Hvordan skjule graviditeten for andre?

Randi84

Andre møte med forumet
Hei :)
Da er jeg også endelig på plass her :)

Jeg er 5+0 idag, og regner med at trettheten og kvalmen kommer (mest sannsynlig) sigende snart... Jeg ønsker å holde graviditeten skjult for kollegaene mine frem til uke 12 - men hvordan skal jeg klare det?? Jeg jobber som lærer og når jeg underviser hele dagen, er det ikke lett å trekke seg til sides om det skulle være behov for det. Der er det full trøkk hele dagen ;)

Hva tenker dere om det? Hvordan klarer dere å skjule det for kollegarer deres ? (familie møter jeg ikke såå ofte, men kollegaer ser meg jo hver dag..)

Jeg er 5+0 idag, og regner med at trettheten og kvalmen kommer (mest sannsynlig) sigende snart... Jeg ønsker å holde graviditeten skjult for kollegaene mine frem til uke 12 - men hvordan skal jeg klare det?? Jeg jobber som lærer og når jeg underviser hele dagen, er det ikke lett å trekke seg til sides om det skulle være behov for det. Der er det full trøkk hele dagen ;)

Hva tenker dere om det? Hvordan klarer dere å skjule det for kollegarer deres ? (familie møter jeg ikke såå ofte, men kollegaer ser meg jo hver dag..)
Jeg tror jeg må si det til kollegaene allerede på mandag, er så dårlig og oppblåst at det er vanskelig å skjule... Også jobber jeg jo i bhg, så kan jo være at jeg reagerer litt på lukter osv der framover;) Men alle på jobben vet at vi har prøvd en stund:)

Jeg er også lærer, men gambler på at jeg holder meg frisk og rask :-P Hvis ikke så aner jeg ikke hva jeg gjør selv... 5 uker til tvungen avspasering og ferie da ;-)

når har du termin da? kolleger skal gå greit for jeg jobber netter å har som regel stor jakke på for jeg fryser om morgenen :) familien avslører det nok ettervært :D

kan faktisk hende jeg må si det på jobb ettervært. kommer litt an på om det skjer noe der, så jeg ikke utsetter meg for noen fare ved magen

Forrige gang var det ingen som merket noe (tror jeg da), var sliten og småkvalm, men ikke verre enn at jeg klarte meg ok på jobb, sov stort sett noen ekstra timer på sofaen etter jobb:) Den største forskjellen var nok at jeg sluttet å drikke te (fristet ikke litt en gang) og gikk over til vannflaske, men vet ikke om noen plukket opp på det. Og så var det ferie innen jeg var 12-13 uker på vei, det hjalp jo jo på;)

Denne gang har jeg litt ekstra ferie etter forrige permisjon som aldri ble tatt ut og får derfor fri fra 1.juni! :D Jobber som lærer på ungdomsskole så har dermed 2 1/2 mnd med ferie og kjenner at det skal blir herlig, og når jeg begynner igjen i august gjør det jo ingenting om det syns :)

Back
Topp