Hvordan skal dere fortelle nyheten?

Jimsik

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Jeg har jo allerede tenkt på dette, mest fordi jeg ble jo gravid og mistet i en MA i mars, og jeg hadde såååå mange ideer. Da ga jeg en eske fra kappahl med babysett med body, bukse, lue og sokker til mamman min. til lillesøsteren min og datteren min kjøpte jeg en body, la et kort til og på dem sto det "you are going to be a big sister", "You are going to be a auntie", fikk desverre ikke gitt det, så til søsteren min blir det nok å sende den til hun.

Denne gangen skal jeg vente til desember og si det enten (om jeg ikke får stor mage tidlig, men jeg er jo litt fyldig, så vi får se) i julestrømpe, adventskalender eller gave på julaften. :laughing002

Med datteren min, vil jeg ta henne med på utralyd og overraske hun der. Men har hundre ideer. :p

Hva med dere? Sikkert altfor tidlig for noen i det hele tatt å tenke det men.
 
Jeg må ærlig innrømme at jeg gruer meg til å fortelle det til mine foreldre/besteforeldre. Grunnen til det er vel at jeg har hørt så mange ganger at "man skal ta vare på de barna man har før man setter nye til verden". Og jeg tror nok ikke det menes helt som jeg tolker det for jeg tror de blir glade uansett! Også har jeg et barn med barneautisme, og jeg føler de "forventer" at det er stopp pga det. Sikkert bare jeg som overtenker, så vi får se når dagen kommer for at det skal fortelles :)

Svigers derimot maser etter barnebarn, så der tror jeg gleden blir stor. Hvordan vi gjør det får vi se. Har ikke mange idéer ennå så får følge med her å se om jeg får noen gode idéer:D
 
Her hadde jeg planlagt å gi storesøster en genser der det står storesøster på og ei Barbie med baby i magen. Men genseren jeg kjøpte i mars før MA er blitt veldig liten. Storesøster hoppa fra 110 til 122 over sommeren. Aner ikke hva som skjedde. Alle rundt oss har mast om at vi må få en baby til snart i flere år, så jeg tror alle blir ganske glade.
 
Føler den der «surprise vi skal ha barn» er litt oppbrukt da vi mistet :hilarious: Tenker vi drar på TUL rett rundt uke 12, og enter sender eller viser frem bilde etterpå :cat:
 
Da vi ventet tredjemann viste jeg fram ultralydbilder til storebrødrene etter TUL uke 12. Det fungerte heller dårlig. De skjønte ingenting. Selv med forklaring tok det laaaaang tid før nyheten sank inn:hilarious: Nå ville de nok skjønt det, siden vi hadde ultralydbilder hengende framme en god stund med nr 3. Tredjemann er for liten til å forstå. Mulig jeg planlegger en slags avsløring for de to eldste barna mine. Til øvrig familie kommer vi bare til å si det rett ut. Kjedelig nok.
 
Til kolleger kommer alt til å bli avslørt på helgetur til Praha i september. 7,5 uke på vei når vi drar.
 
Tror vi bare sier det rett til de vi ønsker og fortelle det til når vi føler oss klare :)
Har bittelitt lyst til å finne et plagg det står storebror elns på til gutten vi har fra før og ha på han dette uten å si noe når vi treffer familie, men da føler jeg at vi i alle fall må vente til etter uke 12 med å si det. Synes det er litt lenge å vente.

Sist gang fortalte vi det i uke 8 :) Hadde vært på ultralyd samme dag som foreldrene mine kom på besøk og viste de bildet. Svigers kom noen dager senere og da fortalte vi det rett ut.
 
Da vi skulle få storesøster skulle vi på bryllupsreise. Foreldrene våre hadde bestemt seg for å bli med. Vi trives så godt ilag, så det passet fint for oss. Svigers bor på østlandet og vi og mine foreldre bor i Nord-Norge. Vi dro alle sammen til svigers før vi skulle ta fly til Frankrike neste dag. Da vi kom til svigers fikk vi servert velkomstdrink, som jeg da måtte si nei takk til. Da stoppet alle opp å stirret på meg og mannen min. Før svigerfar gikk å henta ei alkoholfri sprudlevin. Han sa bare at han regna med at jeg skulle ha en sånn. :laughing002
 
Alltid like spennende å slippe nyheten og se hvordan mennesker reagerer :D Håper dere oppdaterer på reaksjoner etterhvert som dere forteller!
 
