Hvordan skille allergi-utslett fra vanlig utslett?

nuttakanutta

Forumet er livet
Junibarna 2015
Vesla får utslett når hun bruker ull.. har og "utslett" nå pga vinteren.. dvs knoppete hud.. men vanligvis ikke rød..

Nå har hun fått antibiotika og jeg synes hun er mer rød og nuppete enn vanlig.. over hele kroppen egentlig

Vesla får utslett når hun bruker ull.. har og "utslett" nå pga vinteren.. dvs knoppete hud.. men vanligvis ikke rød..

Nå har hun fått antibiotika og jeg synes hun er mer rød og nuppete enn vanlig.. over hele kroppen egentlig

Min jente på 3 har atopisk eksem og har utslett på armer og bein, sånn rødlig knoppete og nuppete hud på en måte. Det blir verre og mer hissig de gangene hun har hatt ull på seg.

Har aldri opplevd selv men kanskje det er en reaksjon på antibiotika?

Min jente på 3 har atopisk eksem og har utslett på armer og bein, sånn rødlig knoppete og nuppete hud på en måte. Det blir verre og mer hissig de gangene hun har hatt ull på seg.

Har aldri opplevd selv men kanskje det er en reaksjon på antibiotika?

Var vesentlig mindre rødt nå i ettermiddag heldigvis. Så er vel bare eksem/utslettet hennes som er hissig nå..

Dropp ull? Om hun har eksem så er ull en trigger som kan gi store plager. Prøv uten.

Og smør med mye god fuktighetskrem. Gå til legen om dere trenger kortison.

Hvor ofte dusjer/bader hun? Her kan lillemor bruke ull etter at vi sluttet å vaske henne ofte.

Dropp ull? Om hun har eksem så er ull en trigger som kan gi store plager. Prøv uten.

Og smør med mye god fuktighetskrem. Gå til legen om dere trenger kortison.

Har ikke brukt ull siden tidlig sist vinter.. bortsett fra et forsøk denne høsten for å se om hun fortsatt ikke tåler.. har kvittet oss med all ull og for en tid tilbake

Hvor ofte dusjer/bader hun? Her kan lillemor bruke ull etter at vi sluttet å vaske henne ofte.

Er i badekaret hver kveld. Men uten såpe og smøres etterpå.. hun står mest i badekaret.. og er egentlig bare oppi der en kort stund for synes det er beste måten å bli kvitt "bleielukt"...

Får ikke til å sitere.

Vi begynte å bade kun 1 gang i uken. Vasket med klut ellers nedentil. Kan jo være tilfeldig. Men til slutt var det kun nedentil hun klødde, der hun ble vasket ofte. Men hun reagerte på en type bleie og.

Mot utslett og atopisk eksem er NAF badeolje SUPER! Bruker den på lille og det er helt bra igjen. Etter bare 2 bad så jeg bedring! Alle kommenterer hvor myk og fin hud hun har :) Virkelig en livredder her i huset :) Da kan hun bade hver dag/annenhver dag også!

Er i badekaret hver kveld. Men uten såpe og smøres etterpå.. hun står mest i badekaret.. og er egentlig bare oppi der en kort stund for synes det er beste måten å bli kvitt "bleielukt"...
Bruk i så fall godt med olje i det badevannet.

Vår har også atopisk eksem og reagerer på ull, vi har kuttet bading ned til ca en gang i uka, men han kan bade litt oftere med olje i vannet så noen ganger blir det 2-3 ganger i uka :)

Back
Topp