Hvordan skal dere fortelle om graviditeten?

ElinS87

Betatt av forumet
Her skal vi invitere foreldrene hans på kaffe og servere kaffe i kopper det står "Bestemor H***" og "Bestefar A***" på.

Til min pappa skal vi gi en smokk og lue med en lapp "Hei bæssfar, hvis jeg kjenner mamma rett kommer hun til å glemme dette når vi kommer. Håper du tar godt vare på det til våren-17"

Til mamma fikk jeg en ide her i terminklubben om å kjøpe strikkebok og skrive en hilsen i.

Til søsken regner jeg med at vi bare sier det rett ut.

Hvordan skal dere dele nyheten med familien og resten av verden når tiden er inne for det?

Søsteren min fikk vite det på Facebook chatten. Jeg måtte ha hjelp til tyding :P Hun visste at vi prøvde.

To venninner fikk vite det gjennom snapchat. Hun ene av dem spurte meg om når nr 2 kommer. Hun andre fikk bilde av testen, sånn ut av det blå.

Ei annen venninne fikk vite det ansikt til ansikt ved at hun spurte meg om når vi skulle ha nr 2.

Mamma og familien min fikk vite det ved at jeg spurte "hvor mange barnebarn tror dere at dere får?", de svarte, og jeg svarte tilbake "dere får i hvert fall 5" mens jeg viftet med testen foran trynet dems :P

Tenker svigers får vite det på samme måte som mamma og dem, men vi venter til etter uke 12 i det minste. Samboeren min vil vente til etter OUL. Får se om vi får skjult det så lenge :)

Fortalte søsteren min via whatsapp (mest av familien bur i utlandet der vi er ifra), ho hadde en mistanke ;) Samme måte eg fortalte 2 beste venninner. Svigermor fekk det face2face og mannen angrer på det.. (ho klarte ikkje å være glad :(, bare tenkte på den 25% sjans at bebisen er sjuk).

Pappa sendte eg en mld og, ville ring han, men etter erfaring med svigermor syns eg det er trygt med mld på førhand.

Gleder meg sykt mykje til å fortelle ungene!

Da jeg og samboeren min skulle fortelle at jeg var gravid med hans første barn (jeg har en datter fra før), så inviterte vi foreldrene hans på middag og la en bolle i ovnen. Spurte svigermor om hun kunne sjekke ovnen.. vi hadde noe inni der men trodde ikke det kom til å bli klart før oktober... Hun skjønte ingenting og sto der som et spørsmålstegn og tittet på bollen. Svigerfar brølte ut i latter og tok den med en gang! :)
Nå er jeg så kvalm at vi kommer sikker bare til å si det snart. Hadde tenkt å vente å kjøpe sånn "storebror" tskjorte til minstemann. Men vi orker ikke lyve om formen min. Så vi får se :)

Da jeg og samboeren min skulle fortelle at jeg var gravid med hans første barn (jeg har en datter fra før), så inviterte vi foreldrene hans på middag og la en bolle i ovnen. Spurte svigermor om hun kunne sjekke ovnen.. vi hadde noe inni der men trodde ikke det kom til å bli klart før oktober... Hun skjønte ingenting og sto der som et spørsmålstegn og tittet på bollen. Svigerfar brølte ut i latter og tok den med en gang! :)
Nå er jeg så kvalm at vi kommer sikker bare til å si det snart. Hadde tenkt å vente å kjøpe sånn "storebror" tskjorte til minstemann. Men vi orker ikke lyve om formen min. Så vi får se :)
Likte godt den med bollen :D hehe

Vi tenker å ta tul i uke 12 og få med bilder og film hjem. Meg og mamma skal snart på en "shopping og champagne tur", Så når mamma og pappa kommer på besøk uken etter, så skal jeg vise bilder av hotellet på tv og snakke litt om at vi kan caste ting til TVen. Så skal ul filmen begynne i det jeg sier "men det blir bare shopping på meg allså."

Jeg gikk rett og kjøpte en body og lue med "I ❤️Dad" på, babysokker og la det i en eske sammen med graviditetstesten. Den fikk min kjære åpne når han kom hjem. Jeg filmet han i skjul.

Så sa vi det til de nærmeste ved at de lukket øynene og fikk babysokker i hendene. Jeg filmet alles reaksjon og lagde en liten film av det. Den la vi ut på Facebook når vi hadde passert 12 uker Og her er videoen:
https://www.facebook.com/chaniway/posts/10157184402615442

Last edited:
Her vet svigermor, mor, søster og svigersøster det allerede. Men pappa bor i utlandet. Skal besøke ham og mye av familien i november, så sålenge vi klarer å holde på hemmeligheten til dess, så skal han forhåpentligvis bli møtt med babymage :)

Har fundert på å bare la være å si noe til svigermor og bare se når hun finner ut av det selv (vi bor på forskjellige kanter av landet). For da vi fikk forrigemann så sa svigermor at det var nok barnebarn nå :-/

Har fundert på å bare la være å si noe til svigermor og bare se når hun finner ut av det selv (vi bor på forskjellige kanter av landet). For da vi fikk forrigemann så sa svigermor at det var nok barnebarn nå :-/
Støtter dere fullt i det! Evt . Fortelle det over SMS. Kjedelig å få sånn tilbakemelding..

Støtter dere fullt i det! Evt . Fortelle det over SMS. Kjedelig å få sånn tilbakemelding..
Ja. Regner med det kanskje ikke var så alvorlig ment som det virket, og det er jo 2 år siden, men gjør ihvertfall ikke til at det frister å fortelle det til henne ;-)

For en dum kommentar! Selv om det kanskje var en dårlig spøk kunne latt være altså!

Vi kjøpte genser til jenta hvor det står jeg skal bli storesøster. Tok litt tid før det ble oppdaget, men kjempegøy å følge med! Alle ble like overraska som glade! :D

Vi har familien i utlandet, så vi skal si på telefon/Skype. Skal ikke gjøre noe ut av det.
Forrige gang fortalte vi tidlig i uke 7 og mistet i uke 8. Denne gangen skal vi vente til uke 12 om ikke litt lengre.
Vennene får vite etter hvert etter uke 12, når vi møter dem. Vil tro det er nok å si til et par av dem, så vet resten :)

Vi skal treffes neste helg på middag hjemme hos min mor, alle mine søsken + tantebarn :) vi tenkte vi skulle ta med en kake/annet godt som ligger i en eske. På innsiden av lokket skal vi skrive noe sånt som " Spis opp! Mamma vil ikke være den eneste med stor mage" Blir gøy å se hvor lang tid det tar før de tar den ;)

Tror vi kommer til å invitere familien på kaffe og kake i forbindelse med sambo sin bursdag i november, og ta de med opp å vise frem rommet vi holder på å pusse opp nå (som vi forhåpentligvis er ferdig med til den tid). Ha sprinkelseng ol. stående framme :)

Vi skal holde det hemmelig til magen blir vanskelig å skjule, da skal vi bare fortelle det til familien. På face skal vi fortelle det ved å legge ut et bilde av skoene våre på rekke og rad, mannens først, så mine, så småen sine, og tilslutt noen nye søte pittesmå :)

Back
Topp