hvordan slutte å amme??

Hebbeliten

Forelsket i forumet
Gutten min er 9 mnd. Jeg begynner på jobb igjen om en mnd. Og lurer litt på hvordan dere sluttet....
Har trappa litt ned...men det sprenger og lekker...spesielt om natta (selv om jeg ammer han da han legger seg i 6-7tia)

Kjøp en VELDIG STRAM sports topp. Ikke bh. Gjerne i noen str for liten. Den skal stramme veldig!! Jeg kjøpte på spar kjøp. Gå med den natt og dag. Den lurer brystene til å tro at de er fulle av melk og da produserer de ikke så mye. Dette funket på meg og jeg sluttet å amme etter ca 2 mnd.

Så klemmer du ut av brystene litt HVIS det er veldig spreng,ellers lar du de være.. Og kjøp Salvie te på helsekosten. Den skal hindre melkeproduksjon.

Alt dette funket veldig bra her!

Så kjøp stram topp,Salvie te og klem litt  ut av brystene hvis nødvendig. [:)]Ellers bør de være helt ifred.Etter en uke skal det være bedre. Kommer til å gjøre litt vondt og være litt ekkelt i begynnelsen!

lykke til og oppdater[:)]

eg og trappet ned hadde lengre og lengre tidsrom mellom hver gang eg ammet,det lakk og sprengte her og men det ga seg ganske fort,når eg ikke ammet..

verdt å prøve[:D] blir kanskje deilig å føle at puppene ikke henger men at de er skikkelig stramma opp hahha selv om det blir ganske så flatt da sikkert......jei...kan ikke si eg glede meg.

har aldri fått til å melke brystene selv...men kan jo ta å pumpe litt ut med ungen eller brystpumpen vel? hvis det er ille?

Men du stoppet tverdt? ikke noe amming morgen og kveld f.eks??

ORIGINAL: Kakemonsteret

Men altså, vil du slutte HELT å amme eller vil du amme morgen og kveld?

Hvis du vil slutte helt å amme kan du få tabletter hos legen som stopper melkeproduksjonen. Hvis du vil trappe ned å amme så gjør det gradvis, det vil sprenge en del i begynnelsen men du må ikke pumpe det ut (du kan selvfølgelig håndmelke litt ut hvis det sprenger skikkelig). Pass på puppa at du ikke får tette melkeganger, da! [:D]

eg jobbe skift...så eg e der ikje alltid morgen og kveld...så eg må vel kanskje bare stoppe helt..men vil jo at han skal få den "gode melken fra meg" så lenge som mulig...helt til eg begynne på jobb iallefall...så kanskje eg ska hørre me legen om de tablettene..?

ORIGINAL: Hebbeliten

ORIGINAL: Kakemonsteret

Men altså, vil du slutte HELT å amme eller vil du amme morgen og kveld?

Hvis du vil slutte helt å amme kan du få tabletter hos legen som stopper melkeproduksjonen. Hvis du vil trappe ned å amme så gjør det gradvis, det vil sprenge en del i begynnelsen men du må ikke pumpe det ut (du kan selvfølgelig håndmelke litt ut hvis det sprenger skikkelig). Pass på puppa at du ikke får tette melkeganger, da! [:D]

eg jobbe skift...så eg e der ikje alltid morgen og kveld...så eg må vel kanskje bare stoppe helt..men vil jo at han skal få den "gode melken fra meg" så lenge som mulig...helt til eg begynne på jobb iallefall...så kanskje eg ska hørre me legen om de tablettene..?

Jeg fikk de tablettene. Jeg anbefaler de ikke. Er full i bivirkniker og anbefaler deg på det sterkeste at du prøver å gjøre det på gamle måten! Jeg stoppet tvert! Ta på deg en mega stram topp og drikk salvie te istedenfor tabletter!Ikke pump ut noe særlig. Bare et par dråper dersom det sprenger veldig. Det er veldig viktig å passe på.

kan du ikke fortsette og amme litt selv om du jobber skift?[:)]
eller vil du ikke amme mer?

ORIGINAL: ~Lisbeth83~

kan du ikke fortsette og amme litt selv om du jobber skift?[:)]
eller vil du ikke amme mer?

jo kanskje eg kan det? kanskje eg stresse mer enn eg trenger? får bare ta på meg ammeinnlegg når eg drar på jobb...og ha pumpen i skapet i tilfelle "nødstilfeller" hehe  

nai, får tenke litt mer på det. Kanskje han slutter snart av seg selv...

Jeg hadde pumpen med på jobb, så jeg slapp å slutte helt bare for at jeg begynte på jobb. Gikk helt fint. Han mistet interressen av seg selv etterhvert, så her gikk det med å trappe ned, til det en dag var helt slutt på amming.

Jeg begynte å jobbe da snuppa var omkring 11 måneder, men det hindret meg ikke i å slutte å amme.

Arbeidet også både dag og kveld.

Ammet henne når det passet[:)]

Spreng gir kroppen beskjed om å roe ned. Så om du får vond spreng er det bare å pumpe til sprengen gir seg, det skal ofte overraskende lite til, bare noen dråper ut kunne hjelpe for meg.

Når man slutter å amme jevnlig så går kroppen over til en slags stillstand, der man aldri får spreng om det går et døgn eller en helg uten å amme, men melka blir heller ikke borte, den flyter bare ikke like voldsomt ;)

Jeg begynte å jobbe når knerten var 9 mnd, men ammet fremdeles.
Fikk ammetid på jobben (1 time pr. dag) og ammet morgen eller ettermiddag, ettersom det passet seg.
Etterhvert gikk produksjonen mer og mer ned - siden etterspørselen ikke lenger var den samme.

Back
Topp