Hvordan skjule kvalmen i offentlighet?

mammaen20102012

Betatt av forumet
Tips mottas med takk da jeg sliter med å holde det skjult...
Kan ikke si at jeg har spysjuken, siden jeg da ikke kan komme på skolen...
Og kan ikke si at jeg har spist noe dårlig HVER DAG... haha !!

Du får prøve på dårlig mat o.l. så lenge som mulig:) Det er nok det som virker mest sannsynlig hvis det ikke er spysyke eller graviditet:) hihi
Ellers pleier jeg å si at jeg føler meg VELDIG slakk, at jeg har følt meg slakk og sliten en god stund, men at det ikke bryter ut eller noe:)

Det prøvde jeg å si, men da sa ei i klassen: Du er sikkert gravid.. hehe !! 
Jeg: Høh? :P NEI, jeg har bare spist noe jeg ikke tålte...

ops..

Men du spyr vel ikke i offentlighet? Hvis du går på do og spyr er det vel ingen som merker det..? Eller?

Hvis problemet er at du er lenge borte på do hadde jeg skylt på diare eller hard mage! :P er ikke så mange som vil spørre og grave om det :D

Jeg spyr ikke, er bare konstant kvalm og uvell... 
Er jo helt blek i fjeset og klarer ikke være meg selv.. 
Vanskelig å smile og snakke med folk når man reagerer på alle mulige rare lukter.. Som for eks at noen har vasket håret, eller noen spiser noe ekkelt i klasserommet... Ingen mulighet for å åpne vinduer heller, så blir så tung luft... Blir jo kvalm ved tanken nå til og med.. hehe!

Kan ikke skylde på at jeg er syk(diare eller kvalme/oppkast), for da kan jeg ikke komme på skolen siden det smitter ! ;)

Jeg skyller på omgangssyke.. Etter den er oppbrukt har jeg planer om å bruke utbrenthet.. Klarer ikke jobbe så må derfor ha en forklaring på hvorfor jeg ikke er der, og en på hvorfor jeg aldri er ute, eller sosial lenger...;p

Det blir bare verre og verre...
Har ALDRI vært så kvalm før....
Og kan ikke skylde på noe lenger, og ingen mulighet for å få sykemelding når man går på skole.

Måtte gå hjem midt i undervisningen i dag fordi mange i klassen spiste så mye rar mat og mange røyker, så ble mange lukter som presset seg mot meg og gjorde meg enda mer kvalm...
Rart hvor sensitiv man blir for lukter under graviditeten i forhold til ellers...

Den værste lukten er røyklukt.. Jeg var dampmaskin før men sluttet når jeg fikk positiv test, og nå takler jeg ikke lukten! Sambo røyker og jeg orker så vidt å kysse han:/ Kvalmen min og blir bare værre og værre. Heldigvis sjukemeldt da.. Men er det meningen at vi skal leve sånn her i tre måneder?!!

Jeg hadde kvalme i 2 uker første svangerskapet (ventet da gutt).....
Og denne gangen er jeg over dobbelt så kvalm som jeg var i de 2 ukene... 
OG jeg er kvalm HELE tiden.. Morgen, dag, kveld og natt...

Så ja, det er meningen vi skal være kvalm desverre...
Noen slipper unna, noen får det mildt, noen får det ekstremt...
Heldigvis har jeg ikke det ekstremt, siden jeg ikke klarer å kaste opp. 
(Har ikke kastet opp siden jeg var liten jente)...

Krysser fingrene for at jeg ikke er lik familien min, for der har kvinnene kastet opp fra den positive testen til ungen var ute...... BLÆ

~Damen~~ skrev:
Si du går på en medisin hvor ene bivirkningen er kvalme :)

>SMART :D!!!
TAKK!

Back
Topp