Hvordan skal dere fortelle venner og familie at dere har født?

MiO04

Glad i forumet
Jeg tenkte å skrive sms, men vet ikke hvordan den skal settes opp. Hva er vanlig å skrive på en slik sms?

Her kan vi dele tips :D

Venter 1 av 3 kjekkeste gutter den 06.08.13 ;)

Er vel mange som skriver noe sånt som dette:

"Lille (fyll inn navn) ble født idag kl xx:xx, h*n veide xxxx gr og er xx cm lang. Alt er bra med mor og barn, og vi er verdens lykkeligste foreldre! :)"

Mange som også da legger ved et MMS bilde av vidunderet :)

Her ringer nok mannen en etter en tenker jeg, han gjorde det sist. Begge sider av familien :)

* Lillesøster ventes 19 august *
* Sladrer med Lillemirakel *

"Lille (fyll inn navn) ble født idag kl xx:xx, h*n veide xxxx gr og er xx cm lang. Alt er bra med mor og barn, og vi er verdens lykkeligste foreldre! :)"

Det skal vi gjøre slik som sist :-)

Når vi har ringt foreldrene våre (les; mannen har), sender vi nok en mld med info om navn, vitale mål og tilstand på mor og barn. Søsken har vi i en vibergruppe hvor sender bilder etc;-)

Ringer de nærmeste rett etter fødsel og sender mld til resten som kan få vite det før FB vet det! :p

Jeg regner med det blir noe slikt. Vil ikke sende bilde pga er redd for noen skal legge det ut på facebook enn så lenge det har skjedd før i familien.

Har egentlig ikke tenkt så mye på det før nå. Men tenker at det kanskje er gøy at mannen får ringe foreldrene våre og fortelle det på tlf. Sms er litt upersonlig. Resten av familien får nok vite det på sms, for vi vil jo ikke bruke all tiden vår i tlf. Det blir nok å skrive ned evnt navn kl slett og størrelse og hvordan alt går. Hadde vært veldig artig å sende bilde, men har også tenkt på at jeg ikke ønsker at det skal havne på fb før vi evnt ønsker å legge ut et bilde selv. det samme gjelder i grunnen nyheten om barnets ankomst, men det viktigste er jo at familien vet det først, så får øvrige venner vite det etter hvert. Publikasjon på fb ønsker vi å stå for selv!! Men det er litt vanskelig, for slike ting har en tendens til å havne på fb lenge før en har tenkt tanken selv...

Jeg regner med det blir noe slikt. Vil ikke sende bilde pga er redd for noen skal legge det ut på facebook enn så lenge det har skjedd før i familien.
Er så dårlig gjort når noen legger ut bilde på fb uten foreldrenes samtykke synes jeg! Respektløst! :( Jeg gir alltid klar beskjed om at bildet IKKE skal ut på fb før jeg eventuelt deler det selv på min egen profil..

Er så dårlig gjort når noen legger ut bilde på fb uten foreldrenes samtykke synes jeg! Respektløst! :( Jeg gir alltid klar beskjed om at bildet IKKE skal ut på fb før jeg eventuelt deler det selv på min egen profil..

Å det er jo slik det skal være også synes jeg... Hva andre gjør med sine unger gir jo jeg en blanke i, men jeg synes vi kan få ta vår avgjørelse selv.
Hadde vært kjekt å fått lagt ut glad meldingen også på facebook, men det kommer ikke til å skje..

Vi kommer til å ringe til foreldre og søsken. Vi lar foreldrene våre gi beskjeden videre til våre besteforeldre, tanter og onkler. Resten får vite det som en dominoeffekt tenker jeg :P Slik har det vært med de to andre barna også.
Kommer til å gi streng beskjed til våre nærmeste at nyheten ikke skal inn på FB før vi setter det inn selv.

Et vennepar av oss opplevde at da de ringte barnets tante hadde hun besøk av ei venninne (som de ikke kjente så veldig godt, men de hadde henne som venn på FB) som la ut en gratulasjon på veggene deres bare par minutter etterpå.. da var det gjort!! Synes det er fryktelig dårlig gjort når sånt skjer! Det er klart at foreldrene gjerne vil fortelle nyheten selv. Tror det er mange som setter inn bilde med opplysninger om at barnet er født ganske tidlig etter fødsel nettopp for å være de første som forteller om det lille nurket de akkurat har fått :)

Her sendte mannen en sms til min mor og hans mor hvor det stod "Ferdig :-)" rett etter fødselen. Hans egen mor sa at hun kunne ha slått til han pga den meldingen. Vi visste ikke hvilket kjønn som hadde gjemt seg i magen så alle var spente på hvem som kom ut til oss... Her satt de spente hjemme og ventet på å få vite alt dette, også sendte han kun det på sms til de. Han selv syntes det var hysterisk morsomt, men det gjorde ikke de som satt hjemme og ventet. ;-) Men i dag (to år senere) flirer de godt av den meldingen. :-)

Ringer familie og svigerfamilie. Og sender sms til mine nære venninder :)

Mannen sender ut non meldinger. Å så ringer vi til de som er viktigst :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Gjør som sist, mannen ringer foreldrene våre, så sender vi nok sms med bilde, vitale mål og navnet kanskje.

Man kan sperre facebookveggen sin for innlegg. Det er bare å åpne den igjen etterpå. Dersom noen legger ut på sin egen side at de har blitt tante eller hva det nå er før dere forteller det selv, er det jo litt dårlig gjort. Jeg kommer til å sperre veggen min nå etter hvert, og åpner den igjen når jeg er klar for det. Tror det blir samboeren som får ringe våre foreldre og søsken, så tar vi resten etter hvert :-)Ikke lenge igjen dere!

Blir nok å fortelle pappa og svigers om det først så søskene våres. Med mindre det er midt på natta da. Forrige gang sendte vi mld til alle på en gang. Vi får se :-)

Guttene har kommet såpass tidlig på morgenen at vi har sendt sms til de viktigste, ringt dem litt senere og sendt sms til alle andre på et senere tidspunkt, så har vi lagt ut bilde på facebook når vi har fått tid til det.

Her spørrs det litt på tidapunktet på døgbe babyn blir født. Er det på dagen blir det ringt til nærmeate familien og sendten mms med bilde. Og ellers en mms til nære venner :-)

Back
Topp