Hvordan slutte med smokk?

Mamma_2013

ØnskerMegEnGullUnge2013<3
Hei.

Ja, nå gjelder det smokk...

Hvordan skal jeg avvenne smokken til sønnen min?

Syns han sutter på den dag inn og dag ut, uavhengig av om han skal sove el ei... Blitt så avhengig av den :-|

Til å begynne med ønsker jeg gradvis minske den også helt slutt etterhvert.

Noen tips & triks?



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hei

Jeg tenker det er lurt å avvenne han gradvis (hvis han bruker smokk når han skal sove, la han få gjør det, tenker det er siste stopp når man skal avvenne med smokk).
Sjøl om han kanskje ikke skjønner så mye enda, så prøv å forklar.
Feks det vi gjør med gutten vår (han bruker bare smokk når han sover, har vært veldig streng der *kremt*:rolleyes:) er at når han våkner fra den ene dagluren han har nå, så får han ha smokken et par minutt etter han våkner, sann han er helt våken, og da spør jeg fint om jeg kan få smokken, og forklarer han hvorfor, og da får jeg smokken uten noen protester.
Det har gått bra for våres sin del ihvertfall :)
Men her har han ALDRI vært helt nødt å hatt smokken utenom når han sover, så det har liksom aldri vært noe protest hvis vi hadde bare tatt den fra han :p

Blei et langt innlegg, men håper du skjønner hva jeg mener :) Det er ihvertfall det tipset jeg kan gi deg. Men det kan jo funke for oss, men ikke for andre, så man må no bare se :D
 
Jeg prøver så godt jeg kan... Men han er SÅ avhengig at jeg ikke har ord for det...

Kanskje han selv legger den fra seg etterhvert?
 
Her klare hun seg uten på dagen så lenge hun ikke ser den, men trenger den av og til når hun trenger trøst eller veldig trøtte. Men må ha den til bilen og sengen så gleder meg ikke til den kampen!
 
Back
Topp