Hvordan skjedde deres spontanabort?

GoGirl

Flørter med forumet
Jeg lurer på hvordan det startet? Kraftig blødning, svakt eller spotting
Ferskt rødt blod eller gammelt brunt/mørkaktig blod?
Hvor mange dager varte det?
Når fikk dere smertene? Samme dag med blødningen eller noen dager senere?
Hvor var smerten plassert mest? I ryggen, magen eller begge?

Hvor lang tid tok dere før dere ble gravide igjen?




Foreløpig termin 6.februar :)
 
Obs, intime detaljer

Begynte med rosa utflod som varte i 2 dager. Tok seg opp til rødt friskt og var bare på papiret frem til smertehelvette begynte. Jeg følte jeg skulle dø og at hele kroppen min motarbeidet meg, følte jeg var i fødsel. Jeg besvimte to gsnger av smertene rett og slett. Kjente et press og ut kom spira vår :( smertene begynte sakte og avta og jeg sovnet tilslutt. Hadde tatt mye smertestillende rett før så regner med det var det som kicka inn. Blødde i 7 dager og husker ikke helt hvor smertene var. Mest i korsryggen og magen.

Jeg begynte å blø 21 april og fikk positiv test 27 mai 9 dpo :)


♡ Februar 2015 ♡
 
Jeg begynte først å blø litt brunt før det gikk over til blod samme kveld. Så blødde jeg litt og litt i løpet av 3-4 dager før smertene kom dag 4. Smertene ble utover kvelden helt forferdelig og jeg måtte på legevakten for å få henvisning til sykehuset. Da jeg kom opp dit sent på kvelden tok de invendig ultralyd og fant Desverre ikke noe hjerteslag. Jeg var nå egentlig 10 uker på vei, men det hadde vært dødt siden uke 7-8 ca. Da fikk jeg smertestillende og måtte sove på sykehuset den natten. Dette pga observasjon og at de måtte se om "det kom ut" i løpet av natten. Det gjorde det ikke, og etter enda en invendig ultralyd på morgenen fikk jeg beskjed om at jeg enten kunne få piller for å få det ut, eller utskrapning. Jeg valgte piller siden jeg da kunne reise hjem å ta de der.
Jeg gjorde det og 3 timer etter pillene var tatt fikk jeg helt forferdelig nesten uutholdelige smerter. Det var rett og slett noe av det verste jeg har vært med på. Det sies at dette kan virke som middels vonde rier. Og det tror jeg virkelig på for smertene satt både i magen og ryggen, det var så vondt! Sånn holdt det på et par timer før det til slutt kom ut. (Gjennom alle disse timene blødde jeg ekstremt masse, sånn at jeg kjente det bare rant og rant). Men så var det ferdig. Jeg var helt utslitt å sov et par timer. Følte meg ganske tom etterpå og visste ikke helt hva jeg skulle tenke, føle eller gjøre. Fikk sykemelding i 3 dager og etter det gikk det så og si greit mtp det psykiske. Dette skjedde i 9 mars 2014. Og i midten av juni testet jeg positivt igjen og nå krysser vi fingrer og tær for at alt skal gå bra denne gang <3 følelsen er veldig god og vi tenker positivt :)

Laaaangt innlegg, men der var min historie når det kommer til SA.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Tenke litt tilbake eg da:) Det startet som en rosa spotting, og gikk fort over til blødning fra måren til kveld. Kvelden etter kom det en klump på str klinkekule ut. Og eg blødde så i 7 dager ca.


Juni icsi miracle 2013
Februar surprise 2015
 
Tenke litt tilbake eg da:) Det startet som en rosa spotting, og gikk fort over til blødning fra måren til kveld. Kvelden etter kom det en klump på str klinkekule ut. Og eg blødde så i 7 dager ca.


Juni icsi miracle 2013
Februar surprise 2015
Var mensensmerter til de grader men mest før den lille kom ut. Eg var då 6 uker på vei.


Juni icsi miracle 2013
Februar surprise 2015
 
Hadde en MA i uke 10, embryoet hadde stoppet å utvikle seg i uke 6. Jeg fikk litt rosa i utfloden to ganger, så gikk det en uke eller to før jeg en kveld gikk på do og det kom så mye blod at det så ut som mensen kom. Kjente den natta at jeg begynte å få vondt i korsryggen. Blødningene fortsatte dagen etter og jeg dro på ultralyd å fikk beskjed om at her var det ikke noe liv..

Ble gravid på 2.pp etter det og er nå 12+4, ser ut til at det går bra denne gangen :)
 
Kan jeg spørre om dere merket noen endring på pupper/kvalme/tissing ol i tida før? -når spiren hadde sluttet å vokse noen uker før...


Mamma til to store, og har lille attpåklatt i magen
 
Kan jeg spørre om dere merket noen endring på pupper/kvalme/tissing ol i tida før? -når spiren hadde sluttet å vokse noen uker før...


