Hvordan skal jeg flagge?

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
I dag, om to timer, skal vi ut i fjæra og se på at svigerbror gifter seg med drømmedama, kjæresten gjennom 8 år. Det er sært å sitte her å grine og føle den nasjonale sorgen og sjokket over hva som har skjedd, og skal gjøre seg klar til stor feiring som vi har gledet oss til lenge.

Jeg har veldig lyst til å flagge på halv svang, men siden det er bryllupsdag i dag er det vel også en dag hvor man skulle ha heist flagget til topps. Tror dere folk/brudeparet vil reagere på at vi har flagget på halv stang i dag? Eller er det kanskje bedre å ikke flagge i det hele tatt, for jeg føler at flagget til topps IKKE passer seg, selv om vi skal feire.
Hva ville dere gjort?

(Bestemte oss for å la være å flagge i det hele tatt, da begge flagg-variantene føltes feil for øyeblikket).

Mediene oppfordrer til å flagge på halv stang, men skjønner jo veldig godt at du er i en spesiell situasjon. Ville nok lat være å flagge, om jeg var deg - og heller kanskje brukt et par sekunder i løpet av dagen å forklare dette for brudeparet - som sikkert har full forståelse for hvorfor du ikke flagger for dem i dag. Det er ihvertfall min synsing!

Edit: legger til linken til det jeg leste om flagging: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4180981.ece Men det er jo ikke gitt at man her sikter til de som har spesielle hyggelige anledninger å flagge for... 

eg ville flagga for bror min.

ja d e tragisk d sm har skjedd i norge i går men dette ska vær broren din sin dag ein gledes dag!

Om jeg hadde gifta meg i dag, hadde jeg ikke hatt noen problemer med at gjestene flaga på halv stang hjemme.
Så lenge gjestene kom i bryllupet vårt og feira dagen sammen med oss, så hadde det vært nok for meg.
Dog vil nok bryllupet bli litt preget av gårsdagens hendelser :(

*Tullingen* skrev:
eg ville flagga for bror min.

ja d e tragisk d sm har skjedd i norge i går men dette ska vær broren din sin dag ein gledes dag!

Enig!!

Jeg hadde latt være å flagge. For min del hadde begge de andre alternativene blitt feil.

Det er også feil å kun fokusere på at dette er en sorgens dag. Men det er ingenting i veien for at dere kan glede dere på brudeparets vegne uten å flagge.

Inmari skrev:
Jeg hadde latt være å flagge. For min del hadde begge de andre alternativene blitt feil.

Det er også feil å kun fokusere på at dette er en sorgens dag. Men det er ingenting i veien for at dere kan glede dere på brudeparets vegne uten å flagge.

Det var det jeg endte opp med. Følte at det ble feil for meg å heise flagget til topps i dag, samtidig som det kunne sende feil signal og legge en ekstra demper på dagen av at jeg flagget på halv stang. Vi tenker på det uansett, og sørger, selv om det er så utrolig deilig å ha en anledning til å feire. Sermonien var nydelig, og om noen timer skal vi til middag og fest. :)

Back
Topp