Hvordan skjule graviditet på 17. mai?

MrsMillie

Forelsket i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Hei damer! Har et lite dilemma som eg tenkte å lufte her inne. Me er invitert på rømmegraut hos familien min i morgen, med spekemat og alt som er. Hadde ikkje lyst å avsløre graviditet så tidlig, er ikkje fire veker på veg ein gang.. Kva unnskyldning skal eg bruke for å skippe spekematen? Dei fleste har fått med seg at eg er glad i det:rolleyes: Gode forslag mottas med takk;)

Hei damer! Har et lite dilemma som eg tenkte å lufte her inne. Me er invitert på rømmegraut hos familien min i morgen, med spekemat og alt som er. Hadde ikkje lyst å avsløre graviditet så tidlig, er ikkje fire veker på veg ein gang.. Kva unnskyldning skal eg bruke for å skippe spekematen? Dei fleste har fått med seg at eg er glad i det:rolleyes: Gode forslag mottas med takk;)

Er det fordi du er kvalm eller er det kanskje noe du kan spise? : ) Noe du kan unngå og noe som er trygt?

Jeg har samme problem! Er jo bare 4+2 i morgen, har ikke veldig lyst til at svigers skal få vite det enda

Hmmmm, kan du si at du er på diett? Da blir de sikkert veldig opptatt av det i stedet for det faktum at du dropper spekemat? Eller vet ikke hvor bra forslag det var.

Kan jo hende de kommer til å skjønne det uansett hva du sier/gjør ;-)

Kan dere ikke legge litt på fatet og smugle det over til mannen mens ingen ser? :angelic:

Har litt samme problem i morgen... planlegger å legge det på, og snike det over til mannen eller pakke det inn i en serviett eller noe sånt....

Det vi oppdaget nyttårsaften er at folk får med seg mindre enn vi tror, så om du bare ikke forsyner deg, ev forsyner deg men ikke spiser det, så er sjangsen veldig stor for at ingen merker noe :) Og om du har en partner som "stjeler" maten din kvitter du deg også med bevisene ;)

Her drakk sambo alkoholen min hele nyttårsaften og når vi avslørte graviditeten var "men du drakk jo på nyttårsaften!!!?!?!" noe av første svigers kommentert, så folk er lettere å lure enn man tror!

Du kan jo si at du sliter med betennelser/vondter i kroppen og det å holde seg unna alt av saltmat og alkohol etc i perioder er det eneste som hjelper :hilarious: (noe som er et faktum for dem som sliter med slikt ink meg):happy:

Er det fordi du er kvalm eller er det kanskje noe du kan spise? : ) Noe du kan unngå og noe som er trygt?
Er ikkje kvalm foreløpig, pleier å komme rundt uke 6. Har forstått at ein ikkje skal ete spekeskinke og fenalår som gravid?

Hmmmm, kan du si at du er på diett? Da blir de sikkert veldig opptatt av det i stedet for det faktum at du dropper spekemat? Eller vet ikke hvor bra forslag det var.

Kan jo hende de kommer til å skjønne det uansett hva du sier/gjør ;-)
Er jo ein fare for det.. Eg skulle helst hatt et par kg ekstra, så den med diett funker dårlig for meg:hilarious:

Du kan jo si at du sliter med betennelser/vondter i kroppen og det å holde seg unna alt av saltmat og alkohol etc i perioder er det eneste som hjelper :hilarious: (noe som er et faktum for dem som sliter med slikt ink meg):happy:
Har lurt på om eg kan skylde det på migrenen at eg prøver å unngå mat som trigger det (har vært veldig plaga siste månedene). Men trur ikkje det eegentlig er på den lista:p

Du kan jo si at salt mat trigger migrene. Vet ikke om det kan stemme, men hvis det ikke er noen leger til stede, vil jo de fleste tro på det.

Jeg elsker spekemat og skal få det servert hos svigers i morgen. Tenkte å legge noen på tallerken og gi det til guttungen ;)Han spiser alltid av min tallerken uansett! Men sånn ellers så tror jeg ikke folk tenker noe over det. Forrige svangerskap satt jeg på fest og drakk alkoholfritt hele kvelden uten at noen i det hele tatt tenkte på det :D

Vi skal ha lunsj her i morgen og har selvfølgelig kjøpt inn spekemat(som eg egentlig er veldig glad i) Satser bare på at ingen får med seg at eg ikkje ete det...den einaste som kan få da med seg e søstera mi, men håpe da ikkje skjer...Ho visste forøvrig nesten samtidig som meg når eg var gravid med første(uten at eg sa nåke)...så litt spent på om ho nevne nåke no.

Vi skal ha lunsj her i morgen og har selvfølgelig kjøpt inn spekemat(som eg egentlig er veldig glad i) Satser bare på at ingen får med seg at eg ikkje ete det...den einaste som kan få da med seg e søstera mi, men håpe da ikkje skjer...Ho visste forøvrig nesten samtidig som meg når eg var gravid med første(uten at eg sa nåke)...så litt spent på om ho nevne nåke no.
Ja, søstera mi er som regel den som gjetter graviditet først på meg òg:hilarious: Det gjekk bra for min del i går. La ei spekeskinke på servietten når eg fekk tilbudet, og "glemte" å ete den oppi alt kaoset med å forsyne unger med smør, kanel osv. Pappa satt attmed meg og spurte når eg hadde ete opp om eg ikkje ville ha den. Sa berre at eg gløymde den visst, og så åt han den;) Satser på at det gjekk både mamma og søstera mi hus forbi:rolleyes: At eg sovna på sofaen etterpå, skyldte eg på migrene og travel dag på jobb:joyful:

Back
Topp