd det meste;) Kjente ikke at den guddommelig grønnemannen stakk en gang;;) 

Her har jeg blitt anbefalt epidural av mine venninner.. Måtte ikke finne på å si nei, dersom de spør om jeg vil ha.. Så blir det vel lystgass.. Og jordmor sa de legger klar veneflon i hånda i tilfelle fentanyl.. Ble også fortalt at epiduralen kan forlenge fødselen, men hvis det blir uutholdelig tar jeg gjerne imot den grønne mannen.. =)

Her blir det alt som er normalt under KS, men jeg vet ikke enda hva ;p Spinal er det vel?

Jeg rakk ikke epidural sist, men om fødselen blir langdryg synes jeg det er veldig greit å ta det så man får en liten pause til å samle sammen litt mer energi mot slutten :)

Epidural var det beste som har hendt meg under fødselen til 2 man.
skal nok be om det med en gang hvis fødselen blir vanskelig igjen .
Mange virker ikke epidural for dem som den skal, for meg var det helt himmelsk , gikk fra helvete til himmelen på 1 min...
synes ikke lyskas hjelper så mye på smertene, gjør bare at en blir døsen ...

lykke til alle sammen :)

spennende tid frem for oss nå .

Heldigvis holdt jeg meg til planen med å unngå alt sånt. Ville gjerne prøve badekar men dette rakk jeg jo ikke da :) En evt neste gang skal jeg også greie meg uten. Har høy smerteterskel vil jeg påstå

Rispose og badekar ;) håper å slippe noe mer, klarte meg med dette sist.

Må bare ta det som det kommer tenker jeg. Hvis det tar like lang tid som sist blir det noe epinural, men håper jeg klarer meg uten :)

Fikk lystgass,epidural og spinal første gang fordi det endte med hs..når jeg skulle ha nr 2 nekta jeg og ta lystgass ble så kvalm og svimmel så da ble det kun epidural og den var ille god for sov i 4 timer..

Kommer ikke til å planlegge absolutt noenting siden alt forandrer seg under en fødsel allikevel!

Forrige gang ville jeg ikke ha hverken petidin eller epidural, men med to og et halvt døgn med smerter og uten søvn, sa jeg ja til det meste. Ingen av delene fungerte, dessverre. Det som fungere best var lystgass. Var også fast bestemt på at jeg skulle benytte meg masse av badekar og dusj siden varmt vann vanligvis har god smertestillende effekt på meg. Under fødselen fristet det ikke i det hele tatt å gå i badekaret.....

Så denne gangen tar jeg alt som det kommer. Er dog glad de fortsatt har lystgass på sykehuset her ;-)

Jeg har tenkt til og ta det som det kommer. Vis jeg tror jeg kommer til og dø så tar jeg epedural, hvis jeg føler jeg overlever så blir det ikke no epedural. Beste planen er nok å ikke ha no plan, for da er det ikke noe som kan gå galt i følge planen ;)

Tar det litt som det kommer, tror jeg.. Første gang fikk jeg epidural, det var himmelsk under åpningsriene som da hadde vart en del timer. Andre gangen gikk det kjappere og det var fullt på føden, så da fikk jeg ikke. Åpningsriene var tette som hagl og intense, men jeg overlevde jo og hadde alt i alt en bedre fødselsopplevelse den gangen. Meen, blir riene uutholdelige denne gangen og jeg rekker det, har jeg ingen kvaler med å ta epidural. Merker jo ikke at den settes en gang, de setter den jo i en rie så du har mer en nok med å puste hehe

Klesklypa skrev:
sist klarte eg meed med lystgass. det skal eg vertfall ha denne gangen også :)
eg syntes egentlig ikkje det hjalp så veldig på smertene, men det var godt å ha noke anna å fokusere på når riene kom..
Til slutt var eg så sliten at eg ba om epidural, men da var det heldigvis for seint:) hadde egentlig ikkje lyst på det når eg ba om det heller, men det var så himla vondt og eg var så innmari sliten..
så eg tenker at en bare må se det litt ann.

har lyst å kunne sitte i en dusj med varmt vann vertfall..

Akkurat min erfaring med lystgass også, kjente definitivt smertene, men det hjalp meg å fokusere på pustingen. Hadde korte fødsler, med intense rier, uten pauser ved begge fødslene mine

Min forrige fødsel hadde jeg ingen ting og følte jeg fikk være skikkelig med og ikke minst kom meg fort til hektene etter fødsel. Nå er jeg veldig usikker på om jeg klarer den bragden der igjen eller om jeg kommer til å velge noe men i utgangspunktet ønsker jeg ikke noen medisiner nå heller. 

Back
Topp