Mamma til to store, og har lille attpåklatt i magen

Jeg merket ingen endringer i symptomer før jeg begynte å blø. Da forsvant plutselig alt. Veldig rart :/

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Kan jeg spørre om dere merket noen endring på pupper/kvalme/tissing ol i tida før? -når spiren hadde sluttet å vokse noen uker før...


Mamma til to store, og har lille attpåklatt i magen

Jeg hadde få svangerskapssymptomer da jeg mistet.. Ingen kvalme i det hele tatt, merket bare økt matlyst og litt reaksjon på lukter, men det forsvant 1-2 uker før jeg begynte å blø.. Denne gangen er det også lite svangerskapssymptomer! Så og si ikke vært kvalm, bare litt mer trøtt, reaksjon på lukter og økt matlyst, som ikke har forsvunnet til nå.
 
Jeg har hatt sa i uke 6 og 7. Begge gangene frøs jeg helt forferdelig helt fra eggløsning. Jeg ammet eldste og merket at han ble sint på melka rett etter eggløsning. For min del startet det med frisk blødning og alle symptomene forsvant umiddelbart. Jeg hadde veldig sterke menssmerter og det kom klumper og levra blod litt som i renselsen etter fødsel. Ble gravid igjen ved eggløsning etter 14 dager begge gangene. Ble altså gravid tre sykluser på rad, men mistet de to første. Smertene satt mye foran i magen og nedover i lårene litt. Måtte ligge med varmeflaske på.
Ingen av de svangerskapene som har gått bra har vært sånn at jeg har hatt den influensaaktige frysingen, det har jeg kun hatt med de som ble sa.
 
Kan jeg spørre om dere merket noen endring på pupper/kvalme/tissing ol i tida før? -når spiren hadde sluttet å vokse noen uker før...


Mamma til to store, og har lille attpåklatt i magen
Da jeg hadde MA (hadde ikke fullført svangerskap før d) hadde jeg null symptomer. Magen vokste, det var d eneste. Ma i uke 5 og oppdaget i uke 11. Ble aldri kvalm, ikke ømme bryster.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Da jeg hadde MA (hadde ikke fullført svangerskap før d) hadde jeg null symptomer. Magen vokste, det var d eneste. Ma i uke 5 og oppdaget i uke 11. Ble aldri kvalm, ikke ømme bryster.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
Huff :( det er det jeg frykter siden jeg kun har litt ømme pupper av og til


Mamma til to store, og har lille attpåklatt i magen
 
Huff :( det er det jeg frykter siden jeg kun har litt ømme pupper av og til


Mamma til to store, og har lille attpåklatt i magen

Tror ikke du skal bekymre deg så mye for det! Det er like vanlig med ingen symptomer, som mange eller få :) Jeg har ingen kvalme eller noe. Bare litt ømme pupper. Jeg er helt sikker på at spira vår har det fint inni der :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Kan jeg spørre hvorfor du lurer ? :)

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app
 
Huff :( det er det jeg frykter siden jeg kun har litt ømme pupper av og til


Mamma til to store, og har lille attpåklatt i magen
Jeg hadde alle mulige symptomer da jeg opplevde en MA/BO i uke 11 sist, så symptomer er en dårlig pekepinn. Man må bare krysse fingra og håpe på det beste, i de aller fleste tilfeller så går det bra! :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Kan jeg spørre hvorfor du lurer ? :)

Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app

Fordi jeg blør siden fredag 25.7
Begynte med brunaktig slim sånn i 2 dager, deretter rødt blod men ikke mye i 2 dager til, og idag blør jeg skikkelig mye med klumper og ekle greier. Skal til legevakta snart.
Det som er rart er at jeg ikke har vondt, bare ubehag og murringer ikke mer??
Jeg er 12+5 idag :(


Foreløpig termin 6.februar :)
 
:(
 
Fordi jeg blør siden fredag 25.7
Begynte med brunaktig slim sånn i 2 dager, deretter rødt blod men ikke mye i 2 dager til, og idag blør jeg skikkelig mye med klumper og ekle greier. Skal til legevakta snart.
Det som er rart er at jeg ikke har vondt, bare ubehag og murringer ikke mer??
Jeg er 12+5 idag :(


Foreløpig termin 6.februar :)
Åneei uff :/ håper alt står bra til !! Første og andre gang jeg spontan aborterte hadde jeg myye smerter foss blødde masse og klumpete! En gang var det bare noe brunt utflod . Og én annen gang blødde jeg som vanlig mens uten smerter!
Lykke til håper det går greit på legevakten og at spira de lever !
Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app
 
Kom fra legevakta nettop, det ble bekreftet spontantabort, og ved gynekolgisk undersøkelse kom hele fosteret ut i en hel klump etter vanvittige smerter.

Da takker jeg for meg og sier lykke til dere alle sammen.
 
Back
Topp