Ollebollene!
Glad i forumet
Graviditeten var ikke planlagt, og det økonomiske kom litt i glemmeboka i det vi begynte å glede oss. Ved de to tidligere sv.skapene har jeg vært sikret foreldrepenger pga 100% arbeid. Denne gangen er jeg 80% student og har ingen fast stilling. Dumme meg sa opp min 20% stilling i oktober - hadde jeg bare holdt ut noen mnd til :P Tar sporadiske ekstravakter når det dukker opp, men har altså ingen fast stilling. Dritskummelt.. Altså ikke sikret verken sykepenger, foreldrepenger eller noe jeg. Fødselsstipend vil jeg jo få - men den ultragode "planen" vi lagde for å få de neste årene til å gå opp vil ikke fungere allikevel (planen var at han tar fedrekvoten + i praksisperiodene mine neste høst - sånn at barnet kan vente til januar 2014 med bhg. Sånn det ser ut nå så blir jeg hjemme ett år med lånekassapengene, også må jeg tilbake i studiene neste høst, og pappaen får ikke noe pappaperm - ikke koselig og ikke sånn vi ville ha det.
Har fått et muntlig tilbud om fast helgestilling - men tør ikke regne med det før vi faktisk har underskrevet kontrakten. Også var det jo en grunn til at jeg sa opp helgejobbinga for det første - og nå begynner ryggen allerede å streike og krangle. Haha, tidenes klageinnlegg - men ja - sitter med mye tanker om dagen. Vi skal få ting til å fungere på en eller annen måte, men ja - og ikke få foreldrepenger eller pappaperm er ikke en ønskedrøm akkurat.
Har fått et muntlig tilbud om fast helgestilling - men tør ikke regne med det før vi faktisk har underskrevet kontrakten. Også var det jo en grunn til at jeg sa opp helgejobbinga for det første - og nå begynner ryggen allerede å streike og krangle. Haha, tidenes klageinnlegg - men ja - sitter med mye tanker om dagen. Vi skal få ting til å fungere på en eller annen måte, men ja - og ikke få foreldrepenger eller pappaperm er ikke en ønskedrøm akkurat.