Jeg har kjempe lyst å bestille UL i begynnelsen av desmeber, og gi ultralyd bilder i julegave med evt noe mormor eller noe
 
Jeg forteller det til folk etterhvert som jeg treffer de.
Nå har vi mistet to ganger uten å få en baby, så det er ikke en overraskende nyhet lenger :hilarious:

Førtse gang kjøpte vi slike mormor- og morfarplakater som de fikk åpne samtidig :)
 
Har ikke tenkt så langt enda. Regner vel bare med at vi går for en kjedelig løsning, som å sende bilde fra ultralyd eller annonsere at vi venter en innflytter i mai. Tidligste jeg vil fortelle er i uke 10. Søsknene får nok ikke vite det før uti 2 trimester. Sist ble det lenge for den eldste å vente, så de kan godt få vite det litt senere tenker jeg :)
 
Jeg ringte mamma på FaceTime her om dagen, mens minsta holdt testen:) jeg ville fortelle det tidlig fordi jeg har mista så mye. Resten venter jeg med. Lurer på om vi skal FaceTime familiene mens jentene viser frem ultralydbilder eller noe. Vi får se :) har litt lyst til å lage en slags rebus til 10-åringen, men er ikke så kreativ, så får se hva det blir til :p
 
Jeg og samboer fortalte foreldrene mine igår. Vi kjøpte 2 bodyer, og 2 jakker. 1 Body og 1 jakke i hver sin pakke ;pakket altså inn 2 pakker. Ga en til mamma og en til pappa. De åpnet samtidig. I det de åpnet pakkene slang jeg digital test på bordet. De ble godt overraska (er min første). Litt sjokka da de ikke har blitt 40 enda da..
 
Emma Sofie skal få på seg en Body med teksten at hun skal bli storesøster ☺️ Tenkte å gjøre det enten i morgen eller på torsdag sikkert hvor samboer bare skal ta av hettegenseren og så se om de fanger opp hva som er på bodyen ❤️ Blir litt under 3 år mellom henne og baby i mai. Min mor har spurt meg et par ganger tidligere så kommer nok ikke som et sjokk for henne.

Edit: svigers, foreldrene mine og mine søsken fikk vite igår og de ble kjempe glad❤️ spesielt mamma. Fikk reaksjonen på video. nå håper vi bare spiren blir en baby i mai
 
Last edited:
Til mine foreldre og svigers har vi planlagt å invitere dem over på middag. Vi driver nå å pusser opp stuen og spisestuen, og tenkte å invitere alle når den står ferdig. Mine foreldre er skilt og er i seriøse forhold/har giftet seg på nytt. De respektive partnerene blir ikke invitert, men blir informert om hvorfor i forkant. Dette er mest på grunn av at jeg har har ikke et slikt forhold til partnerne siden foreldre ble skilt etter vi barna ble voksne.

Når det gjelder hvordan vi skal fortelle dem det, så er vi litt usikker. Vi tenker å eventuelt gjøre det når vi serverer kaffe/dessert. Og at alle får en kopp hvor det står Mormor/Morfar/Farmor/Farfar.
Vi vurderer også å invitere min søster og hennes to barn og min nærmeste tante, onkel og søskenbarn.
Slike familiemiddager er vanlig på min side, så håper det ikke vekker noen mistanke. Vekker nok en mistanke hos svigers, så vi får se hva som skjer.
 
Vi er så enkle, at det ble
"du skal bli mormor!".
Og
"du skal bli bestefar i mai!",
sagt på et av de vanlige kaffebesøkene.
Selvfølgelig ble de så glade, de ble så overrasket.
Jeg synes de der "suprise" greiene er oppbrukt, man bygger opp så store forventninger rundt det.
Jeg synes beskjeden i seg selv bør være fokuset, ikke alt rundt.

Men jeg er enkel, og liker det enkelt.
Kort og greit
 
Flere venninner og ett par nære kollegaer vet det allerede. Må ha noen som vet om det går gæli.

Vi venter nok ikke så lenge før vi sier det til foreldrene våre. Jeg skal sende mamma mønster på babyneste og legge med en ordre på sying med ønsket levering senest til termindato :p Pappa har mast litt om barnebarn i det siste siden han skal bli pensjonist neste sommer og kan være barnevakt(selv om han bor i nord og jeg bor i Oslo :p). Derfor sender jeg en utlysning av stilling som barnevakt til ham, bare litt personlig og søt liksom :)
Samboern styrer beskjed til svigers, så kan hende de bare får åpnegave med kopper med bestemor og bestefar på.
 
Denne gangen hadde det vært utrolig artig å prøvd å holde det skjult lengst mulig, siden denne graviditeten ikke var planlagt i det hele tatt. Den vil sikkert komme som en stor overraskelse for familien siden vi har sagt vi er ferdige ;) Men hvis det blir som ved de andre graviditetene mine, så kommer magen rimelig fort hos meg :rolleyes:
Har TUL når jeg er 6+4, så vi får først og fremst se om det er liv laga inni magen
 
Back
Topp