Hvordan skrive/formulere et fødebrev?

Frøken Fryd

Elsker forumet
Juli13-jentene
Har jo aldri skrevet et, men vil jo få med at jeg ønsker sen avnavling...
Følet jeg må skrive noe mer, men vet ikke hva siden det er et ukjent område for meg...
Noen som har litt inspirasjon eller erfaringer som de vil dele som kan vektlegges i et fødebrev?

♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥

Jeg skrev mitt sammen med jordmor, så det var egentlig hun som skrev det jeg ønsket. Men der sto det hvertfall hvem som skulle være med, om jeg ønsket smertelindring (og hvilken type), hun skrev også at jeg ville sjekkes minst mulig og at jeg ønsket mye råd og veiledning ang amming. I tillegg skrev hun at jeg skulle prioriteres for enerom og at jeg skulle bli så lenge jeg selv ønsket (dette er grunnet personlige årsaker da).

Tror det viktigste er at du skriver dine tanker og følelser ang hvordan du vil ha det på føden og barsel:)

Her ble d registrert at jeg ikke ønsker at di skal tappe navlestrengen om d ikke er heeelt nødvendig. . Dette ble registrert ved journalskriving.. utenom d har jeg notert litt ønsker på et ark som ligger sammen med blodprøve papirer og svangerskapsarket...

venter en prins 6juli

Her ble d registrert at jeg ikke ønsker at di skal tappe navlestrengen om d ikke er heeelt nødvendig. . Dette ble registrert ved journalskriving.. utenom d har jeg notert litt ønsker på et ark som ligger sammen med blodprøve papirer og svangerskapsarket...

venter en prins 6juli
Hvilke typer ønsker (om du vil dele).
Vet jo ikke hva som skjer under/etter en fødsel. Vil ikke sitte igjen med en altfor dårlig opplevelse. ..

Jeg kan dele mitt ''Fødebrev'';

''Fødebrev og ønsker/ tanker rundt fødselen;

Åpen for smertelindring om det skulle bli nødvendig.
Ønsker teppe/ dyne over kroppen når fødselen foregår, ønsker ikke å høre detaljerte beskrivelser om hva som foregår nedentil under selve fødselen.
Ønsker at barnet lett tørkes av for blod og annet etter at h*n er født da blod gjør meg ukomfortabel.
Far ønsker å klippe navlestreng om dette er mulig - etter at den er ferdig pulsert og tømt.''

Dette er det jeg hittil har notert. Sist gang så snakket vi sammen om fødebrevet da jeg kom inn så jeg utdypet det der og da men dette er stikkord for hva jeg skal ''huske'' og om det tar lang tid og er vaktskifte er det lettere for andre å sette seg inn i mine ønsker uten at jeg må forklare alt på nytt.

Hvilke typer ønsker (om du vil dele).
Vet jo ikke hva som skjer under/etter en fødsel. Vil ikke sitte igjen med en altfor dårlig opplevelse. ..

Da hu jeg var på innskriving hos va litt vrien ang smerlelindring måtte jeg spesifisere at jeg ville ha d som var tilgjengelig:)

Hu var ei son "alt skal være så grønt og naturlig" jada...

Jeg skrev :

Da jeg hadde en veldig rask/intens fødsel sist grunnet igangsetting slet jeg med at riene kom tett som hagl. Derfor litt vanskelig å konsentrere seg om å puste. Alt ble bedre og mindre stressende når jeg fikk epedural. Da kunne jeg konsentrere meg om å jobbe med å ikke imot kroppen.. Ønsket om epedural er derfor sterkt om riene skulle ta helt overhånd denne gange også. (Om d er tid til d)

Ang tidlig avnavling har jeg ønsker om at baby skal få i seg alt den har rett på.. Skulle fødselen by på komplikasjoner slik tester må tas er d greit, ellers skal ikke tester fra navlestreng tas.

Jeg skrev også at jeg som sagt hadde en rask fødsel sist og at jordmor måtte være obs på dette..

(hører titt og ofte historier om at jordmor sier at neida du må ikke presse nå bare så og så åpning og vips så var baby ute uten at jordmor var tilstede)

Så jeg prøvde rett og slett å helgradere meg med notatene til jordmor:)

Blei langt dette:D

venter en prins 6juli

Back
Topp