Hvordan skal man få til at ene baby sover i egen seng?

Ugleline

Glad i forumet
Juliknøttene 2022
Vet det allerede er mange poster om det, men spør alikevell om noen har noen tanker.

Hva skal man gjøre når du har tv1 som alltid ender opp i vår seng i løpet av natten? Jeg hadde klart det om det var innimellom, men ikke hver dag. Utfordringen er jo at han får liksom ikke ligge å surve noe særlig fordi vil jo ikke at han skal vekke tv2. Samtidig om det skjer etter at jeg har lagt meg og sovna, så prioriterer jeg egen søvn. Og da havner han I senga... må en etterhvert bare gi opp?

Noen har sagt gi vann i senga, men han er jo ikke sulten så hva skal det bidra med? Helsesøster har snakket om at kanskje de skal få eget rom, og ikke ligge sammen med oss lenger. Det kan jo hende det hjelper, samtidig så tviler jeg på at det skulle utgjort noen forskjell. Men én skal vell aldri si aldri
 
Sniker
Det å sove på eget rom kan hjelpe altså.
Jeg har ikke to av gangen, men jeg vet f.eks at mi sover bedre når jeg ikke er på soverommet. Er noe med at de merker du er i nærheten..
Her blir det fremdeles sånn at ungen får komme over i min seng dersom hun våkner ETTER jeg har sovna. For jeg vil sove selv og det blir letteste utvei her. Men det skjer sjeldnere og sjeldnere nå, da. Hun er 1,5 år.
 
Sniker
Det å sove på eget rom kan hjelpe altså.
Jeg har ikke to av gangen, men jeg vet f.eks at mi sover bedre når jeg ikke er på soverommet. Er noe med at de merker du er i nærheten..
Her blir det fremdeles sånn at ungen får komme over i min seng dersom hun våkner ETTER jeg har sovna. For jeg vil sove selv og det blir letteste utvei her. Men det skjer sjeldnere og sjeldnere nå, da. Hun er 1,5 år.
Ja jeg kjører jo samme greia, om det blir klaging så prioriterer jeg søvn så da kommer han jo i sengen :smiley-ashamed004 Men får håpe det bare er en periode
 
Ja jeg kjører jo samme greia, om det blir klaging så prioriterer jeg søvn så da kommer han jo i sengen :smiley-ashamed004 Men får håpe det bare er en periode
Det går seg som regel til! Jeg ville fortsatt med å LEGGE ungene i egen seng, og tatt kampen om de våkner før du sovner (på kvelden før leggetid etc).. som regel sover de bedre etterhvert, og da får man gjerne flere og flere timer for seg selv i egen seng. Her er det i alle fall fort at hun sover hele natten i egen seng nå, og sånn har det blitt mer og mer av.
Men du kan jo selvsagt prøve egne rom! :) Det at du ikke er i samme rom kan hjelpe mye på søvnen!
 
Forstår det godt, man er sliten om natten. Har litt samme problem her, minstemor våkner fortsatt og vil ha puppen. Planen er å ta opp kampen med ammeslutt på natt nå til helgen, men storesøster på 2 ligger rett over gangen, så er en frykt å vekke hu. Men sånn må det bare bli en gang. På eldste fungerte det å slutte med nattamming og flytte på eget rom når hu var avvendt. Sover bedre da! Jo før jo bedre egentlig. Under den perioden (varer vanligvis bare noen dager) hadde jeg hu ved siden av i sprinkelseng i slik høyde at jeg bare kunne ligge med en hånd på hu og trøste. Grining blir det, men det må bare aksepteres og de har det jo ikke vondt. Trøsten må jo da foregå i egen seng, men prøv med minst mulig kontakt.
 
Back
Topp